فونیکسریمکسبهتام

سه عامل مهم در افزایش فروش خودروهای برقی در جهان

عصر خودرو- تحلیلگران برآورد کرده اند که روند تولید و استقبال از خودروهای الکتریکی در سالهای آینده تحت تاثیر سه عامل مهم با یک شیب ملایم رو به رشد و افزایشی خواهد بود.

سه عامل مهم در افزایش فروش خودروهای برقی در جهان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

    بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.
    تحلیلگران فعال در موسسه انرجیا (Energeia ) که تحت حمایت و پوشش موسسه سرمایه گذاری انرژی های پاک و آژانس انرژی‌های تجدیدپذیر استرالیا (ARENA) است، به تازگی پیش بینی و اعلام کرده اند که با توجه به توسعه و پیشرفت فناوری های مربوط به خودروهای برقی و الکتریکی و کاهش مدت زمان شارژ شدن باتری آنها، رشد و افزایش استفاده و تولید آنها در سال های آتی ادامه خواهد داشت. 

    آنها بر این باورند که تا شش سال آتی یعنی سال 2024 میلادی، شعاع پیمایش خودروهای برقی افزایش و مدت زمان شارژ شدن باتری آنها کاهش قابل ملاحظه ای خواهد یافت؛ چراکه این خودروها شباهت بیشتری به خودروهای مجهز به پیشرانه‌ احتراق داخلی دارند و همین می تواند گام موثر و بزرگی در جهت رشد سریع خودروهای برقی به شمار بیاید.  

    در مجموع می توان گفت سه عاملی که در افزایش محبوبیت و استقبال از خودروهای برقی و الکتریکی تاثیر بسزایی خواهد گذاشت، قیمت پایین تر، سرعت شارژ بیشتر و شعاع حرکتی بالاتر در این خودروهاست. 

    بر اساس گزارشی که نشریه فایننشال ریویو (Financial Review) در استرالیا منتشر کرده است، فروش خودروهای الکتریکی در صورتی که دستخوش این تغییرات نشوند، تا 10 سال آینده رشد بسیار آهسته و کندی خواهد داشت  اما با همه این اوصاف، خیل عظیمی از شهروندان در کشورهای پیشرفته جهان به منظور حفظ محیط زیست و صرفه جویی در مصرف سوخت هم اکنون نیز از این گونه خودروها استقبال بی نظیری کرده اند؛ بنابراین به نظر می رسد کارخانه های بزرگ خودروسازی در جهان باید با توجه به نیازمندی کشورهای مختلف به توسعه زیرساخت های لازم برای افزایش خرید و فروش و محبوبیت خودروهای برقی بپردازند. 

    دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه 2030 و نهایتا تا دهه 2040 میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو