فونیکسریمکسبهتام

سرپرست سازمان فروش شرکت ارس خودرو دیزل خبر داد؛

پیکاپ آسنا اتومات پاییز رونمایی می شود

عصر خودرو- پیکاپ آسنا محصول تازه وارد آمیکو که کمتر از ۶ ماه از حضور آن در بازار می گذرد، به لطف آپشن های پیش بینی شده توانسته رقیبی جدی برای نمونه مشابه ژاپنی خود باشد. این محصول که تنها به بازار داخلی نمی اندیشد، بازار کشورهای اسکاندیناوی را هدف گرفته و در تلاش است تا آخر تابستان، نخستین محموله صادراتی خود را به این کشورها ارسال کند.

پیکاپ آسنا اتومات پاییز رونمایی می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، وحید محمدی سرپرست سازمان فروش شرکت ارس خودرو دیزل در گفت و گو با هفته نامه خودرو امروز با اشاره به قابلیت های بالای این خودرو، از عرضه نمونه اتومات پیکاپ در آینده نزدیک خبر داد و تاکید کرد تا به امروز با وجود نوسان قیمت ارز، هیچ افزایش قیمتی بر روی این خودرو اعمال نشده و همچنان با قیمت 176 میلیون تومان عرضه می شود. متن این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

    - در حال حاضر روند فروش پیکاپ آسناو استقبال از این خودرو چگونه است؟
    جدیدترین محصول آمیکو، پیکاپ آسنا حاصل دانش 30 ساله این شرکت و تجربیاتی که پیش از این بر روی خودروهای حمل بار در این شرکت داشته ایم، بر روی محصول تجاری پیکاپ پیاده سازی شده است. میزان خودرو فروخته شده پیکاپ، رشد خوبی داشته و هرآن چه تولید میشود به فروش میرسد و خط تولید نیز در حال ارتقاء وراه اندازی شیفت دوم است تا میزان تولید افزایش یابد. از لحاظ تولید مشکلی وجود ندارد و فروش در حال بهبود و رسیدن به یک میزان استاندارد است و به جرات می توان گفت هیچ شرکتی از اول انقلاب تاکنون پیکاپی با این ویژگی ها تولید نکرده و محصولات مشابه این خودرو یا مونتاژ و یا از یک برند شناخته شده وارداتی بوده است. در حال حاضر به غیر از تولید موتور، گیربکس و دیفرانسیل در داخل ایران ، داخلی سازی بر روی مابقی قطعات انجام شده در این مدت محدود به رشد 32 درصد رسیده در حالی که تعهد ما 20 درصد داخلی سازی بوده است.

    - تولید روزانه پیکاپ چند دستگاه بوده و از زمان رونمایی تاکنون چند دستگاه پیکاپ به فروش رسیده است ؟
    هم اکنون تولید روزانه شناور بوده و بر اساس فروش، انجام می شود و بعد از راه اندازی خط تولید جدید، روزانه 15 تا 30 دستگاه پیکاپ تولید خواهد شد. تاکنون نیز عدد قابل توجهی از این محصول به فروش رسیده است.

    - این شرکت برنامه ای برای تولید محصول جدید ندارد؟
    با توجه به در اختیار داشتن دانش فنی تولید خودرو در شرکت آمیکو ، محصولات جدید براساس نیاز بازار بزودی قابل ارائه میباشند .

    - شرایط فروش ویژه ای برای این محصول پیش بینی شده است؟ 
    در بازه زمانی کوتاه مدت، فروش نقدی اعتباری با استقبال خوبی از طرف خریداران انجام شد اما با توجه به نوسانات ارز این موضوع متوقف و هم اکنون با توجه به وجود تقاضای مناسب از سوی بازار شرایط فروش نقدی با تحویل کمتر از 20 روز در حال انجام بوده و در همه رنگ ها نیز قابل تامین است. انشالله در زمان مقتضی شاهد تنوع شرایط خرید برای رفاه حال مشتریان خواهیم بود.

    - در بخش صادرات پیکاپ به کشورهای همسایه چه برنامه ای دارید؟
    برنامه صادرات این محصول پیش بینی شده در فاز اول صادرات به اروپا هدف اصلی است و از آن جا که این محصول با توجه به اخذ استانداردهای 88 گانه اروپا ، میتواند همپای برندهای جهانی محسوب شود در حال حاضر اقداماتی در این زمینه انجام به طوری که ماه گذشته 8 دستگاه پیکاپ به کشورهای اسکاندیناوی با هدف بازاریابی صادر شده است. بازخورد این خودرو نسبت به شرایط محیطی بسیار عالی وبزودی حجم عمده ای از صادرات انجان خواهد پذیرفت.

    - نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت آن تاثیری بر قیمت نهایی خودرو نداشته است؟
    با توجه به داخلی سازی مناسب ووابستگی کمتر به تامین کننده های خارجی ، هزینه سربار ومالی پایین در شرکت آمیکو سیاست شرکت حفظ وثبات قیمت تا حد امکان می باشد.

    - این روند در درازمدت منجر به زیاندهی نخواهد شد؟
    خیر

    - برنامه پیش بینی شده برای تولید سالانه پیکاپ چند دستگاه است؟
    اگر همه شرایط ایده ال باشد برای سال 98 تولید 8 هزار دستگاه پیکاپ پیش بینی شده است.

    - با توجه به این که این خودرو رقیبی برای خودروهای خارجی به شمار می رود مزایا و معایب آن در زمینه آپشن های داخلی چیست؟
    این خودرو دوگانه سوز بوده و با موتور پایه گازسوز معرفی شده است. به دلیل ذخایر گازی در ایران سوخت سی ان جی ارزان قیمت بوده و اگر موتور خودرو برای این سوخت طراحی شده باشد برای مردم به صرفه خواهد بود که با یک کپسول سی ان جی 10 هزار تومانی، همان پیمایش با یک باک 50 هزار تومانی را انجام دهد. ضمن آن که سیستم ترمز این خودرو برگرفته از سیستم 4 پیستون استفاده شده و پایداری و ایمنی بیشتری داره و از لحاظ کارایی نیز بسیار بالاتر است. سیستم قفل دیفرانسیل تمام اتوماتیک نیز از دیگر مزیت های این خودرو است که تنها بر روی خودروهای با قیمت بیش از یک میلیارد و 800 میلیون تومان نظیر لندکروزر 2016 تا 2018 ، پاجرو و خودروهای آمریکایی استفاده می شود. این سیستم کمک باعث میشود خودرو در هیچ نقطه ای زمین گیر نشود و قادر باشد تا خود را از ایستای کامل جدا کند. این خودرو به گونه ای طراحی شده که طول زیادی دارد که این امر دو حسن دارد نخستین حسن، بیشتر بودن میزان حجم اتاق بار از رقبا است به طوری که 30 سانت از نمونه رقیب فضای بیشتری خواهد داشت. وزنی که این شاسی تحمل می کند 400 کیلو از رقیب ژاپنی بیشتر بوده و طول شاسی به دلیل بلند بودن سیستم فنربندی انتهای این خودرو بعد از اتاق سرنشین است و سرنشینان 40 درصد از نمونه ژاپنی، راحتی بیشتری احساس می کنند. دوم کابین عقب نیز 15 سانت جادار تر بوده و رفاه بیشتری برای سرنشینان عقب ایجاد میکند.ضمنا سیستم لوله های استفاده شده، روکش وعایق دارند یعنی برای استفاده در کویر و مناطق نمکی ودریایی و همچنین سرد مشکلی برای سیستم لوله کشی از لحاظ خورندگی ایجاد نمی شود و این موضوع باتوجه به آب وهوا واکوسیستم های متنوع در ایران ،خود دلیلی است بر نزیتهای دیگر خودرو نسبت به رقبای خارجی شاسی این خودرو نیز منحصر به فرد است. معمولا خودروهای خارجی بر روی ایربگ ها تمرکز می کنند نه روی شاسی . اما آمیکو با تکیه بر دانش فنی روز بر روی شاسی تولیدی خود طراحی منحصر بفردی انجام داده که جاذب انرژی تصادفات است و در صورت تصادف شاخ به شاخ ، شاسی مرحله به مرحله به شکل آکاردئونی در خود جمع شده و اثرات ناشی از تصادف به داخل کابین وارد نمی شود که این عملکرد مانند تجهیز یک خودرو به 15 تا 20 ایربگ برای سرنشینان است.

    - طراحی این خودرو چگونه انجام شده است؟
    طراحی این خودرو تماما توسط مهندسین وطراحان ایرانی در آمیکو و الهام گرفته از فورد f150 بوده وبه عنوان تولید ملی ،برگ زرینی بر تاریخ خودروسازی کشور محسوب می شود.

    - حمایت های دولتی از این خودرو چگونه بوده است ؟
    این خودرو با توجه به مشخصات فنی ارائه شده به عنوان بهترین نمونه تولیدی از ابتدای ورود پیکاپ به ایران میباشد .لذا کاربرد در ارگانها و سازمانها به عنوان خودروی لجستیک وعملیاتی بسیار دارد .

    - عامیلت فروش شهرستان این خودرو در چه وضعیتی قرار دارد؟
    با توجه به این که 4 ماه است که این خودرو وارد فرایند فروش به صورت حرفه ای شده در حال حاضر 10 نمایندگی در ایران آماده فروش وخدمات پس از فروش این محصول هستند ولی با توجه به سبقه 30 ساله آمیکو نمایندگی های قبلی نیز که حدود 55 نمایندگی بوده خدمات متناسب ارائه میکنند و به زودی در فاز اول مراکز استان ها به صورت دایم فعال خواهند شد و در فاز دوم نمایندگی در شهرهای پرجمعیت نیز در حال توسعه است.

    - آیا این خودرو منبع درآمدی خوبی برای شرکت بوده است؟
    این شرکت در گذار ابتدایی راه و در حال بازاریابی و معرفی این محصول است البته تجربه خوبی در افزایش سهم خود از بازار داشته است که با شناختن توانایی فنی آن و افزایش میزان تولید به خواسته های مالی نیز خواهیم رسید.

    - در صورت تحویل خودرویی مغایر با سفارش مشتری، آیا امکان شکایت در زمان تحویل خودرو وجود دارد؟
    بله این حق برای مشتری وجود دارد و این شرکت هیچ گاه اقدام به اعمال تغییرات خودرو مغایر با قرارداد نمی کند در پایان شرکت آمیکو اصل را بر رضایتمندی مشتریان بنا نهاده و در این امر خطیر هیچگاه کوتاه نخواهد آمد.

     

    گزارش: میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو