فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

واردات خودرو چهار برابر صادرات

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی در سه ماه نخست سال ۹۱، بیش از ۴۶۰ میلیون دلار انواع خودرو و قطعات خودرو به کشور وارد شد، در حالی که در همین مدت نزدیک به ۱۱۱ میلیون دلار از همین محصولات از کشور صادر شده بود.

واردات خودرو چهار برابر صادرات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،براساس آمار گمرک ایران در بهار ارزش واردات انواع خودرو و قطعات خودرو به کشور بیش از چهار برابر صادرات این محصولات بود.
    آمار واردات انواع خودرو و قطعات خودرو به کشور در بهار امسال شامل خودروهای سواری، خودروهای تجاری، خودروهای راهسازی، تراکتور و قطعات آنها می شود، در حالی که صادرات شامل محصولاتی مانند خودروی سواری، تراکتور، قطعات خودرو و لوازم یدکی است.
    گمرک ایران به زودی آمار تفکیک شده خود را درباره واردات و صادرات خودروهای سواری و همچنین میزان واردات و صادرات قطعات خودروهای سواری اعلام می کند.
    http://www.asrekhodro.com/News/18482
    طراحی و تولید یک وانت جدید در ایران‌خودرو

    شش سال پیش در چنین روزی مدیرعامل سابق گروه صنعتی ایران خودرو از طراحی و تولید یک وانت جدید خبر داد. جواد نجم الدین ، اظهار کرد: در حال حاضر یک وانت جدید در مراحل آخر طراحی قرار دارد.
    وی با بیان این که نمونه آزمایشی این وانت تولید شده و در مراحل تست قرار دارد، خاطرنشان کرد: پس از به پایان رسیدن تست ها، مرحله تجاری سازی این خودرو و تولید انبوه آن آغاز خواهد شد.
    نجم الدین ادامه داد: براساس برنامه ریزی های انجام شده سال آینده این وانت به تولید تجاری رسیده و وارد بازار خواهد شد. امیدواریم تا شهریور ماه سال آینده بتوانیم این خودرو را عرضه کنیم. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص ظرفیت تولید و قیمت این وانت، اظهار کرد: با توجه به این که این خودرو در مرحله طراحی قرار دارد هنوز ظرفیت تولید و قیمت آن نهایی نشده است.
    مدیرعامل ایران خودرو پیش از این از عرضه وانتتندر 90 به بازار تا پایان امسال خبر داده بود. به گفته نجم الدین، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته وانتتندر 90 تا پایان امسال وارد بازار خواهد شد.

    http://www.asrekhodro.com/News/18481
    تردد 400 هزار خودرو دوگانه سوز غیرمجاز در ایران
    شش سال پیش در چنین روزی همزمان با داغ بودن موضوع بازرسی ادواری از مخازن سی.ان.جی و همچنین هشدار فعالان صنعت سی.ان.جی نسبت به اجرایی نشدن این بازرسی ، وجود هزاران دستگاه خودرو دوگانه‌سوز غیرمجاز و انفجار مخازن سی.ان.جی بر نگرانی های موجود افزود.
    رئیس هیئت مدیره انجمن صنعت سی.ان.جی با اشاره به وجود حدود 400 هزار دستگاه خودرو دوگانه سوز غیرمجاز در کشور به ایسنا گفت: این خودروها در آمار پلیس راهور ناجا نبوده و در کارگاههای غیرمجاز دوگانه سوز شده اند و سوختگیری آنها نیز به صورت غیرقانونی انجام می شود.
    اردشیر دادرس توضیح داد: در حال حاضر حدود سه میلیون دستگاه خودرو دوگانه سوز مجاز در کشور وجود داشته که با توجه به کاهش 40 درصدی تولید این خودروها در سال گذشته، در صورتی که این روند ادامه پیدا کند، صنعت سی.ان.جی کشور نیز با رکود شدید مواجه خواهد شد.
    به گفته وی، کارخانه های ساخت مخزن سی.ان.جی که در شرف راه اندازی هستند، با دو مشکل جدی کمبود منابع تولید و کاهش تقاضای خرید مواجهند و ممکن است با ادامه روند کاهش تولید خودروهای دوگانه سوز، کارخانه های مخزن ساز قبل از بهره برداری ورشکسته شوند.
    او با اشاره به این که کارخانه های مخزن سازی داخلی قادرند سالانه بین 500 هزار تا یک میلیون مخزن تولید کنند، افزود: با وجودی که واردات مخزنهای بی کیفیت از هند و چین متوقف شده، اما شرکتهای خودروساز از مخزنهای دپوی وارداتی خود برای نصب روی خودروهای دوگانه سوز استفاده می کنند.

    دادرس با اشاره به افزایش زمان انتظار برای سوختگیری در جایگاهها از 15 تا 20 دقیقه به 40 دقیقه عنوان کرد: متاسفانه شرایط به گونه ای شده که بسیاری از سرمایه گذاران بخش خصوصی از صنعت سی.ان.جی فرار کرده و شهرداریها نیز دیگر حاضر به اختصاص زمین برای احداث جایگاه گاز نیستند. این در حالی است که درآمد یک دکه روزنامه فروشی از یک جایگاه سوختگیری گاز بیشتر شده است.
    http://www.asrekhodro.com/News/18475

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط