فونیکسریمکسبهتام

فرماندار فومن خبرداد:

خودروهای فومنی از پرداخت عوارض ورود به قلعه رودخان معاف می شوند

عصر خودرو- فرماندار فومن با اشاره به توافقات انجام شده با مدیریت مجموعه تفریحی قلعه رودخان در این شهرستان از معاف شدن خودروهای فومنی برای پرداخت عوارض ورود به این منطقه خبرداد.

خودروهای فومنی از پرداخت عوارض ورود به قلعه رودخان معاف می شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمود قاسم نژاد فرماندار و حجت الاسلام افتخاری نماینده شهرستان های فومن و شفت در بازدیدی به منظور بررسی مشکل تأمین آب روستاهای فوشه، قلعه رودخان، حیدرآلات، سیدآباد و ملسکام، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت آب شرب این مناطق قرار گرفتند.

    قاسم نژاد با اشاره به جمعیت 800 خانواری این روستاها که در دوران اوج ورود مسافر به حدود 4 هزار نفر افزایش می یابد، اظهار کرد: وضعیت فعلی تأمین آب این روستاها با ظرفیت 15 لیتر بر ثانیه جوابگوی این جمعیت نیست.

    وی افزود: به دلیل کمبود منابع تأمین آب و همچنین دشورای حفر چاه در منطقه کوهستانی، ضمن بررسی پیشنهاد احداث مخزن 200 متر مکعبی به طور مشترک توسط بخش های دولتی و خصوصی، دستورات لازم برای طرح این مسأله در جلسات تخصصی و تصمیم گیری نهایی توسط مراجع مربوطه صادر شد.

    فرماندار فومن همچنین طی بازدید از منطقه گردشگری - تاریخی فلعه رودخان با اشاره اینکه این منطقه ظرفیت اشتغالزایی برای 1000 نفر را دارد، گفت: با توجه به توافق صورت گرفته با مدیریت این مجموعه، به زودی خودروهای پلاک فومن (56 ل) از پرداخت عوارض ورودی به این مجموعه معاف و ورود برای شهروندان فومنی به قلعه رودخان رایگان خواهد بود.

    وی به برخی از مشکلات این منطقه نیز اشاره کرد و یادآورشد: این روستا در پنج حوزه ضعف ترانس برق، تأمین آب شرب در بالامحله قلعه رودخان، مسأله حقوقی تعریض خیابان شهید بیابانی با ادارات محیط زیست و منابع طبیعی، روکش آسفالت جاده سیدآباد به قلعه رودخان و همچنین درخواست زمین برای انجام طرح تفکیک زباله از مبداء از جمله مواردی است که این منطقه برای آن با مشکل مواجه است.

    قاسم نژاد ادامه داد: در صورت احداث مخزن 200 متر مکعبی آب در قلعه رودخان، آب چشمه های منتهی به این منطقه پس از انباشت در مخزن، قابلیت تأمین نیازهای مردم قلعه رودخان و حیدرآلات را دارند و آب هدایت شده از سمت فوشه به قلعه رودخان نیز برای رفع کمبود آب موجود در فوشه مورد استفاده قرار می گیرد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو