فونیکسریمکسبهتام

رئیس‌سازمان‌اموال‌تملیکی‌ خبرداد؛

صادرات دو خودروی بنز قاچاق

فروش ۱۵۰۰ میلیارد ریال اموال منقول

عصر خودرو- رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از صادرات دو دستگاه خودروی بنز قاچاق خبر داد و گفت: در مجموع در چهار ماهه نخست امسال ۱۵۷۷ میلیارد ریال اموال منقول به فروش رسیده است.

صادرات دو خودروی بنز قاچاق
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  جمشید قسوریان جهرمی  در خصوص میزان فروش اموال منقول و غیرمنقول در سال 97، اظهار کرد: عموم کالاهای غیرمنقول در اختیار سازمان برای سالیان قبل است زیرا از سال 95 که آیین دادرسی جدید ابلاغ شد، کالاهای مربوط به حوزه غیرمنقول به عهده قوه قضاییه گذاشته شد.

    رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: اموال غیرمنقول در سازمان تقریبا تعیین تکلیف شده و عموما به فروش رفته و مبلغ فروش نیز به حساب خزانه، دستگاه قضایی یا ذی نفع واریز شده است.

    جهرمی افزود: در 4 ماهه سال 97، 171 میلیارد ریال اموال غیرمنقول به فروش رسید این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته 103 میلیارد ریال در این حوزه فروش داشتیم.

    وی ادامه داد: بنابراین 65 درصد افزایش فروش در حوزه اموال غیرمنقول نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم که دلیل اصلی این موضوع رونق گرفتن فروش ملک و اموال غیرمنقول در سال جاری بوده است.

    فروش 1577 میلیارد ریال اموال منقول

    وی همچنین با اشاره به اموال منقول، گفت: اموال منقول به سه دسته قاچاق، متروکه و ضبطی و قضایی تقسیم می شود. کالاهای متروکه ضبطی و قضایی با رعایت ضوابط قانونی به فروش می رسد و در مورد کالاهای قاچاق، کالاهایی که امکان فروش داخل ندارد به شرط صادرات، به فروش می رسد.

    جهرمی اظهار کرد: در 4 ماهه ابتدایی سال 97، در فروش به شرط صادرات کالاهای قاچاق 904  میلیارد ریال فروش داشتیم در حالی که در مدت مشابه سال قبل 147 میلیارد ریال فروش داشتیم. این مساله نشان از رشد 513 درصدی فروش به شرط صادرات کالاهای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

    رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی افزود: در حوزه فروش کالاهای متروکه نیز در این مدت توانستیم 651 میلیارد ریال فروش داشته باشیم که با توجه به فروش 291 میلیارد ریالی در مدت مشابه سال گذشته، در این حوزه رشد 124 درصدی داشتیم.

    وی ادامه داد: همچنین فروش کالاهای ضبطی و قضایی که البته محدود هستند، رشد 7 درصدی داشتیم.

    به گفته جهرمی به طور کلی فروش اموال منقول در 4 ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به طور میانگین رشد 243 درصد داشته است و از 459 میلیارد ریال به هزار و 577 میلیارد ریال رسیده است.

    صادرات دو دستگاه خودروی قاچاق

    وی همچنین در خصوص صادرات خودروهای قاچاق گفت: در چهار ماهه امسال به جهت موانعی که در رابطه با فروش خودرو در خارج از کشور داریم، فروش به شرط صادرات به صورت محدود داشتیم که 12 دستگاه خودرو سواری بنز به فروش رسیده و از این تعداد دو دستگاه از کشور خارج و 10 دستگاه در حال انجام مراحل اداری خروج از کشور است.

    جهرمی همچنین در خصوص سامانه هوشمند جامع اموال تملیکی، اظهار کرد: تکلیف قانونی برای سامانه هوشمند جامع اموال تملیکی داریم و مقدمات کار فراهم شده و کارهای پژوهشی و متد نرم افزار سامانه انجام شده است که به شرط تامین اعتبار، بهره برداری از این سامانه به مرحله عملیاتی می رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو