فونیکسریمکسبهتام

ساده، زیبا، کاربردی؛ نگاهی به طراحی داخلی رنو تلیسمان

عصر خودرو- رنو تلیسمان به‌عنوان پرچم‌دار محصولات رنو در رده سدان‌ها، یکی از محبوب‌ترین خودروهای سدان در بازارهای اروپایی است و در کشورمان هم توانسته پیش از این عنوان پرفروش‌ترین خودرو بازار را از آن خود کند. این خودرو سبک جدید طراحی رنو را معرفی کرد و همین سبک طراحی را پس از تلیسمان بر روی دیگر خودروهای رنو هم دیدیم.

ساده، زیبا، کاربردی؛ نگاهی به طراحی داخلی رنو تلیسمان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱:۰۰
  • ساده، زیبا، کاربردی؛ نگاهی به طراحی داخلی رنو تلیسمان
  • ساده، زیبا، کاربردی؛ نگاهی به طراحی داخلی رنو تلیسمان
  • ساده، زیبا، کاربردی؛ نگاهی به طراحی داخلی رنو تلیسمان
  • ساده، زیبا، کاربردی؛ نگاهی به طراحی داخلی رنو تلیسمان
  • ساده، زیبا، کاربردی؛ نگاهی به طراحی داخلی رنو تلیسمان
  • ساده، زیبا، کاربردی؛ نگاهی به طراحی داخلی رنو تلیسمان
  • ساده، زیبا، کاربردی؛ نگاهی به طراحی داخلی رنو تلیسمان

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، در زمینه طراحی داخلی نیز این خودرو تحول بزرگی در محصولات رنو بود. در این بخش نگاهی دوباره و البته این بار دقیق‌تر به طراحی داخلی رنو تلیسمان خواهیم داشت.
***
فضای کابین تلیسمان کاملا در تناسب با فرم بیرونی آن شکل گرفته است؛ ساده، منطقی، زیبا و استادانه. فرم کلی پنل داشبورد و وجود یک نمایشگر عمودی بزرگ در نگاه اول فضای کابین محصولات ولوو را تا حدودی تداعی می‌کند اما پس از قرارگرفتن در پشت فرمان، به تدریج بیشتر با جزئیات و ریزه‌کاری‌های رنویی آشنا می‌شوید.
فضای کابین وسیع است و ارگونومی به صورت مطلوبی رعایت شده است و فضای پا، سر و شانه‌ها کمتر جای گلایه ای باقی می‌گذارند اما حتی پس از تنظیم دقیق صندلی‌های جلو همواره نوعی حس قرار گرفتن در عمق را خواهید داشت که به مرور به آن عادت می‌کنید. فضای ردیف عقب نیز کاملا مناسب و وسیع است. نکته جالب توجه، سادگی فضای کابین و پرهیز از شلوغی زیاد با قراردادن کلیدهای کنترلی متعدد است که زیبایی خاصی به آن داده، برخلاف کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها که علاقه زیادی به پر کردن فضای کابین با انواع کنترلرهای گوناگون دارند، در تلیسمان کنترل عمده تجهیزات و گجت‌های موجود توسط نمایشگر اصلی و سیستم R-link صورت می‌گیرد که موجب سادگی و یکدستی بیشتر گشته است.
در مقابل بیشتر تمرکز بر روی راحتی و فضاسازی کابین جهت قرارگیری اشیا گوناگون گذاشته شده به‌طوری‌که حجم کلی فضاهای در نظر گرفته شده به 25 لیتر می‌رسد. این موارد به همراهی یک صندوق بار حجیم 608 لیتری (که با خواباندن ردیف عقب به 1022 لیتر می‌رسد) کاملا مناسب نیازهای یک مسافرت خانوادگی ایده آل است. کیفیت مواد به کار رفته در کابین و دقت در ساخت و مونتاژ و ریزه‌کاری‌های طراحی نیز نسبت به همرده‌های کره ای و ژاپنی در سطحی بالاتر قرار می‌گیرد و می‌توان آن را در حد همکلاسان آلمانی دانست. هرچند سادگی زیاد ادوات کابین ممکن است چندان باب میل ایرانی‌ها که عموما به دنبال فضای کابین شلوغ هستند نباشد. پنج نوع تودوزی برای فضای کابین تلیسمان قابل سفارش است که شامل دو نوع پارچه‌ای و سه نوع چرم متفاوت است. بالاترین لیست تجهیزات تلیسمان که در کشورمان با نام E3 عرضه شده به‌اندازه کافی کامل و جذاب است و جای گله باقی نمی‌گذارد.
از جمله بارزترین موارد قابل مشاهده بر روی کامل ترین مدل تلیسمان ایران با تجهیزات سفارشی کامل می‌توان به صندلی برقی 12 حالته راننده و 10 حالته شاگرد با حافظه، تهویه داخلی و ماساژور، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، تنظیم ارتفاع و عمق غربیلک فرمان، سیستم انتخاب حالت و شخصی‌سازی رانندگی اختصاصی مالتی سنس، فرمان برقی، سیستم تعلیق فعال، تبلت 7.8 اینچی سیستم مالتی مدیا با سامانه R-Link2، سیستم صوتی حرفه‌ای Bose با 13 عدد بلندگو و ساب وفر و پورت‌های ویژه سرنشینان جلو و عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه‌ای به همراه حسگر و فیلتر کنترل رایحه و آلایندگی و دریچه‌های عقب، Cool box، بالابرهای برقی اتوماتیک تمامی شیشه‌ها مجهز به تشخیص مانع، نورپردازی فضای کابین متناسب با حالت رانندگی، سقف پانورامیک، کارت هندزفری رنو با امکان کنترل چراغ‌ها و آینه‌ها از بیرون، نمایشگر سربالا (HUD)، سیستم پارک خودکار به همراه حسگرهای فاصله‌سنج جلو، عقب و جانبی و دوربین، کروز کنترل و لیمیتر اسپید، بازکننده برقی صندوق، حسگرهای نور و باران، هشدار نقطه کور، ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای، آلارم تجهیزات ایمنی، کنترل باد تایر، اتصال صندلی کودک ایزوفیکس، ترمزهای ضد و قفل به همراهی ESP، HAS، ترمز اضطراری فعال و ترمز پارک برقی اشاره کرد.
***
جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رنو تلیسمان و دیگر محصولات نگین خودرو می‌توانید به وبسایت این شرکت به آدرس neginkhodro.com مراجعه نمایید.

برای اطلاع از جدیدترین اخبار جهان خودرو به کانال عصر خودرو در روبیکا بپیوندید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو