فونیکسریمکسبهتام

مردم منتظر گزارش دولت درباره چگونگی تخصیص ارز دولتی هستند

واردات خودروی لوکس ضروری بود

عصر خودرو- عضو کمیسیون بودجه مجلس، از عدم شفاف سازی لیست ارزبگیران دولتی انتقاد کرد.

واردات خودروی لوکس ضروری بود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، حمیدرضا حاجی بابایی  با اشاره به ارائه لیست ناقص ارزبگیران دولتی، گفت: با توجه به تاکید و فرمایشات مقام معظم رهبری و پیگیری های مجلس برای نخستین بار بخشی از لیست ارزبگیران 4200 تومانی اعلام شد؛ اما باید مشخص شود که سرنوشت ارز دولتی چه شده و کجا هزینه شده است.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: باید لیست ارزبگیران دولتی شفاف شده و مشخص شود چه اجناسی و با چه قیمتی وارد کشور شده است و این اجناس با چه قیمتی فروخته شده اند.

    آیا در شرایط کنونی به واردات خودروی خارجی آن هم خودروی لوکس نیاز بوده است؟

     وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا در شرایط کنونی به واردات خودروی خارجی آن هم خودروی لوکس نیاز بوده است، ادامه داد: آیا اختصاص ارز دولتی به برخی کالاها که مورد نیاز مردم نبوده و یا کالای اولویت دار مردم نبوده ضروری است؟

    نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت و نهادهای نظارتی باید درباره تخصیص ارز دولتی گزارش دهند، یادآور شد: همه مردم منتظر گزارش دولت درباره قیمت ارز، دلار 4 هزار و 200 تومانی، واردات و نوع واردات هستند و باید مشخص شود که این کالاها را چه شرکتی و چه فردی و چرا وارد کرده است.

    قوه مقننه و  قضاییه باید بحث ارز و سکه و پشت پرده ها را شفاف و روشن کنند

    وی افزود: باید شفاف سازی شود که پشت پرده واردات کالاهای غیرضرور با ارز دولتی  چه کسی بوده، از چه کسی مجوز گرفته و مقام مسئول چرا مجوز داده است.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه همه موارد فوق الذکر اما و اگرهایی است که باید پیگیری های لازم در این باره صورت گیرد، تصریح کرد: موضوع شفافیت ارز دولتی آزمون بزرگ برای مجلس است، بنابراین قوه مقننه و قوه قضاییه باید بحث ارز و سکه و پشت پرده ها را شفاف و روشن کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو