فونیکسریمکسبهتام

آشنایی با لکسوس ct۲۰۰h+ امکانات و ویژگی‌ها

عصر خودرو- لکسوس ct۲۰۰h را در این خبر به طور کامل و بهتر بشناسید. اگر قصد خرید لکسوس ct۲۰۰h دارید حتما حتما این مقاله را بخوانید و با خیالی آسوده اقدام به خرید کنید.

آشنایی با لکسوس ct۲۰۰h+ امکانات و ویژگی‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴:۰۰

     ابه گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، خودرویی که در تیپ هاچ بک هیبریدی برای اولین بار در کشور ایران تولید شد، لکسوس ct200h می باشد. محصولی که یکی از با کیفیت ترین محصولات خارجی است که در بازار ایران مشاهده می‌کنید. ترکیب وسبک خاصی که در طراحی این خودرو انجام گرفته سبب می شود جلوه ای مدرن و شیک داشته باشد. اگر علاقه دارید خودرویی شیک و مجلل و در عین حال اسپورت خریداری کنید تا توجه دوستان خود را جلب کنید می توانیم "لکسوس ct200h" را توصیه کنیم. اما باید با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا باشید بنابراین حتما مطالب زیر را مطالعه کنید.

    مشخصات فنی لکسوس ct200h

    قدرت فنی این خودرو از یک موتور الکتریکی که در حالت EV است و یک موتور 4 سیلندر خطی که 16 سوپاپ می باشد که گنجایش آن 1.8 لیتر یا 1802 سی سی می باشد، تشکیل شده است.  از مزیت های فنی لکسوس ct200h همین مورد می باشد ، ترکیب دو موتور که به صورت هماهنگ با هم کار می کنند باعث شده است توان خودرو بالا باشد.  حداکثر توان آن، معادل با 134 اسب  بخار است که با احتساب 5200 دور در دقیقه از آن تولید می شود. گشتاور آن، معادل با 142 نیوتن متر که با احتساب 2800 دور در دقیقه می باشد. نوع جعبه دنده به کار رفته در لکسوس ct200h ، ECVT است.
    علت میزان مصرف سوخت پایین در لکسوس ct200h

    معمولا افرادی که به میزان مصرف سوخت ماشین خود اهمیت می دهند و از طرفداران محیط زیست هستند، این خودرو را خریداری می کنند چرا که میزان مصرف سوخت آن بسیار پایین می باشد، به صورتی که به ازای پیمودن مسافتی به اندازه 100 کیلومتر میزان مصرف سوخت آن 3.8 لیتر است، اما میزان مصرف سوخت آن در فضای شهری، حدود 3.7 لیتر می باشد که ظرفیت باک آن حدود 50 لیتر در نظر گرفته شده است.

    همچنین یکی دیگر از دلایل کاهش مصرف سوخت لکسوس ct200h، این است که موتور الکتریکی انرژی مورد نیاز خود را از باطری های مخصوصی که داخل آن قرار دارند تامین می کند و شارژ این باطری توسط موتور بنزینی انجام می گیرد که با این روند مصرف سوخت خودرو به طرز چشمگیری پایین می‌رود.


    امکانات رفاهی داخل کابین لکسوس ct200h چه مواردی هستند؟

    علاوه بر این که  لکسوس ct200h امکانات و ویژگی های منحصر به فردی در رابطه با موتور و میزان مصرف سوخت دارد طراحی داخلی بسیار زیبایی نیز دارد که قابلیت های رفاهی زیادی دارد. این موارد عبارتند از:

        به کار بردن متریال هایی که کاملا حس اسپورت بودن ماشین را به سرنشینان منتقل می کند. مخصوص این مورد در صندلی های جلو بیشتر به چشم می خورد.
        این خودرو مجهز به سیستم صوتی مارک لوینسون است که 10 عدد بلند گو دارد.
        مجهز به سیستم صفحه نمایش 7 اینچی رنگی می باشد که امکان تنظیم 10 حالته الکتریکی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد.
        قابلیت تنظیم ارتفاع پشت سری های صندلی ها را دارد.
        سیستم حافظه لکسوس دارد که می تواند صندلی راننده و آیینه‌های خارجی و فرمان خودرو را تنظیم کند.

    از امکانات و ویژگی های ایمنی لکسوس ct200h به چه مواردی می توان اشاره کرد؟

    لکسوس ct200h  به لحاظ ایمنی بودن در میان خودرو های هاچ بک حرف اول را می زند که در رابطه با این امکانات و قابلیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

        وجود کیسه هوا: علاوه بر دیگر مواردی که ایمنی خودرو را تضمین می کنند وجود کیسه هوا در آن این امر را تکمیل می کند. چندین کیسه هوا در این خودرو وجود دارد که عبارتند از: کیسه های هوای پیشرفته برای راننده و سرنشین جلو، کیسه هوا زانویی راننده، کیسه هوای پرده ای قسمت جلو، کیسه هوای کناری در قسمت صندلی های جلو
        برخوردار بودن لکسوس ct200h از سیستم توقف هوشمند
        برخورداری از کمر بند ایمنی محدود کننده نیرو برای صندلی های جلو
        مجهز بودن به دوربین دید پشتی
        برخورداری از سیستم کروز کنترل
        مجهز به سنسور هشدار برخورد به عابر پیاده
    نحوه عملکرد سیستم ترمز لکسوس ct200h به چه حالتی است؟

    سیستم پایداری و ترمز این خودرو بسیار قدرت مند و بالا است. علاوه بر این که سیستم ترمز ضد قفل ABS وجود دارد از سیستم های دیگری نظیر VSC، EPS، BA، ECB، TRAC، EBD استفاده شده است. علاوه بر موارد گفته شده از سیستم مکمل دیگری که برای پیشگیری از تصادف می باشد به کار برده اند که نام این سیستم PCS است. خود این سیستم شامل چندین تکنولوژی دیگری نیز می باشد که یکی از مهم ترین آن ها سیستم قبل از برخورد DRCC است. این سیستم به رادار پویای کروز کنترل مجهز است. هم چنین کاربرد های دیگری نیز دارد که می توان به سیستم کاهش جریان بنزین و افزایش فشار بر پدال ترمز به صورت خودکار اشاره کرد که فقط  در موقعیت های پر خطر فعال می شود.
    با ویژگی ها و مشخصات ظاهری لکسوس ct200h آشنا شوید!

    همان گونه که اشاره شد لکسوس ct200h یک خودروی هاچ بک هیبریدی است که نسبت به سال های قبل تغییرات زیادی در ظاهر آن ایجاد شده است که ما در این بخش به مشخصات ظاهری آن اشاره می کنیم. ویژگی های ظاهری این خودرو عبارتند از:

        سپر عقب و جلو لکسوس ct200h ضخیم است.
        چراغ هایی که در عقب استفاده شده اند دارای نوار ال ای دی می باشند که کاملا اسپورت جلوه می دهند.
        در قسمت ای جانبی از رینگ های اسپرت 16 اینچ و 10 پره استفاده شده است. این امر یکی دیگر از دلایل اسپرت دیده شدن خودرو است.
        سپر لکسوس ct200h در قسمت جلو و پشت به رنگ سیاه است.

    لکسوس ct200h یکی از خودرو هایی است که به علت اسپرت و مدرن بودن ، جوانان به  شدت به آن علاقه دارند و به علت صرفه جویی در مصرف سوخت و دیگر مزایا به لحاظ ایمنی و غیره از خودروهای پر فروش در بازار کشور ایران و دیگر کشور ها است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم