فونیکسریمکسبهتام

معرفی ساینا EX پنجمین خودروی ملی

عصر خودرو -ساینا پنجمین خودروی ملی، در ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ رو نمایی شد.

معرفی ساینا EX پنجمین خودروی ملی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹:۰۰


به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،ساینا پنجمین خودروی ملی است که توسط مهندسان شرکت سایپا در 12 بهمن 1393 رونمایی شد. این خودرو از پلتفرم تیبا اما از چهره ایی متفاوت بهره می‌برد که می‌توان به عنوان فیس لیف تیبا این محصول را معرفی کرد.

این خودرو که در دسته بندی خودرو‌های سدان  در کلاس C قرار دارد، در 2 تیپ EX و SX دسته بندی شده است و هر 2 تیپ از یک پیشرانه بهره می‌برند اما در امکانات رفاهی تفاوت‌هایی دارند.

در این خودرو از پیشرانه تیبا استفاده شده است. پیشرانه‌ 4 سیلندر 8 سوپاپ با حجم 1503 سی‌سی که قادر به تولید 87 اسب بخار دردور 5300 و حداکثر گشتاورد تولیدی 128 نیوتن متر در  دور 4000 که توسط جعبه دنده 5 سرعته دستی است.  مصرف سوخت ترکیبی آن 7 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

ساینا EX  همانطور که گفته شد در دسته خودرو‌های سدان قرار دارد، به طوریکه طول آن 4215 و عرض آن بدون در نظر گرفتن آینه‌ها 1663  و ارتفاع آن  1484 میلیمتر است. در بخش طراحی داخلی هم نسبت به تیبا ؛ تلاش‌های بیشتری شده است.


از امکانات این خودرو در بخش ایمنی می‌توان به تجهیزاتی همچون سنسور پارک دنده عقب، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو،  قفل مرکزی،  سیستم ضد سرقت و قفل ایمنی کودک برای درب‌ها اشاره کرد و دیگر امکاناتی نظیر سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک،  نمایش دمای محیط بیرون،  گرمکن شیشه عقب،  آینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی،  چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع اشاره کرد.


در بخش ترمز‌ها و پایداری ساینا از سیستم ترمز ضدقفل  ABS و EBD , ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک کاری، ترمز عقب دیسکی استفاده کرده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط