فونیکسریمکسبهتام

سرهنگ مومنی تشریح کرد؛

علل وقوع تصادفات رانندگی هفته گذشته پایتخت

عصر خودرو- رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، علل وقوع تصادفات رانندگی هفته گذشته شهر تهران را تشریح کرد.

علل وقوع تصادفات رانندگی هفته گذشته پایتخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ احسان مؤمنی رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در رابطه با تصادفات هفته گذشته اظهار کرد: در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم متأسفانه شاهد وقوع 4 فقره تصادف منجر به فوت در سطح معابر شهر تهران بودیم. در این حوادث متاسفانه 3 نفر از شهروندان به صورت عابر پیاده و یک نفر نیز راننده موتورسیکلت در اثر تصادف در محل فوت کردند.

    سرهنگ مومنی افزود: تصادف اول در ساعت 5:15 بعدازظهر روز شنبه در مسیر غرب به شرق بزرگرراه شهید همت مقابل بوستان جوانمردان یک دستگاه سواری L90 با عابر پیاده که در حال تردد از عرض بزرگراه بوده برخورد و در اثر شدت ضربه متاسفانه عابر پیاده در محل فوت می‌کند.

    وی تصریح کرد: تصادف دوم ساعت 9:15 صبح روز دوشنبه در باقرشهر جاده قمصر سواری پژو با عابر پیاده که با چرخ دستی در حال تردد بوده برخورد و متاسفانه در این حادثه بر اثر شدت ضربه وارده عابر پیاده فوت می‌کند.

    بیشتر بخوانید: فوت عابر پیاده بر اثر بی احتیاطی راننده خودرو ال 90

    سرهنگ مومنی در تشریح این دو تصادف به عابران پیاده توصیه کرد در هنگام عبور از عرض خیابان و بزرگراه حتما از پل‌های هوائی در نزدیکترین محل و یا از گذرگاه‌های عابر پیاده و محل‌های خط کشی شده جهت عبور و تردد استفاده کنند و از توقف در محور‌های بزرگراهی خوداری کرده و در هنگام حرکت به موازات وسایل نقلیه حتما از پیاده رو استفاده کنند.

    وی افزود: تصادف سوم در ساعت 9:40 صبح روز دوشنبه در مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید زین الدین راننده کامیون بدلیل نقص فنی در وسیله نقلیه و پنچر شدن لاستیک در محور کناری بزرگراه متوقف می‌شود و در حال تعویض لاستیک بوده که سواری پراید با وی برخورد و متاسفانه براثر شدت ضربه وارده راننده کامیون در محل فوت می‌کند.

    سرهنگ مومنی به رانندگان توصیه کرد: در صورت توقف اظطراری در محور‌های بزرگراهی در منتهی الیه سمت راست و محلی که دارای دید کافی و با نصب علائم ایمنی و هشدار دهنده با فاصله مناسب از خودرو اقدام به توقف کنند.

    وی افزود: تصادف چهارم در ساعت 14:50 بعدازظهر روز چهارشنبه در مسیر جنوب به شمال خیابان زلفی موتورسیکلت سواری با یکدستگاه سواری تاکسی سمند که از داخل کوچه بدون رعایت حق تقدم عبور وارد خیابان اصلی می‌شود برخورد می‌کند و راننده موتورسیکلت به لاین مخالف پرتاب و با یکدستگاه سواری پراید که در مسیر شمال به جنوب در حرکت بوده برخورد و در اثر شدت ضربه وارده در محل فوت می‌کند.

    بیشتر بخوانید: وقوع 2 فقره تصادف منجر به فوت در معابر پایتخت

    سرهنگ مومنی تصریح کرد: رانندگان هنگام ورود به خیابان اصلی پس از توقف کامل و با رعایت احتیاط وارد خیابان اصلی شوند و همچنین رانندگان موتورسیکلت با سرعت مطمئنه تردد و از کلاه ایمنی استاندارد استفاده کنند.

    وی در انتها متذکر شد: امیدواریم با رعایت قوانین ومقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان و همچنین رعایت نکاتی همچون توجه کافی به جلو، صحبت نکردن با تلفن همراه، خودداری از خوردن و آشامیدن به هنگام رانندگی، رعایت حق تقدم عبور، حرکت با سرعت مطمئنه، استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسیکلت سواران شاهد وقوع چنین حوادث دلخراشی در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو