فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران:

واگن‌های جدید مترو در راه است

لزوم تخصیص ۱۰هزار میلیارد تومان اعتبار برای افزایش ۲برابری ظرفیت مترو

عصر خودرو- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، گفت: قرارداد تهیه و تولید قطعات و مونتاژ واگن‌های مترو بین شرکت واگن سازی تهران و یک شرکت چینی منعقد و واگن ها تا حدود ۱۵ تا ۲۰ ماه آینده تحویل داده می‌شوند.

واگن‌های جدید مترو در راه است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، محمد علیخانی با تاکید بر ضرورت تکمیل و تجهیز مترو تهران اظهار داشت: در حال حاضر 7 خط مترو تهران روزانه  دو و نیم میلیون سفر را پوشش می دهند که این ظرفیت باید به 5 میلیون سفر در روز افزایش یابد و این امر نیازمند افزایش  تعداد واگن های قطار با هزینه ای بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان است، این در حالیست که اعتبار تخصیص یافته به مترو تهران تنها 1100 میلیارد تومان است که با این اعتبار تنها امکان تکمیل خطوط فعلی بوده و امکان توسعه نداریم.

    این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: خوشبختانه  در سال 1395و با تصویب شورای اقتصاد 2000 واگن برای متروی کلان شهرها در نظر گرفته شد که از این تعداد 1000 واگن به متروی تهران خواهد رسید.

    وی افزود: متاسفانه تا سال 1396 این مصوبه پیشبرد عملی نداشت اما با آغاز فعالیت شورای پنجم شهر تهران و برگزاری جلسات متعدد کمیسیون عمران با وزارتخانه های ذیربط موانع پیشرفت این طرح بررسی و رفع شد و پس از تایید شورای اقتصاد به وزرات کشور ابلاغ گردید تا قرارداد تهیه و تولید قطعات و مونتاژ واگن ها، بین شرکت واگن سازی تهران و یک شرکت چینی منعقد و واگن ها  تا حدود 15 تا 20 ماه آینده تحویل داده شوند.

    وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش و پیگیری شورای شهر و حمایت مالی دولت، تعداد واگن‌های تحویلی در قرارداد از 630 عدد به 800 عدد افزایش یافته و این مصوبه با سرعت بیشتری اجرایی شود.

    علیخانی با اشاره به پرداخت بخشی از اعتبارات اختصاص یافته از طرف دولت به بخش خصوصی جهت خرید اتوبوس‌های جدید یا نوسازی اتوبوس های کنونی، اظهار امیدواری کرد با پیگیری های معاونت حمل و نقل شهرداری تهران این طرح نیز با سرعت بیشتری اجرایی شود.

    رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در خاتمه با اشاره به پیشبرد طرح مطالعات جامع حمل و نقل ریلی تهران، از نهایی شدن نتایج این طرح تا پایان مهر ماه 97 خبر داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو