فونیکسریمکسبهتام

مرسدس اتاق سدان A کلاس را معرفی کرد

کلاس تازه مرسدس ...

عصر خودرو-مرسدس-بنز بالاخره از A کلاس سدان رونمایی کرد؛ این اولین بار نیست که یک سدان برپایه پلتفرم A کلاس معرفی می‌شود، اما برخلاف CLA کلاس که به عنوان یک کوپه ۴در معرفی شده و شمارش معکوس برای رونمایی از نسل دوم آن آغاز شده، در A کلاس سدان، کاربردپذیری فدای رسیدن به ژست اسپرتی‌تر نشده است.

کلاس تازه مرسدس ...
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، مرسدس-بنز A کلاس سدان در مقایسه با نسل اول CLA کلاس، طول بدنه کمتری دارد اما به لطف فاصله بیشتر بین دو محور (2729 میلیمتر)، و همچنین فرم سقف عادی تر، فضای پا و فضای سر بیشتری را در اختیار سرنشینان، مخصوصا سرنشینان عقب قرار می‌دهد. طبیعی است که از نظر بصری، A کلاس سدان بسیار نزدیک به نسل جدید A کلاس هاچبک است اما تفاوت ظاهری این دو، صرفا به تفاوت فرمی اتاق آنها محدود نمی‌شود چراکه به لطف طراحی متفاوت سپر جلو، طراحان مرسدس توانسته چهره‌ای نسبتا متمایز به A کلاس سدان بدهند. در کابین مدرن و مینیمال این دو اما تفاوت ها، به حسی محدود می‌شود که سرنشینان عقب از موقعیت نیشیمن خواهند داشت. در این محیط، گستره ای از امکانات پیشرفته در نظر گرفته شده مثل نمایشگر های 10.25 اینچ به‌ظاهر یکپارچه سیستم اطلاعات و سرگرمی و نشانگر های پشت فرمان، سیستم هوشمند کنترل فرامین صوتی، هدآپ‌دیسپلی و سیستم نیمه‌خودران مشابه با مجموعه به‌کار رفته در S کلاس که مورد آخر، شامل سیستم دوربین و رادار با بُرد حداکثر 500 متر، سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک، همیار حفظ مسیر و کروزکنترل تطبیق‌پذیر می‌شود.
سدان A کلاس به زودی راهی مراکز فروش مرسدس-بنز در بازار های جهانی خواهد شد. برای بازار های اروپایی، سه مدل A200، A250 و A180d از خانواده کوچکترین سدان مرسدس-بنز معرفی شده است. A200 دارای پیشرانه 1.4 لیتری توربو 163 اسب‌بخاری با 250 نیوتن‌متر گشتاور بوده و A250 از یک موتور 2.0 لیتری توربو 224 اسب‌بخاری، با 350 نیوتن‌متر گشتاور نیرو می‌گیرد. A180d نیز دارای یک موتور 1.5 لیتری توربودیزل 116 اسب‌بخاری است که با وجود 350 نیوتن‌متر گشتاور بیشینه، صدی تنها 4.1 لیتر گازوئیل می‌سوزاند. هر سه این پیشرانه به گیربکس 7 سرعته اتومات دو کلاچ متصل هستند اما امکان خرید مدل A200 با گیربکس 6 سرعته دستی نیز وجود دارد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو