فونیکسریمکسبهتام

هشدار هیوندای موتور درباره تاثیر تعرفه‌های آمریکا بر پیمان امنیتی سئول و واشنگتن

عصر خودرو- شرکت خودروسازی هیوندای موتور کره جنوبی درباره تاثیر اعمال تعرفه‌های واشنگتن بر خودرو‌های وارداتی از این کشور بر پیمان امنیتی میان دو طرف هشدار داد.

هشدار هیوندای موتور درباره تاثیر تعرفه‌های آمریکا بر پیمان امنیتی سئول و واشنگتن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، شرکت خودروسازی «هیوندای موتور» به دولت آمریکا هشدار داد اگر تعرفه‌های 25 درصدی بر خودرو‌های وارداتی از کره جنوبی اعمال کند، پیمان امنیتی دو کشور در خصوص برنامه هسته‌ای کره شمالی متزلزل خواهد شد.

    هیوندای موتور اعلام کرد تعرفه‌های آمریکا بهای خودرو‌های تولیدی در شعبه این شرکت در آمریکا را 10 درصد افزایش می‌دهد و برنامه سرمایه گذاری آن در این کشور را به خطر می‌اندازد.

    شایان ذکر است، دیگر شرکت‌های خودروسازی بزرگ جهان مانند «ب‌ام‌و» نیز واکنش مشابهی به اعمال تعرفه‌های جدید آمریکا داشته اند.

    آمریکا از ماه مه تحقیقات درباره اینکه واردات خودرو برای این کشور «تهدید امنیتی» محسوب می‌شود یا خیر، تحقیقاتی را آغاز کرده است و رئیس جمهور این کشور دائما به اعمال تعرفه‌های جدید تهدید می‌کند.

    هیوندای روز جمعه خطاب به وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد: «تعرفه‌ها برای هیوندای موتور ویرانگر خواهند بود. محدودیت‌های تجاری همچنین اقتصاد کره جنوبی را به شدت تضعیف می‌کند که در نتیجه توانایی آن برای پیشبرد منافع امنیتی مشترک با آمریکا در  منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد».

    این شرکت در ادامه افزود: «با اینکه نشست‌های اخیر سران کره شمالی و آمریکا تنش‌ها را در منطقه به شدت کاهش داده اند، هنوز هم کره جنوبی و آمریکا باید برای حل مسئله هسته‌ای کره شمالی با یکدیگر همکاری کنند».

    کره شمالی در سال 2016 چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا بود و بخش خودروسازی 13 درصد کل صادرات کره جنوبی را به خود اختصاص داد. هیوندای تقریباً نیمی از خودروهایی را که در آمریکا به فروش می‌رساند، در همین کشور می‌سازد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو