فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری:

امکان حذف طرح ترافیک خبرنگاری در سال آینده

عصر خودرو- به گفته سخنگوی شورای شهر تهران ممکن است در بازنگری‌های بودجه سال آینده شهرداری تهران سهمیه طرح ترافیک خبرنگاری حذف شود.

امکان حذف طرح ترافیک خبرنگاری در سال آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبر«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست  خبری خود با اصحاب رسانه گفت: لیست اسامی افرادی که از آن‌ها طرح ترافیک پس گرفته شده باید منتشر شود و هیچ محرمانه‌ای وجود ندارد .طرح ترافیک خبرنگاران پرحاشیه بود.بیشتر از سهم سه درصدی نمی‌توانیم طرح به خبرنگاران بدهیم.ممکن است سال آینده طرح ترافیک آنان حذف شود یا دوبرابر

    وی درباره خروج بازنشستگان از شهرداری تهران اظهار کرد: تا زمانی که لیست 91نفره ارائه شده از سوی سازمان بازرسی صحت‌سنجی نشده است نمی‌توان آن را منتشر کرد. اما با این لیست حدود 44نفز از شهرداران ناحیه،معاونان و برخی کارمندان شهرداری بازنشسته محسوب می‌شوند. 

    اعطا در پاسخ به این پرسش که آیا نام شهردار تهران نیز در این لیست است گفت: در بررسی های اولیه ما مشخص شد شهردار تهران مشمول این مصوبه نمی شود درست است که از بند «ج» قانون کلمه همطرازی حذف شده اما مصوبه قانون قبلی را ملغی نکرده است، اگر این مصوبه به همین شکل به تایید شورای نگهبان برسد ابهاماتی پابرجاست که برای رفع این ابهامات نیاز است که از مجلس استفساریه بگیریم و تا آن زمان که موضوع روشن شود از رسانه ها می خواهم به آن دامن نزنند و ثبات مدیریتی را در شهرداری متزلزل نکنند.  

    او درباره اثرات تحریم بر اوضاع مالی شهرداری تهران، گفت: همزمان با بازگشت تحریم در حوزه درآمدهای حاصل از پروانه ساخت کاهش خواهیم داشت و مصارف ما افزایش پیدا می‌کند که بر همین مبنا برنامه داریم تا در بودجه 97اصلاحاتی ایجاد کنیم. 

    اعطا همچنین درباره سرنوشت خانه تاریخی فروغ فرخ‌زاد نیز گفت: خانه فروغ در شرف ثبت اضطراری در میراث فرهنگی و اقدام ساخت و سازی آن در مرحله دستور نقشه است. اوضاع این خانه مشابه دیگر خانه‌هایی که در میراث فرهنگی ثبت نشده‌اند و به همان اندازه احتمال تخریب وجود دارد. 

    در ادامه این نشست اعطا  مبنی بر به مسدود شدن حساب های شهرداری از سوی تامین اجتماعی و بلاتکلیف بودن وضعیت شهردار در خصوص مصوبه اخیر مجلس پرسید و اعلام کرد حاصل حضور افشانی در هیات دولت و تشکیل مجمع امید چیست در حالی که این ناهماهنگی ها وجود دارد. اظهار کرد: اینکه دستگاه های مختلف در مواردی اختلاف پیدا کنند اشکالی ندارد و غیرطبیعی به نظر نمی رسد. در حال حاضر در موضوع حریم بین شهرداری و وزارت راه و شهرسازی تداخلاتی وجود دارد که با جلساتی که برگزار می شود این مشکلات را حل و فصل می کنیم. همچنین افزایش سهم کلان شهرها از مالیات ارزش افزوده در سال 97 حاصل تلاش مجمع امید است.

    در ادامه سخنگوی شورای شهر تهران به موضوع حیات شبانه پایتخت یکی دیگر از سوالات خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: برای بازگشت زندگی شبانه به پایتخت شورا در سال 87 شهرداری را ملزم به تهیه طرح جامع روشنایی و نورپردازی کرد که این مصوبه به نتیجه نمی رسد تا سال 94 که دوباره شورا شهرداری را ملزم کرد طی شش ماه طرح جامع نورپردازی را با همکاری نهادهای ذیربط تهیه کند. همچنین در برنامه پنج ساله دوم نیز این موضوع پیش بینی شده بود که این اتفاق همچنان نیفتاده به طور جدی در شورای پنجم تلاش می کنیم حیات شبانه پایتخت را احیا کرده بنابراین از 15 تیر تا 15 شهریور ماه با هماهنگی های انجام شده فعالیت های مختلف تا دو بامداد ادامه دارد.مهم‌ترین ماحصل شورای 51نفره،افزایش سهم تهران از مالیات بر ارزش‌افزوده بود،اختلافات شهرداری با دولت از طریق حضور شهردار در هیئت دولت حل خواهد شد 

    او همچنین درباره علت مسدود شدن حساب‌های شهرداری توسط تامین اجتماعی، تاکید کرد: در دوره‌‌ای شهرداری مطالبات پیمانکاران را پرداخت نکرد و آن‌ها نیز حق بیمه کارگران را پرداخت نکردند،به همین دلیل تامین اجتماعی حساب شهرداری را مسدود کرد. در حالی که در دوره جدید تمام بدهی‌های جاری به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده و این بدهی مربوط به یک و نیم دهه گذشته است. در حال حاضر شهردار تهران پیگیری‌های لازم را انجام داده و با همکاری خوبی که توسط نوربخش انجام شده، این موضوع با تعامل در حال حل و فصل است.

    وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه تعدادی از خبرنگاران واقعی همچنان طرح ترافیک دریافت نکرده‌اند، افزود: برای دادن طرح‌های ترافیک، سقفی در شورا مشخص شده که شهرداری بیش از آن سقف، طرح ترافیک نمی‌دهد. در خصوص طرح ترافیک خبرنگاران، اختلاف‌نظر در صحن وجود داشت که سرانجام تصویب شد که خبرنگاران نیز مشمول تخفیف‌های ویژه سالیانه شوند و احتمال دارد سال آینده این بند از مصوبه حذف شود یا دوبرابر. 

    سخنگوی شورای شهر تهران درباره انتصاب‌های اخیر افشانی گفت: شورا به موضوع انتصابات ورود نکرده و قصد مداخله ندارد اما قرار بر این که بود شهردار هر حکمی که می‌زند، قبل از حکم به اطلاع شورا برساند و مخالفت‌ها و نظرات شورا را نیز جویا شود. درحالی‌که شورا تنها بر عملکرد مدیران نظارت دارد و هنوز هم به این نتیجه و ارزیابی نرسیدیم که انتصابات ضعیف و بدی وجود داشته است؛ هنوز برای نقد عملکرد مدیران جدید زود است و به پرسنل شهرداری پیشنهاد می‌کنم در ارزیابی عملکردها صبور باشد.

    وی در خصوص افزایش سرعت انتصابات در شهرداری توضیح داد: افشانی به عنوان شهردار تهران باید تیم معاونان و مدیران خود را مستقر کند و تا آخرین لحظه نیز با جدیت به کارهای خود بپردازد؛ اینکه گفته می‌شود کسانی که با فساد مبارزه می‌کنند، احتمال تغییرشان وجود دارد، درست نیست زیرا مدیران بعدی نیز یکی از اولویت‌هایشان موضوع مبارزه با فساد است. برخورد با فساد نمایشی و تبلیغاتی نیست و موضوعی چند لایه است که باید با دقت به آن ورود کرد.

    اعطا در ادامه به موضوع آرامگاه روزنامه‌نگاران مشروطه پرداخت و گفت: تا زمانی که ملک به طور کامل به تملک شهرداری درنیاید، کار مرمتی جدی در آن نمی‌توان کرد. در حال حاضر مداخلات مختصری انجام شده تا زمانی که به طور کامل این ملک در تصرف شهرداری قرار گیرد.

    سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص اینکه چرا قبل از تعیین جایگزین مصوبه برج‌باغ‌ها، اقدام به لغو آن کرده و برخی از صاحبان باغ‌ها را بلاتکلیف گذاشتند، افزود: این مصوبه به دلیل آن بود که باغات موجود حفظ شود و در حال حاضر با همکاری و هماهنگی شورای عالی شهرسازی در حال تدوین طرح جایگزین هستیم تا طرح تفصیلی به جای مصوبه قبلی بنشیند.

    وی درباره وعده شهردار تهران با موضوع جمع‌آوری یکساله متکدیان از سطح شهر نیز گفت: این نشان‌دهنده عزم جدی شهردار در حوزه آسیب‌های اجتماعی است؛ البته این موضوع را قبول ندارم که هر نظری که از سوی شهردار مطرح شود، مورد تائید شورای شهر نیز است بلکه تمام اظهارنظرها باید در شورا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

    در ادامه این جلسه خبرنگاری از اعطا در خصوص بناهای بلندمرتبه‌ ناایمن پرسید و به آتش‌سوزی برجی در خیابان آفریقا اشاره کرد که وی پاسخ داد: قرار بود برنامه عملیاتی ایمن‌سازی ساختمان‌های بلندمرتبه طی شش ماه به شورا ارائه شود که به دلیل تغییرات معاونت شهرسازی، این موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است. یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که ما هنوز معیاری برای ایمن بودن ساختمان‌های بلندمرتبه نداریم که باید این موضوع تعیین تکلیف شود. امیدواریم ظرف یکی دو ماه اخیر هر چه سریعتر این تکلیف از سوی معاونت شهرسازی دنبال شود، زیرا در تهران بناهای زیادی داریم که بالقوه خود یک پلاسکو هستند.

    اعطا همچنین درباره انتخابات هیئت رییسه شورا نیز گفت: تا این لحظه هیچکدام یک از اعضا حتی اعضای فعلی هیئت رییسه شورای اعلام کاندیداتوری برای این جایگاه نکرده‌اند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو