فونیکسریمکسبهتام

معرفی خودرو کیا پیکانتو

عصر خودرو- کیا پیکانتو از سال ۲۰۰۴ توسط کیا موتورز تولید و از سوی اطلس خودرو در بازار ایران، عرضه شد.

معرفی خودرو کیا پیکانتو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴:۰۰
  • معرفی خودرو کیا پیکانتو
  • معرفی خودرو کیا پیکانتو
  • معرفی خودرو کیا پیکانتو
  • معرفی خودرو کیا پیکانتو
  • معرفی خودرو کیا پیکانتو

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیکانتو خودرویی کوچک است که در دسته خودرو‌های هاچ بک در کلاس A قرار دارد . این خودرو از سال 2004 توسط کیا موتورز تولید و از سوی اطلس خودرو در بازار ایران، عرضه شد.

این محصول به دلیل چهره متفاوتش مورد توجه قرار گرفت. کیا با عرضه خودرو‌هایی مانند Cee’d و اسپرتج، گام‌های بلندی در بخش‌های دیگر برداشته است، اما در گروه خودرو‌های کوچک پیکانتو هنوز یکی از مدل‌های بسیار مهم این خودروساز است.

کیا مدل تازه‌ای از این خودرو را برای سال 2018 به شکل به روز شده، عرضه کرده است. کیا پیکانتو مدل 2018 با طراحی کشیده‌تر و حجومی‌تر آن را از حالت قدیمی خود خارج کرده است و فضای داخل کابین و تجهیزات کاملتر، راحتی بیشتری را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

این خودرو از یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ با  1248 سی سی حجم  بهره می‌برد که قادر به تولید  85 اسب بخار در دور 6000 و حداکثر گشتاور تولیدی 121 نیوتن متر در دور 4000 توسط جعبه دنده‌ اتومات 4 سرعته تیپ ترونیک است.

مصرف سوخت ترکیبی آن 5.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است و در 12.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد که حداکثر سرعت آن 160 کیلومتر در ساعت است.

همانطور که گفته شد پیکانتو در دسته خودرو‌های هاچ بک قرار دارد، به طوریکه  طول آن 3595  عرض آن 1595  و ارتفاع آن 1481  میلیمتر است، در بخش طراحی داخلی هم نسبت به سری قبلی تلاش‌های بیشتری شده است.

از امکانات این خودرو در بخش صندلی‌ها می‌توان به تجهیزاتی همچون گرمکن صندلی‌های جلو و صندلی‌های عقب تاشو اشاره کرد.

در بخش ایمنی هم تجهیزاتی همچون 6 کیسه هوا، سنسور پارک خودرو، قفل مرکزی دارای ریموت کنترل و دزدگیر، سیستم ضد سرقت و ترمز اضطراری خودکار  و دیگر امکاناتی نظیر سیستم کمکی HAC( سیستم شروع حرکت در سربالایی) چراغ ترمز اضطراری، کیلومتر شمار سوپرویژن، سانروف، جالیوانی، شیشه‌های برقی،  آینه‌های جانبی برقی، راهنمای LED روی آینه‌های، کامپیوتر سفری، امکانات تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو،  کپسول آتش نشانی،  چراغ ترمز سوم،  فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع،  برف پاکن عقب،  ساعت دیجیتال، آینه میانی الکتروکرومیک،  زیرسیگاری و فندک،  چراغ داخل صندوق عقب، کروز کنترل،  تهویه مطبوع اتوماتیک، رادیو، CD،  MP3،  iPod،  USB،  بلوتوث، کنترل سیستم صوتی روی فرمان،  سامانه مالتی مدیا و صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، اپل کارپلی و اندرویداتو، تنظیم دستی به همراه سیستم پشت سری‌های فعال هنگام تصادف و دارای سیستم اتوماتیک روشن و خاموش شدن چراغ‌ها و مه شکن اشاره کرد.

در بخش ترمز‌ها و پایداری پیکانتو  از سیستم ترمز ضد قفل ABS - EBD - مدیریت پایداری خودرو VSM - سیستم کنترل الکتریکی پایداری ESC  استفاده کرده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم