فونیکسریمکسبهتام

پس از گرانی ۶۰ درصدی اتومبیل بازار خودرو در حالت رکود است

عصر خودرو- رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل همدان از افزایش قیمت۵۰ و ۶۰ درصدی اتومبیل در ماه‌های گذشته خبر داد و گفت: این افزایش قیمت تقصیر دلالان و سرمایه‌داران بوده است.

پس از گرانی ۶۰ درصدی اتومبیل بازار خودرو در حالت رکود است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نق از تسنیم ، اکبر دیزجچیان اظهار داشت: علت اصلی گرانی خودرو ناشی از یک روانی است که در میان مردم ایجاد شده است.

    وی تصریح کرد: این جو روانی موجب شد تا سرمایه‌داران پول‌های خود را از بانک‌ها بیرون بکشند و وارد خرید و فروش بازار خودرو شوند.

    رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل همدان با بیان‌اینکه وقتی قیمت خودرو در سطح بازار تا 60 درصد هم افزایش یافت، هنوز شرکت‌های تولیدی قیمت ها را افزایش نداده و نرخی را اعلام نکرده بودند و این دلالان بودند که بازار کاذبی را ایجاد کردند.

    دیزجچیان با اشاره‌به اینکه افزایش قیمت خودرو نتیجه کار برخی از مردم است، ابراز کرد: گرانی خودورهای خارجی نیز در درجه اول بر اثر گرانی 50 درصدی تعرفه‌های گمرکی بوده است.

    وی به گرانی سرسام‌آور خودروهای خارجی اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال قیمت خودروی سانتافه در طول سه ماه از 206 میلیون تومان به 550 میلیون تومان رسیده است.

    رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با بیان اینکه شرکت‌های تولیدی برای خروج از این وضعیت بحرانی ثبت نام مدت‌دار خودرو را آغاز کرده اند، ابراز کرد: اما این اقدام هم علاجی برای این وضعیت نبوده است.

    بازار خودرو در حالت رکود به سر می‌برد

    دیزجچیان با بیان‌اینکه همیشه پس ازیک دوره گرانی بازار خودرو به حالت رکود تبدیل می شود، گفت: 10 روزی است که بازار خودرو در وضعیت رکود به سر می‌برد.

    وی به ماشین‌های پرفروشی مانند تندر ال90 و پارس ال‌ایکس اشاره کرد و گفت: قیمت تندر صفر و خشک ال 90 از 45 میلیون تومان به 64 میلیون تومان رسیده و ماشین پارس ال‌ایکس نیز از 42 میلیون تومان به 53 میلیون تومان رسیده است.

    رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل همدان با بیان اینکه افزایش قیمت اتومبیل واقعی نبوده و به شکل حبابی افزایش داشته است، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم برای خرید عجله نکنند و  به جو روانی ایجاد شده خاتمه دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم