فونیکسریمکسبهتام

ابهام در لیست طرح ترافیک خبرنگاران بیشتر از شفافیت است

عصر خودرو- ابهام در لیست طرح ترافیک خبرنگاران بیشتر از شفافیت استعضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بر خلاف آیین‌نامه، نام رسانه‌ کسانی که طرح دریافت کردند منتشر نشده است، گفت: اکنون مشخص نیست که هر رسانه چقدر سهمیه گرفته است.

ابهام در لیست طرح ترافیک خبرنگاران بیشتر از شفافیت است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به انتشار اسامی خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: برای واگذاری طرح ترافیک به خبرنگاران آیین‌نامه‌ای را تصویب کردیم که پیشنهاد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بود.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران تأکید کرد: این آیین‌نامه پیشنهاد خود معاونت حمل و نقل بود که آن را برای مبارزه با رانت تنظیم کردند تا بر اساس آن اسامی دریافت‌کنندگان طرح ترافیک اعلام شود و ما هم از این آیین‌نامه استفاده و با اندکی تغییر آن را تصویب کردیم.

    وی خاطر نشان کرد: اکنون که با آن‌ها مکاتبه می‌کنیم و می‌گوییم اسامی را به ما بدهید، طفره می‌روند و برای ما مشخص نیست، لیستی که اکنون بر روی سایت رفته تا چه حدی درست است، زیرا آن‌ها نام رسانه دریافت کنندگان طرح ترافیک را اعلام نکرده‌اند و این بر خلاف آیین‌نامه است.

    علیخانی تأکید کرد: این وضعیت نشان می‌دهد ادعای معاونت حمل و نقل و ترافیک مبنی بر مبارزه با رانت نتوانسته موجب برقراری عدالت شود، زیرا اگر توانسته‌ بود حتما نام رسانه دریافت کنندگان طرح را هم اعلام می‌کردند.

    عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در لیست انتشار یافته اسامی خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت کردند، ابهام بیشتر از شفافیت است، تأکید کرد: دادن طرح ترافیک به مدیران مسئول رسانه‌ها غیر قانونی نیست، زیرا نمی‌توان صرفا به خبرنگاران طرح داد و به مدیران مسئول طرح نداد.

    وی افزود: همه کسانی که در حوزه تولید و انتشار خبر مسئولیت دارند، می‌توانند طرح ترافیک خبرنگاری دریافت کنند، اما مسئول دفتر رئیس رسانه و یا آبدارچی نمی‌توانند طرح بگیرند.

    علیخانی با اشاره به انتشار ناقص اطلاعات مربوط به دریافت کنندگان طرح ترافیک خبرنگاران گفت: شفاف سازی این نیست که فقط نام، نام خانوادگی و نام پدر اعلام شود، بلکه شفافیت به این معنا است که به صورت دقیق مشخص شود چه کسی خبرنگار، عکاس، سردبیر و مدیر مسئول است و اعلام نکردن نام رسانه و مواردی که گفته شد خلاف آیین‌نامه است.

    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قرار بود طرح ترافیک به خاطر سهولت تردد خبرنگاران جهت کسب اخبار از حوزه‌های خبری به آن‌ها داده شود و چرا مدیران مسئول هم مشمول دریافت طرح ترافیک شده‌اند، گفت: دادن طرح به خاطر رفت و آمد برای تهیه خبر نبوده و ما تا حالا ندیده‌ایم که کارمندان برای رئیسشان تعیین تکلیف کنند.

    وی افزود: در حال حاضر رسانه‌هایی هستند که چون از پورسید آقایی انتقاد می‌کردند، یک طرح هم دریافت نکرده‌اند.

    علیخانی در پایان با اشاره به اینکه اعلام نکرده‌اند چه کسانی خبرنگار و مدیر هستند و به کدام رسانه تعلق دارند، تصریح کرد: این کار تخلف است و اگر نوع رسانه‌ها را اعلام می‌کردند، اکنون مشخص بود که به کدام رسانه سهمیه بیشتر و به کدام سهمیه کمتر داده‌اند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو