فونیکسریمکسبهتام

تویوتا هایلوکس ۲۰۱۶ مصداق بارز کیفیت و اطمینان

عصر خودرو - هایلوکس خودرویی است که از سال ۱۹۶۸ به لیست محصولات تویوتا اضافه شد. وانتی که هر نسل آن مصداق بارز کیفیت و اطمینان بوده است.

تویوتا هایلوکس ۲۰۱۶ مصداق بارز کیفیت و اطمینان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  این وانت در تمام حیات خود به جز در آمریکای شمالی با نام هایلوکس شناخته می‌شود. هایلوکس در فروش آن قدر موفق عمل کرد که در سال 1984 تویوتا یک اس یو وی بر اساس هایلوکس را با نام  Trekker عرضه کرد و امروزه تبدیل به نام 4Runner  شده است. بعد‌ها در سال 1995 تویوتا مدل تاکوما را جایگزین هایلوکس در بازار آمریکای شمالی کرد.

هایلوکس آنقدر خودروی قابل اطمینان و کار آمدی است که تقریبا در هر میدان جنگی در جهان حضور دارد، محبوبیت گسترده‌ هایلوکس چه در بین ارتش‌ها و چه در بین گروه‌های شورشی و تروریست سبب شده تا برخی تحلیلگران هایلوکس را معادل خودرویی AK-47 کلاشنیکف بدانند.

 هم اکنون (در سال 2018) تویوتا هایلوکس در تمام بازار‌های جهانی به جز ژاپن؛ هند، آمریکای شمالی و کره قابل خریداری است.
 این خودرو به یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ با 2694   سی سی حجم که قادر به تولید 164 اسب بخار در دور 5200 و حداکثر گشتاور تولیدی 245  نیوتن متر در دور 4000 توسط جعبه دنده‌ اتومات تیپ ترونیک 6  سرعته است.
مصرف سوخت ترکیبی آن 10.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است و در 14 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن 185  کیلومتر در ساعت است.
همانطور که گفته شد؛ هایلوکس در دسته پیکاپ‌ها قرار دارد، به طوریکه  طول آن 5335،  عرض آن 1855  و ارتفاع آن 1815  میلیمتر است.  از امکانات این خودرو در بخش صندلی‌ها می‌توان به تجهیزاتی همچون دارای سیستم هوشمند پشت سری‌ها برای جلوگیری از صدمات تصادف، دارای روکش پارچه‌ای، صندلی راننده دارای تنظیم دستی اشاره کرد.
در بخش ایمنی هم تجهیزاتی همچون کیسه ایمنی هوا راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای زانوی راننده، دارای قفل مرکزی با ریموت رادیویی، دارای سیستم ایموبلایزر و دیگر امکاناتی نظیر سیستم‌های تهویه مطبوع کنترل دستی، سیستم صوتی حرفه‌ای با قابلیت پخش CD دارای 4 بلندگو، دارای پورت USB، AUX، سیستم آیینه تنظیم برقی به همراه راهنمای LED و دارای گرمکن، تنظیم برقی تمام پنجره‌ها، شیشه‌های سولار، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو و دارای مه شکن، دارای مه شکن، سنسور پارک اشاره کرد.
 در بخش ترمز‌ها و پایداری هایلوکس  از سیستم ترمز ضد قفل ABS-EBD ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب کاسه ایی استفاده کرده است.

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط