فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

نمره قبولی خودروسازان در آزمون تست ترمز ABS

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی معاون سابق سازمان ملی استاندارد ایران از تایید عملکرد سیستم ترمز ABS تمام خودروهای سواری داخلی در تست‌های مربوطه خبر داد. بهادر کاظمی اظهار کرد: به دنبال برخی نگرانی های مطرح شده در چند ماه گذشته تست کیفی سیستم ترمز ABS تمام سواری های داخلی در دستور کار قرار گرفت.

نمره قبولی خودروسازان در آزمون تست ترمز ABS
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، وی با بیان این که پس از انجام تمام تست های مربوطه هیچ مشکل خاص و خارج از استانداردی در عملکرد سیستم ABS خودروهای سواری داخلی مشاهده نشد، خاطرنشان کرد: در واقع براساس نتایج این تست ها، تمام خودروهای داخلی حداقل استانداردهای مربوط به سیستم ترمز ABS را پاس می کنند.
    کاظمی ادامه داد: البته براساس نتایج تست ها، چند خودرو نیز اگرچه دارای حداقل استانداردهای لازم در خصوص سیستم ترمز ABS هستند، اما ضعف هایی نیز در عملکرد سیستم ABS آن ها وجود دارد که به خودروساز منتقل خواهد شد تا در جهت بهبود آن ها اقدام کنند.
    معاون سازمان ملی استاندارد ایران افزود: با توجه به حساسیت سیستم ترمز در حفظ ایمنی سرنشینان، سازمان استاندارد نظارت دقیقی بر فعالیت خودروسازان در این حوزه دارد؛ به گونه ای که به طور مداوم در جهت بهبود عملکردها اقدام خواهد شد.
    وی تصریح کرد: بنابراین با توجه به نتایج تست های صورت گرفته برخی نگرانی هایی که چند ماه پیش در مورد سیستم ترمز ABS برخی خودروهای سواری داخلی مطرح شده بود، صحت نداشته و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.
    http://www.asrekhodro.com/News/18578
    الزامی شدن استاندارد یورو 4 برای تمامی خودروهای تولیدی از ابتدای سال 91
    شش سال پیش در چنین روزی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، استاندارد سوخت یورو 4 و تاثیر آن در کاهش آلودگی هوا را مورد بررسی قرار داد. دفتر مطالعات زیربنایی این مرکز اعلام کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، آلایندگی های خروجی از خودروها به دلیل مدیریت ناصحیح، مهمترین عامل آلودگی هوای کلان شهرهاست و سهم خودروها در انتشار آلاینده ها در حدود 70 درصد است. با توجه به مشکلات روزافزودن آلودگی هوا و عواقب زیست محیطی آن به دلیل عدم رعایت استانداردها در ساخت خودروها و سوخت مصرفی آنها، به کارگیری و استفاده از استانداردهای نوین دنیا، برای جایگزینی با استانداردهای قدیمی به کار گرفته شده، در صدر اولویت برنامه های دولت ها از جمله کشور ما قرار دارد.
    این گزارش می افزاید: ایران در سال 1384 در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا، جدول زمانی استاندارد حد مجاز آلایندگی انواع خودروهای بنزینی، گازوئیلی و دوگانه سوز ساخت داخل و وارداتی و موتورسیکلت ها را تعیین کرده است. بر این اساس، استاندارد حد مجاز آلایندگی خودروهای سبک ، سنگین و نیمه سنگین در سال های 1389 و 1390 یورو 2 بوده است. اما طی سال های 1391 ، 1392 و 1393 این خودروها باید استاندارد یورو 4 را کسب کنند.
    لذا با اتخاذ تدابیر و راهکارهای مبتنی بر اصول کارشناسی، برنامه مدون توزیع و عرضه سوخت و نیز رعایت استانداردهای آلایندگی، تهیه و به طور قطع از ابتدای سال 1391 با نظارت مستمر سازمان حفاظت محیط زیست اجرایی خواهد شد.
    http://www.asrekhodro.com/News/18587
    مزدا 3 جدید شهریور می‌آید
    شش سال پیش در چنین روزی اعلام شد که مزدا3 با موتور 1600 سی‌سی قرار است مرداد ماه به تولید انبوه رسیده و از ابتدای شهریور سال 91 وارد بازار شود. این شرایط در حالی بود که خودرو مزدا 3 با موتور 2000 سی سی در سه تیپ در گروه خودروسازی بهمن تولید می شد.
    از سال 90 گروه خودروسازی بهمن در تدارک تولید مزدا3 با موتور 1600 سی سی نیز در ایران بود؛ به گونه ای که هیاتی از این خودروساز در شرکت مزدا حضور یافتند تا در خصوص تولید این خودرو در ایران مذاکره کنند.
    طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده، به دنبال اقدامات صورت گرفته مزدا3 با موتور 1600 سی سی از مرداد ماه سال جاری به تولید انبوه خواهد رسید و از ابتدای شهریور ماه نیز وارد بازار خواهد شد.
    این خودرو تنها در مدل دنده ای آن در ایران تولید شده و با توجه به پایین تر بودن حجم موتور آن ارزان تر از مزدا 3 با موتور 2000 سی سی عرضه خواهد شد.
    http://www.asrekhodro.com/News/18576

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط