فونیکسریمکسبهتام

رانت سهیمه سوخت مرزنشینان آذربایجان غربی متوقف شد

عصر خودرو- استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه رانت سهیمه های سوخت مرزنشینان و خشکبار پس از روی کار آمدن وی در آذربایجان غربی متوقف شد، گفت: به واسطه این رانت و فساد اقتصادی، یارانه ای که باید جهت بهبود معیشت به حساب مرزنشینان واریز می شد، به جیب افراد سودجو می رفت.

رانت سهیمه سوخت مرزنشینان آذربایجان غربی متوقف شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، محمدمهدی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار، تصویر حواله های مربوط به این رانت را جهت قرائت در اختیار برخی از اصحاب رسانه قرار داد و افزود: مافیایی در زمینه این سهمیه ها به وجود آمده بود و حتی یک نسخه از رونوشت این حواله ها هم در بایگانی استانداری برجا نمانده است.
    وی با انتقاد از عملکرد جامعه خبری استان در این خصوص، گفت: روزنامه نگاران درباره این فساد که در منطقه ریشه دوانده بود، کمترین فرآورده خبری را تولید کردند که جای انتقاد دارد.
    وی با اشاره به اینکه روزنامه نگاران در جهت مبارزه با فساد باید از مسئولان حمایت کنند، اضافه کرد: امروز که مبارزه با این موارد در دستور کار قرار گرفته است، برخی خبرنگاران به جای حمایت از مسئولان انتقاد می کنند.
    استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: در حالی که پیش از این سالانه حدود 20 میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش سهمیه سوخت به حساب استانداری واریز می شد، با توقف رانت و فساد تنها در یک ماه حدود 22 میلیارد تومان درآمد از این محل جهت بهبود معیشت مرزنشینان کسب شده است.
    شهریاری بیان کرد: از محل توقف این رانت، 80 هزار خانوار روستایی که در 20 کیلومتری مرزهای استان ساکن هستند از بیمه عشایری برخوردار می شوند.
    وی با بیان اینکه تامین امنیت مناطق مرکزی استان با رسیدگی به محدوده های مرزی امکان پذیر است، افزود: 240 هزار تومان از هزینه سالانه این بیمه را خانواده های مرزی و 480 هزار تومان دیگر را دولت تامین می کند.
    وی با اشاره به اینکه امنیت مناطق مرزی با بهبود معیشت مرزنشینان تامین می شود، افزود: حدود 60 هزار خانوار از 280 هزار خانوار روستایی آذربایجان غربی از بیمه درمانی برخوردار هستند و استان از نظر متوسط شاخص کشوری در رده بسیار پایین قرار دارد.
    وی اضافه کرد: با احتساب 80 هزار خانوار روستایی که در حال بیمه هستند این آمار به 140 هزار خانوار روستایی می رسد و در نتیجه 50 درصد روستاییان بیمه می شوند.
    وی با اشاره به اینکه این روستاییان در 60 سالگی از حقوق بازنشستگی نیز برخوردار می شوند، بیان کرد: 80 هزار واحد روستایی هم با پرداخت 18 هزار و 500 تومان برای هر واحد از محل فروش سوخت در مقابل بلایای طبیعی چون زلزله، سیل و آتش سوزی بیمه می شود.
    وی با اشاره به اینکه صاحبان هر یک از این واحدهای روستایی در صورت بروز اتفاق 30 میلیون تومان از بیمه دریافت می کنند، اضافه کرد: تاکنون بالغ بر 2 میلیارد تومان هزینه های درمانی این روستاییان در بیمارستان امید از محل سود سهیمه های سوخت مرزنشینان پرداخت شده است.
    استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد: برای 100 خانوار روستایی نیازمند مرزی هم با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) مسکن ساخته خواهد شد.
    به گزارش ایرنا در هفدهم مرداد ماه سال 1377 محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید و به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو