فونیکسریمکسبهتام

کار کردن با برق خطرناکتر است یا خودرو؟

عصر خودرو- اگر این سوال در سطح جامعه در رده های مختلف سنی، اجتماعی، اقتصادی، تحصیلی مطرح شود که آیا کارکردن با برق خطرناکتر است یا خودر، بی گمان پاسخ غالب افراد گزینه اول خواهد بود.

کار کردن با برق خطرناکتر است یا خودرو؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، همه ما می دانیم که کار کردن با وسایل برقی چقدر خطرناک است برای همین است که از همان زمان که کودکان نوپای ما می توانند حرکت کنند تمام دسترسی به پریزهای برق را مسدود می کنیم.
    وسایل برقی را در جاهای دور از دسترس قرار می دهیم، همیشه آنها را از دست زدن به سیم برق، پریز برق، کلیدهای روشن و خاموش برق می ترسانیم. کمی بزرگتر که می شوند به آنها می آموزیم که نباید با دست خیس به کلید برق دست بزنند. نباید اشیای فلزی را داخل پریز برق کنند، نباید با وسایل برقی بازی کنند. برای همین است زمانی که می خواهیم با وسایل برقی کار کنیم احتیاط را در ذهن خود همواره تکرار می کنیم. برای همین است که با پای برهنه، لامپ را عوض نمی کنیم. برای همین است که حتما برای تعمیر قطعات برقی ساختمان، فیوز برق را خاموش می کنیم. برای همین است که در سال گذشته (1396) تنها و خوشبختانه تنها 3 نفر در اثر برق گرفتگی در سطح استان جان خود را از دست داده اند.
    اما، آیا می دانید در همین مدت در سطح استان، چند نفر در اثر تصادفات رانندگی فوت کرده اند؟!!
    همیشه کار کردن با برق خطرناکتر از خودرو است. به خاطر همین است که نوزاد خود را از زمانی که می تواند گردن خود را نگه دارد پشت فرمان وسیله نقلیه قرار می دهیم. به خاطر همین است که زمانیکه که کودک ما کنترل دستان خود را یاد می گیرد فرمان موتورسیکلت را در اختیار او قرار می دهیم. به همین خاطر است که در پنج سالگی به او موتورسواری می آموزیم و در هشت سالگی رانندگی با خودرو. نه تنها او را بازخواست نمی کنیم بلکه تشویق هم می کنیم. برای همین است که از سرعت بالای وسیله نقلیه برایش داستان تعریف می کنیم. به همین خاطر است که هیچگاه مراقب نیستم که کمربند ایمنی را داخل وسیله نقلیه ببندد. به خاطر همین است که برایمان مهم نیست که کودک نباید در صندلی جلو ماشین بنشیند. برایمان مهم نیست که در هنگام نشستن در ترک موتور، کلاه ایمنی برایش تهیه کنیم. برایمان مهم نیست که خانواده ما، همسر و فرزندانمان، عقب وانت بار سوار شوند. همینگونه است که وقتی بزرگ هم می شود کمربند ایمنی نمی بندد. بدون گواهینامه رانندگی می کند. کلاه ایمنی استفاده نمی کند. با سرعت بالا حرکت می کنند. با تلفن همراه صحبت می کنند. چون می دانیم که رانندگی و استفاده از خودرو از کارکردن با وسایل برقی بسیار کم خطرتر است. به خاطر همین دانش ماست که سال گذشته حدود 300 نفر یعنی 100 برابر برق گرفتگی جان خود را در اثر تصادفات از دست داده اند و 4400 نفر مصدوم. آری، اگر بازهم فکر می کنیم که کار کردن با وسایل برقی خطرناکتر است، پس بگذاریم تصادفات همچنان جان ما را 100 برابر بیشتر به خطر بیندازد. اندکی تامل، اندکی اندیشه.
    رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی

    حامد معروف
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو