فونیکسریمکسبهتام

قانبیلی خبر داد

نیاز شهر پردیس و دماوند به مترو

عصر خودرو- عضو شورای شهر پردیس از نیاز پردیس و دماوند به خطوط مترو خبر داد.

نیاز شهر پردیس و دماوند به مترو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد قانبیلی عضو شورای شهر پردیس در بازدید امروز شورای استان تهران از دماوند اظهار کرد: احداث مترو از سرخه حصار به آبسرد 10 سال پیش آغاز شد، اما به علت دست‌های پنهان پشت پرده، این طرح متوقف و مسکوت شد.
    وی با اشاره به اینکه شهرستان دماوند یک شهرستان دانشگاهی محسوب می‌شود، گفت: بیش از 40 هزار دانشجو به این شهرستان سفر می‌کنند. همچنین پیش‌بینی می‌شود در شهر پردیس که بزرگ‌ترین پروژه مسکن مهر در آن اجرا شد 800 هزار نفر در سال 1400 جمعیت داشته باشد.

    عضو شورای شهر پردیس با اشاره به بی‌قانونی در تقسیمات کشوری گفت: 200 هکتار از اراضی پردیس طبق یک بی‌قانونی به دماوند الحاق شده است که باید تعیین و تکلیف شود.

    قانبیلی با اشاره به اینکه در دوره سوم شورای عالی استان‌ها، 101 طرح و در دوره چهارم 125 طرح به مجلس فرستاده شد، گفت: در حال حاضر 7 ماه از دوره پنجم شورای عالی استان‌ها می‌گذرد و تاکنون 30 طرح به مجلس فرستاده شده است.
    اصلاح آیین‌نامه داخلی شوراها در دستور کار شورای عالی استان‌ها

    وی پالایش اساسی در آیین ‌نامه داخلی شوراها را یکی از رویکردهای شورای عالی استان‌ها دانست و گفت: همچنین طرح مدیریت یکپارچه شهری که از سال 84 توسط شهرداری به دولت ارجاع شد، در دستور کار شورای عالی استان‌ها است.

    عضو شورای شهر پردیس با بیان اینکه دولت با طرح مدیریت یکپارچه شهری مخالفت کرده است، گفت: در حال حاضر شورای عالی استان‌ها، شهرداری تهران و شورای شهر تهران سه نهادی هستند که به صورت ویژه این طرح را پیگیری می‌کنند.
    تلاش دولت برای کاهش اختیارات شهرداری‌ها

    وی با اشاره به بحث مالیات بر ارزش افزوده گفت: دولت می‌خواهد گام به گام اختیارات شهرداری ‌را کاهش دهد. در حال حاضر این طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس مسکوت مانده است، اما اگر به همین صورت تصویب شود، فاتحه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خوانده‌ است.

    قانبیلی با بیان اینکه در حال حاضر تنها 38 درصد از 50 درصد سهم شهرداری‌ها از عوارض ارزش افزوده پرداخت می‌شود، گفت: می‌خواهند 20 درصد آن را کاهش دهند و تنها 18 درصد به شهرداری‌ها تعلق گیرد.

    عضو شورای شهر پردیس افزود: همچنین لفظ عوارض را به مالیات تغییر داده‌اند.
    درخواست غیرمنطقی وزیر بهداشت

    وی با اشاره به درخواست وزیر بهداشت در خصوص واگذاری 10 درصد از مالیات بر ارزش افزوده به وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت باید از دولت سهم بگیرد و سهم شهرداری متعلق به شهرداری است.

    قانبیلی با بیان اینکه شوراهای روستاها هزینه دفتر و قلم را از جیب خود پرداخت می‌کنند، گفت: در دولت جمهوری اسلامی ایران تنها شوراها را به وجود آورده‌ایم و مانند فرزندی که به دنیا آمده رهایش کردیم و حتی یک ریال ردیف بودجه به آن اختصاص ندادیم. حتی به شورای عالی استان‌ها در قالب کمک، مبلغی پرداخت می‌کنند که ردیف بودجه خاصی به آن لحاظ نشده است.

    عضو شورای شهر پردیش با اشاره به اصل سوم قانون اساسی گفت: تمام استانداران، بخشداران و شهرداران مکلفند مصوبات شورا را اجرا کنند، اما در حقیقت این مهم انجام نمی‌شود.

    وی با اشاره به اینکه در دوره پنجم شورای عالی استان‌ها ایجاد اصلاحات در خصوص ثبت نام برای عضویت در شورا در دستور کار است، گفت: باید پیش از ثبت نام افراد به عنوان کاندیدای شورا نکاتی از جمله سابقه گذراندن کلاس‌های مربوطه در نظر گرفته شود.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط