فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان توسعه تجارت

انجام ثبت سفارش کالا با شیوه جدید

توقف در کار نیست

عصر خودرو- رئیس سازمان توسعه تجارت گفت : واردات کالا جریان دارد، زیرا واحد‌های صنعتی و تولیدی نیازمند واردات هستند بنابراین دلیلی ندارد ثبت سفارش‌ها متوقف شود .

انجام ثبت سفارش کالا با شیوه جدید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، مجتبی خسروتاج افزود: یکی از دغدغه‌های واحد‌های تولیدی این بود که با ثبت سفارش به روش بانکی برای واردات، روند اقدامات زمان بر است به همین علت ستاد بررسی مسائل اقتصادی در این زمینه مصوبه‌ای داشت که تا پایان تیر به هر میزان مواد اولیه، قطعات و تجهیزات در گروه بندی‌های یک و دو اگر در گمرکات باشند می‌تواند با ثبت سفارش غیر بانکی یعنی بدون انتقال ارز ترخیص شوند که این فرصت خوبی برای بنگاه‌ها و واحد‌های اقتصادی است.

    خسروتاج گفت:: کار گروه‌ها و ستاد‌های مختلفی را تشکیل دادیم تا در ابعاد فنی، سامانه‌های ثبت سفارش را کنترل کند تا مشکلی پیش نیاد.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای رفع اشکالات فنی مربوط به این سامانه مناقصه‌هایی را برگزار کردیم و به زودی شرکت برنده این مناقصه برای رفع این اشکالات اقدام خواهد کرد.

    خسروتاج با بیان اینکه از 13 خرداد بر اساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت، گروه بندی سه گانه کالایی را اعلام کردیم، افزود: گروه یک شامل مواد اولیه، دارو و کالا‌های اساسی است که ارز آن‌ها از محل منابع نفتی تامین می‌شود، گروه 2 شامل مواد واسطه‌ای و ماشین آلات است که ارز آن‌ها از محل ارز صادراتی صنایع پتروشیمی‌ها و فولاد تامین می‌شود و گروه 3 شامل کالا‌های ساخته شده و مصرفی است که اولویت وارداتی زیادی ندارد و ارز آن‌ها از محل صادرات کالا‌های غیر پتروشیمی و غیر فولادی تامین می‌شود و گروه چهارم هم شامل کالا‌هایی است که در اولویت وارداتی نیست و جزو کالا‌های ممنوع هستند، زیرا در داخل قابل تولید هستند.

    وی اضافه کرد: نظام ثبت سفارش تغییر نکرده است و به شکل سابق انجام می‌شود، اما نظارت‌ها بیشتر شده است.

    خسروتاج گفت: در روش جدید ثبت سفارش، به متقاضی شماره ثبت سفارش داده نمی‌شود مگر اینکه قبل از آن کار کارشناسی در زمینه آن کالای وارداتی انجام شود.

    وی افزود: پارسال به طور متوسط بین 50 تا 52 درصد واردات از ارز غیرنفتی انجام شد و حدود 47 درصد هم با ارز نفتی واردات شد.

    خسروتاج ادامه داد: امسال هم انتظار داریم 50 درصد واردات از محل منابع ارز غیرنفتی و 50 درصد هم از منابع نفتی انجام شود.

    وی افزود: بر اساس آمار گمرکات، در سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال تغییر زیادی در واردات نداشتیم و حدود 2 ونیم درصد کاهش واردات داشتیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو