فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی وزارت بهداشت:

اسناد واردات آمبولانس‌ها موجود است

عصر خودرو- سخنگوی وزارت بهداشت به شائبه‌های ایجاد شده در رابطه با واردات تجهیزات پزشکی و همچنین خودرو با ارز ۴۲۰۰ تومانی پاسخ داد.

اسناد واردات آمبولانس‌ها موجود است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری وزارت بهداشت درباره اعلام اسلامی شرکت‌های تجهیزات پزشکی و دارویی که ارز دولتی دریافت کرده‌اند، گفت: اولا باید توجه کرد که خریدار دارو و تجهیزات پزشکی مستقیما اقلام مورد نیازش را از شرکت‌های وارد کننده و استفاده کننده از ارز نمی‌خرد. البته ما تمام شرکت‌هایی را که ارز دولتی دریافت کردند به مراکز خرید این اقلام معرفی کرده‌ایم. منتها از آنجایی که اعلام اسامی آنها مطالبه افکارعمومی هم بوده است، لیست این شرکت‌ها را تایید کرده و به بانک مرکزی می‌فرستیم. البته ارسال این لیست به بانک مرکزی به این معنا نیست که حتما ارز دولتی به آنها اختصاص یافته است. بر هین اساس ما از بانک مرکزی خواسته‌ایم اسامی شرکت‌هایی که در این حوزه ارز دولتی دریافت کردند، اعلام کند. خودمان هم زمانی که نسبت به تخصیص ارز به شرکتی مطمئن شویم اسامی را از طریق سازمان غذا و دارو اعلام می‌کنیم.

    ماجرای واردات آمبولانس‌های وزارت بهداشت

    حریرچی درباره شائبه‌هایی که در خصوص واردات آمبولانس به کشور ایجاد شده بود نیز گفت: من کل پرونده واردات آمبولانس را در اینجا با خود آورده‌ام. نمی‌دانم چرا برخی افراد که خودشان دو آتیشه داخل نظام هستند، هر کس هر اقدامی می‌کند فکر می‌کنند آن فرد متخلف یا دزد است. نمی‌توانیم بگوییم اصل بر این است که همه کسانی که در داخل دولت و مجلس و قوه قضاییه کار می‌کنند، متخلفند.

    وی افزود: بودجه وزارت بهداشت، به طور متوسط 25 هزار میلیارد تومان است. از طرفی 10 هزار میلیارد تومان هم در بیمه سلامت اعتبار داریم. حال اگر 400 آمبولانس و خودروی سواری گران هم وارد کنیم، مگر چقدر پول می‌شود؟ اگر این 400 دستگاه آمبولانس هم بفروشیم مگر چقدر پول برایمان خواهد داشت؟ اصلا آیا به بی‌آبرویی‌اش می‌ارزد؟ جالب است بعد از این که بانک مرکزی و نماینده انجمن وارد کنندگان خودرو هم اعلام می‌کند که ما اشتباه کرده‌ایم، اما برخی کسانی که دلسوز نظام هستند، ماجرا را ول نمی‌کنند؟

    حریرچی تصریح کرد: طبق اسناد موجود برای واردات 400 دستگاه آمبولانس قرارداد بسته شده است. غیر از وزارت بهداشت، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نیز بررسی‌هایش را انجام داده و ثبت سفارش با عنوان 400 دستگاه آمبولانس وجود دارد. نامه شرکت بازرسی به بانک و تصویب نامه هیات دولت و قرارداد خرید و سایر اسناد نیز موجود است. به هر حال در سیستم دولتی ذی حساب وجود دارد؛ این طور نیست که قرارداد 400 دستگاه آمبولانس را بنویسند و بعد بگویند یک خودروی دیگر وارد شود. معمولا برخی از افراد خارجی‌ها را بیش از ما قبول دارند. باید بگویم که قراردادهای ما با خارجی‌ها هم موجود است.

    وی با بیان اینکه آمبولانس ابتدا به صورت یک خودرو تولید می‌شود و سپس شرکت‌های تخصصی تجهیزات لازم را روی آن سوار می‌کنند، ادامه داد: در همه جای دنیا هم روال به همین صورت است. از طرفی نمی‌توان گفت که مامور گمرک فرق آمبولانس و خودروی سواری را نمی‌شناسد. از برخی هم باید بپرسیم که چه نفعی برای نظام و کشور می‌برید که بگویید همه ما دزد هستیم.

     برای اطلاع از جدیدترین اخبار جهان خودرو به کانال عصر خودرو در روبیکا بپیوندید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو