فونیکسریمکسبهتام

گلایه از حذف بیمه تعدادی از رانندگان کامیون

عصر خودرو- رئیس اتحادیه کامیون داران استان البرز گفت: متأسفانه عده‌ای بدون آنکه کار مشخصی انجام دهند سوخت خود را به چند برابر قیمت واقعی به رانندگانی که به دلیل فعالیت بیشتر کمبود سوخت دارند می‌فروشند؛ باید بر چنین کارهایی نظارت شود تا به هر راننده بر اساس کارکرد، سوخت تعلق بگیرد.

گلایه از حذف بیمه تعدادی از رانندگان کامیون
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، ناصر کاویانی در خصوص فیلمی که در فضای مجازی با عنوان تجمع کامیونداران البرز منتشر شده بود؛ اعلام کرد: در البرز تعداد انگشت شماری که به دنبال بدنام کردن رانندگان و اخلال در نظم عمومی هستند دست به این کار زدند و هیچکدام از کامیون داران البرزی در بین آنها نبودند.

    کاویانی ادامه داد: رانندگان کامیون در طول انقلاب اسلامی تلاش خود را برای کشور کرده‌اند و هر موقع جامعه به حضور آنها نیاز داشته است بدون هیچ چشم داشتی کار لازم را انجام داده‌اند؛ حالا عده‌ای با خط گرفتن از خارج کشور در حال انجام این قبیل کارها هستند؛ قطعا هیچ راننده‌ای قصد به خطر انداختن امنیت را ندارد.

    وی در خصوص وضعیت اقتصادی کامیونداران گفت: وضعیت اقتصادی جامعه برای همه افراد سخت شده است و این افراد جدا از این جامعه نیستند؛ افزایش قیمت ارز همه چیز را تحت تاثیر قرار داده، هزینه‌های نگهداری خودرو، قطعات یدکی، لاستیک و مواردی از این قبیل به شدت بالا رفته است که در تلاش هستیم این محصولات را با قیمت قبلی به کامیونداران عرضه کنیم.

    کاویانی در ادامه افزود: از طرف دیگر به خاطر کمبود شغل نیز تعداد افراد شاغل در این بخش افزایش داشته است و همین باعث کاهش حجم کار و در نتیجه کاهش درآمد رانندگان و کامیونداران شده است.

    رئیس اتحادیه کامیوندارن البرز از حذف بیمه تعدادی از رانندگان نیز گلایه کرد و گفت: حذف یارانه بیمه‌های مربوطه باعث قطع بیمه‌های درمانی رانندگان شده و این مسأله مشکلاتی را ایجاد کرده است.

    کاویانی در خصوص وضعیت سوخت مصرفی کامیونداران اظهار کرد: امکان دسترسی به گازوئیل کمی سخت شده اما مسئله اصلی این است که سوخت اختصاص یافته به هر راننده باید بر اساس کارکرد مشخص بشود؛ عده‌ای بدون آنکه کار مشخصی انجام دهند سوخت خود را به چند برابر قیمت واقعی به رانندگانی که به دلیل فعالیت بیشتر کمبود سوخت دارند می‌فروشند؛ باید بر چنین کارهایی نظارت شود تا به هر راننده بر اساس کارکرد، سوخت تعلق بگیرد.

    وی به معضل شرکت‌های دلالی اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها با گرفتن بازار در دست خود باعث ایجاد واسطه‌گری شده‌اند و از کل کرایه دریافتی بار، کمتر از 40 درصد به رانندگان اختصاص می‌دهند؛ این بی انصافیست بنابراین اصلی‌ترین خواسته ما مشخص شدن مقدار معینی از نرخ بار به رانندگان است.

    رییس اتحادیه کامیونداران البرز از فعالیت برخی شرکت‌های حمل و نقل اینترنتی انتقاد کرد و گفت: باید یک کار مدیریتی و نظارتی مشخص بر روی اینگونه کارها وجود داشته باشد، اینگونه شرکت‌ها با نرخ‌های بسیار پایین که مشخص نیست با این مقدار کم حتی چگونه هزینه‌های خود را تامین می‌کنند باعث اخلال در کار شده‌اند؛ نباید اینگونه باشد که عده‌ای به خاطر سود خودشان باعث آسیب زدن به زندگی دیگر افراد جامعه شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو