فونیکسریمکسبهتام

تکمیل مترو هشتگرد تا پایان سال به ۷۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد اعلام کرد: برای بهره برداری از مترو هشتگرد تا پایان امسال، به ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم که سازمان برنامه و بودجه کشور قول تامین آن را داده است.

تکمیل مترو هشتگرد تا پایان سال به ۷۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، «سیدمهدی هدایت» عصر یکشنبه پس از بازدید خبرنگاران از بخش های مختلف شهر جدید هشتگرد و ایستگاه مترو این شهر توضیح داد: هفته گذشته در جلسه ای که با حضور نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم، مقرر شد برای افتتاح مترو هشتگرد 700 میلیارد ریال تامین اعتبار شود.
    هدایت ادامه داد: تاکنون پنج هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت عمران شهر جدید هشتگرد برای آماده سازی ایستگاه مترو هشتگرد هزینه شده است تا تردد مردم از این شهر به پایتخت و شهر کرج تسهیل شود.
    به گزارش ایرنا، شهر جدید هشتگرد در شهرستان ساوجبلاغ از استان البرز و مجاور شهر هشتگرد قرار دارد.
    مطالعات مکانیابی برای ساخت آن که در 65 کیلومتری اتوبان تهران- قزوین قرار دارد، در سال 1366 آغاز شد و 21 سال از تاسیس شهر جدید هشتگرد می گذرد.

    ** مسکن مهر شهر جدید هشتگرد
    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد درباره طرح های مسکن مهر بیان کرد: از 49 هزار و 700 واحد مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد تاکنون 26 هزار واحد افتتاح شده و در 17 هزار و 200 واحد آن مردم این شهر ساکن شده اند.
    وی ادامه داد تکمیل 11 هزار واحد مسکن مهر این شهر با بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد اما حدود 10 هزار واحد نیز فاقد متقاضی است که در نظر داریم با طی مراحل قانونی این واحدهای فاقد متقاضی را پس از ارزیابی های کارشناسی به پیمانکاران واگذار کنیم.
    «طبق تکلیفی که وزارت راه و شهرسازی تعیین کرده مقرر است 2هزار و 700 واحد مسکونی برای قشر کم درآمد در این منطقه ساخته شود و امیدواریم تا شهریورماه امسال ساخت 2 هزار واحد مسکونی در شهر جدید هشتگرد آغاز شود».
    وی به تخصیص 10 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه برای تکمیل مسکن مهر در کشور اشاره و اضافه کرد: برای تکمیل واحدهای مسکونی در این شهر، برای دریافت پنج هزار میلیارد ریال اعتبار اعلام نیاز کردیم اما تاکنون از 320 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته به شهرهای جدید، 28 میلیارد ریال به شهر جدید هشتگرد رسیده است.
    هدایت یادآوری کرد: طرح انتقال آب و تصفیه خانه این شهر پنجشنبه هفته گذشته به مرحله بهره برداری رسید و به صورت آزمایشی آب شرب به این شبکه منتقل شده است و امیدواریم با تکمیل زیرساخت های انشعابات آب تا پانزدهم مردادماه، آب شرب به واحدهای مسکونی مسکن مهر این شهر منتقل شود.

    ** اواخر مرداد؛ زمان برگزاری همایش ملی سرمایه گذاری در شهر جدید هشتگرد
    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد تصریح کرد: برای تکمیل زیرساخت های مورد نیاز در این شهر 800 میلیارد ریال پروژه برای پیمانکاران تعریف شده است تا سطح زندگی ساکنان این شهر ارتقا یابد.
    هدایت از برگزاری همایش ملی سرمایه گذاری در شهر جدید هشتگرد در اواخر مردادماه خبر داد و گفت: در این همایش بسته های مناسب سرمایه گذاری در بخش های مختلف گردشگری، ورزشی، تجاری، درمانی و سایر نیازهای شهری ارائه می شود تا بتوانیم سرمایه گذاری بخش خصوصی را جذب کنیم.
    وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده قرار است کمیسیون ماده 5 استان البرز تا سه ماه آینده حریم شهر جدید هشتگرد را با 2 پهنه صنعتی و گردشگری مشخص کند و امیدواریم با اختصاص 500 هکتار زمین به گردشگری و 150 هکتار دیگر به پهنه صنعتی شاهد توسعه کارآفرینی و افزایش اشتغالزایی در این منطقه باشیم.
    هدایت درباره توسعه فضای سبز در شهر جدید هشتگرد گفت: برای تکمیل کمربندی فضای سبز این شهر تاکنون 25 میلیارد ریال هزینه شده و توسعه این فضا، ساخت سرای محله و توسعه حمل و نقل درون شهری در برنامه است.
    «برای آماده سازی معابر و فضای سبز مورد نیاز، معادل 400 میلیارد ریال زمین به شهرداری واگذار و توسعه معابر آغاز شده است».
    وی اضافه کرد: خوشبختانه پروژه راه 35 کیلومتری شهر جدید هشتگرد به طالقان در مراحل پایانی قرار دارد و انتظار داریم اداره کل راه و شهرسازی استان البرز تا پنج ماه آینده این راه را به صورت رفت و برگشت به بهره برداری برساند.
    به گزارش ایرنا، در دوره دوم شورای اسلامی شهر، نام مهستان برای شهر جدید هشتگرد مصوب شد که همچنان در حال سپری کردن سیر اداری تغییر نام است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو