فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی:

حداکثر زمان رسیدن پلیس استان به محل سانحه ۱۰ دقیقه است

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: حداکثر زمان تعیین شده برای رسیدن پلیس راهور به محل سانحه درون شهری از زمان اعلام آن ۱۵ دقیقه است اما پلیس استان به طور میانگین بین هشت تا ۱۰ دقیقه در محل حادثه حضور می یابد.

حداکثر زمان رسیدن پلیس استان به محل سانحه ۱۰ دقیقه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ محمد باقر سلیمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تا ابتدای تیر ماه امسال پنج گروه ویژه تصادفات درون شهری در مشهد مستقر بود که اکنون تعداد این گروه ها به 10 تیم فعال رسیده است.
    وی اظهار داشت: تعداد فوت شدگان تصادفات درون شهری این استان در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 13 درصد و تعداد مجروحین هفت درصد کاهش داشت.
    وی گفت: از تعداد تصادفات این استان در این مدت 78 درصد مربوط به انواع خودرو، 15 درصد مربوط به موتور سیکلت و هفت درصد مربوط به عابرین پیاده است.
    سرهنگ سلیمی افزود: 54 درصد از تصادفات در این مدت در ساعات روز و 46 درصد در ساعات شب اتفاق افتاده است اما سهم جانباختگان و مجروحین و همچنین میزان خسارات ناشی از تصادفات در شب بیشتر از روز بوده است.
    وی اظهار داشت: در این مدت 36 درصد از تصادفات منجر به فوت در نتیجه برخورد خودرو با خودرو، 54 درصد مربوط به برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده و 11 درصد مربوط به واژگونی خودرو یا خروج آن از مسیر بود.
    وی گفت: در سه ماه نخست امسال 18 درصد از جانباختگان ناشی از تصادفات را مرد و 12 درصد را زن تشکیل می دهد.
    سرهنگ سلیمی افزود: از مجموع جانباختگان 28 درصد مربوط به راکبین موتور سیکلت، 53 درصد مربوط به عابرین پیاده، 16 درصد مربوط به رانندگان انواع وسایل نقلیه و 2 درصد مربوط به راکبین دوچرخه بوده است.
    وی اظهار داشت: 16 درصد از مجروحین این سوانح در صحنه تصادف، 13 درصد در فاصله انتقال تا بیمارستان و 71 درصد در بیمارستان ها فوت کردند که میانگین تلفات ناشی از تصادفات در بیمارستان های استان بیشتر از میانگین کشوری است.
    وی گفت: 36 درصد از تصادفات سه ماه نخست امسال مربوط به معابر بزرگراهی، 46 درصد مربوط به خیابان های اصلی، هفت درصد مربوط به خیابان های فرعی و کوچه ها، 9 درصد مربوط به تقاطع ها و میادین است.
    رئیس پلیس راهور خراسان رضوی افزود: علت 68 درصد از سوانح رانندگی منجر به فوت در مدت مزبور مربوط به عدم توجه به جلو، 16 درصد ناشی از عدم توانایی در کنترل خودرو و 16 درصد ناشی از خطای عابر پیاده است.
    وی اظهار داشت: در این مدت میزان تصادفات منجر به فوت در شهرهای مشهد، نیشابور، تربت جام، فریمان، گناباد، سرخس، بردسکن، تربت حیدریه و خواف کاهش و میزان تصادفات در شهرهای سبزوار، قوچان، بینالود، چناران، رشتخوار و کاشمر افزایش داشت.
    وی ادامه داد: در سه ماه نخست امسال در مجموع به 48 هزار و 124 دستگاه خودرو و پنج هزار و 175 دستگاه موتورسیکلت، خدمات شماره گذاری در مشهد ارائه شد که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال 12 درصد برای خودرو و 23 درصد برای موتورسیکلت افزایش داشته است.
    سرهنگ سلیمی افزود: در این مدت در سایر شهرستان های خراسان رضوی 17 هزار و 235 دستگاه خودرو و 2 هزار و 885 دستگاه موتورسیکلت خدمات شماره گذاری دریافت کردند.
    وی اظهار داشت: در این مدت در مرکز استان 32 هزار و 888 جلد گواهینامه جدید، تعویضی و المثنی و در سایر شهرستان ها 51 هزار و 484 جلد گواهینامه صادر شد.
    وی برگزاری 595 جلسه آموزشی کارشناسان راهنمایی و رانندگی برای دانش آموزان پیش دبستانی تا متوسطه دوم، 510 جلسه آموزشی برای رانندگان وسایل نقلیه سنگین و موتورسیکلت، 286 جلسه آموزشی برای یگان های نظامی و انتظامی و دوره های 6 ساعته برای معلمان ضمن خدمت استان را از خدمات فرهنگی پلیس راهور استان طی سه ماه امسال برشمرد.
    رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: بخشودگی 2 برابر شدن جرایم رانندگی سال 96 و قبل از آن تا پایان آذر ماه امسال ادامه دارد و کسانی که سطح تخلفات آنها کمتر از 10 میلیون ریال است و به سابقه تخلفاتی خود اعتراض دارند نیز تا 60 روز آینده فرصت دارند به مراکز پلیس 110 مراجعه کنند.
    وی افزود: براساس تصمیم فرمانده نیروی انتظامی، به مناسبت دهه کرامت کسانی که در این دهه اقدام به خروج موتورسیکلت متوقف شده خود از توقفگاه نمایند از 20 درصد تخفیف در هزینه های توقفگاه برخوردار می شوند.
    وی اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال تخلفات و جرایم رانندگی در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد کاهش و کنترل و نظارت پلیس در زمینه تخلفات 42 درصد افزایش داشته است.
    سرهنگ سلیمی گفت: هم اکنون 260 دوربین فعال شامل دوربین های نظارتی، ثبت تخلف، 2 منظوره ثبت تخلف و نظارت در شهر مشهد نصب شده است.
    در این مراسم سامانه هوشمند ثبت تخلفات ساکنین خراسان رضوی به منظور توسعه استفاده از فناوری های نوین در راهنمایی و رانندگی، آشکارسازی و ارتقای ایمنی نقاط حادثه خیز، احیای گذرگاههای عابر پیاده و نظارت بر رانندگی بین خطوط افتتاح شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو