فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

شاسی بلند ۳۵ میلیون تومانی در راه است

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی مدیرعامل بهمن موتور از عرضه خودرو شاسی بلند (SUV) جدید با قیمت ۳۵ میلیون تومان خبر داد.

شاسی بلند ۳۵ میلیون تومانی در راه است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، حمیدرضا داوودزاده اظهار کرد: در حال حاضر برنامه ریزی برای تولید یک خودرو شاسی بلند جدید در حال انجام است.
    وی با بیان این که این خودرو روی پلت فرم وانت کاپرا تولید خواهد شد، خاطرنشان کرد: البته طراحی اولیه پلت فرم وانت کاپرا از سوی آلمانی ها و برای تولید این خودرو شاسی بلند صورت گرفته بود که بعدها وانت کاپرا روی این پلت فرم تولید شد.
    مدیرعامل بهمن موتور ادامه داد: در حال حاضر مراحل اخذ استانداردهای این خودرو در حال انجام است؛ به گونه ای که امیدواریم این خودرو تا پایان سال جاری یا حداکثر ابتدای سال 1392 وارد بازار شود.
    داوودزاده افزود: با توجه به فعال بودن خط تولید وانت کاپرا در بهمن موتور، پس از اخذ استانداردهای نهایی به سرعت تولید خودرو شاسی بلند روی این خط آغاز خواهد شد و دیگر نیازی به مراحل نصب خطوط تولید وجود ندارد.
    وی خاطرنشان کرد: حجم موتور این خودرو SUV معادل 2400 سی سی بوده و با استاندارد آلایندگی یورو 4 و به صورت دنده دستی تولید خواهد شد.
    مدیرعامل بهمن موتور در خصوص قیمت این خودرو اظهار کرد: با شرایط فعلی این خودرو با سطح قیمتی 33 تا 35 میلیون تومان وارد بازار خواهد شد.
    http://www.asrekhodro.com/News/18681

    خبری از تسهیلات 2000 میلیارد تومانی خودروسازان نیست
    شش سال پیش در چنین روزی در شرایطی که صنعت خودرو ایران به دلیل بحران نقدینگی، بهار 91 را با کاهش 36 درصدی تولید پشت سر گذاشته بود، موضوع اختصاص تسهیلات 2000 میلیارد تومانی به این صنعت برای جلوگیری از افت بیشتر تولید خودرو با وجود گذشت حدد یک ما به نتیجه خاصی نرسید.
    حدود سه هفته پیش جلسه کارگروه حمایت از تولید به ریاست معاون اول رییس جمهوری در شرکت ایران خودرو برگزار شد. در آن جلسه به دنبال گزارش معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت از وضعیت نقدینگی صنعت خودرو، اعضای کارگروه حمایت از تولید با اختصاص 2000 میلیارد تومان به ایران خودرو و سایپا برای حل مشکل نقدینگی به ویژه پرداخت مطالبات قطعه سازان موافقت کردند.
    پس از این جلسه معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که طبق هماهنگی های صورت گرفته مصوبه کارگروه حمایت از تولید در خصوص اختصاص تسهیلات به صنعت خودرو در اولین جلسه شورای پول و اعتبار مطرح و مصوبات آن اخذ خواهد شد.
    در این شرایط اگرچه قرار بود که جلسه شورای پول و اعتبار برای بررسی اختصاص تسهیلات به صنعت خودرو سه شنبه 21 تیرماه برگزار شود، اما این جلسه برگزار نشد.
    پیش از این دبیر انجمن خودروسازان با انتقاد از عدم بررسی موضوع پرداخت تسهیلات به صنعت خودرو در جلسه حدود سه هفته پیش شورای پول و اعتبار، خواهان تسریع در روند اعطای تسهیلات جهت جلوگیری از زمینگیر شدن صنعت خودرو شده بود.
    طبق جدیدترین آماری که در روزهای اخیر منتشر شده، در سه ماهه اول امسال تولید خودرو در کشور با کاهش 36 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو شده است.
    دبیر انجمن خودروسازان در بیان دلایل کاهش شدید تولید خودرو اظهار کرده که ا توجه به بحران نقدینگی مقرر شد 2000 میلیارد تومان در کمترین زمان ممکن در اختیار صنعت خودرو قرار گیرد. انتظار داشتیم در شرایط فعلی به سرعت در زمینه اختصاص این تسهیلات اقدام شود که متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است.
    به گفته نعمت بخش در صورتیکه تسهیلات 2000 میلیارد تومانی به سرعت اختصاص یابد، به تدریج شیب کاهش تولید خودرو کمتر خواهد شد در غیر این صورت روند کاهش تولید با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.
    http://www.asrekhodro.com/News/18679

    اخراج 8 هزار نفر از پژو
    بزرگترین خودروساز فرانسه از اخراج هشت هزار نفر نیروهای کاری‌ خود خبر داد.
    پژوسیتروئن اعلام کرده که قصد دارد یکی از کارخانه های خودروسازی خود را تعطیل کند. افزایش زیان دهی و کاهش فروش اصلی ترین دلیل تعطیلی کارخانه پژو اعلام شده است. کارخانه پژو در نزدیکی پاریس که بیش از سه هزار نفر کارگر دارد، قرار است در سال 2014 تعطیل شود.
    این برای نخستین بار طی 20 سال اخیر است که یک کارخانه خودروسازی در فرانسه به این شکل تعطیل می شود. دولت فرانسه به تازگی از اجرای برنامه حمایت از صنایع خودروسازی این کشور خبر داد.
    به گزارش رویترز وزیر اقتصاد فرانسه نیز تاکید کرده که دولت این کشور اجازه ورشکستگی صنعت خودروسازی فرانسه را نخواهد داد.
    http://www.asrekhodro.com/News/18680

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو