فونیکسریمکسبهتام

تشکیل فراکسیون حمایت از قطعه‌سازان در مجلس

عصر خودرو- در شرایطی که قطعه‌سازان کشور رقمی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از خودروسازان طلبکارند و با مشکلات مالیاتی دست و پنجه نرم می‌کنند، به تازگی فراکسیونی در مجلس شورای اسلامی به‌منظور حمایت از صنعت قطعه کشور، تشکیل شده است.

تشکیل فراکسیون حمایت از قطعه‌سازان در مجلس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، در حال حاضر قطعه‌سازی با چالش‌هایی از جمله طلب از شرکت‌های خودروساز، نبود سرمایه در گردش، بدهی‌های سنگین بانکی و همچنین سختگیری‌های مرتبط با ترخیص اجناس و مواد اولیه از گمرک، روبه‌رو است. در این شرایط رونمایی از بسته جدید ارزی نیز عملا دست آنها را از ارز رسمی قطع و شرکت‌های قطعه‌ساز مجبورند نیاز خود را از بازار آزاد تامین کنند.صنعت قطعه در واقع وظیفه تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان را برعهده دارد و حالا که تحریم‌های آمریکا آغاز شده، قطعه‌سازان انتظار دارند موانع و چالش‌های داخلی از سر راه این صنعت کنار برود تا بتوانند در این شرایط سخت، تامین قطعات را ادامه دهند.

    تشکیل فراکسیونی در مجلس به‌منظور حمایت از قطعه‌سازان در شرایطی صورت گرفته است که بخش عمده این صنعت را شرکت‌های خصوصی تشکیل می‌دهند. این مساله نشان‌دهنده این نکته است که نمایندگان تلاش می‌کنند از منافع بخش خصوصی در مقابل خودروسازان دولتی حمایت کنند. گفته می‌شود در حال حاضر خودروسازان رقمی حدود 10 هزار میلیارد تومان به قطعه‌سازان بدهکار هستند. با این حال، خودروسازان معتقدند به‌دلیل بالا رفتن هزینه‌های تولید و عدم موافقت شورای رقابت با افزایش قیمت درخواستی آنها، امکان تسویه حساب با قطعه‌سازان را ندارند. این در شرایطی است که در حال حاضر قطعه‌سازان با مشکل نبود سرمایه در گردش مواجه هستند و تعامل مناسبی نیز میان سیستم بانکی و صنعت قطعه وجود ندارد.

    در حال حاضر تعدادی از قطعه‌سازان کوچک و متوسط به‌دلیل مشکلات مالی، یا تولید خود را محدود کرده یا مجبور به تعطیلی شده‌اند. در این شرایط قطعه‌سازان امیدوارند تا به کمک نمایندگان بتوانند موانع را از پیش پای تولید در این بخش برداشته و با وجود فشارهای ناشی از تحریم‌ها، همچنان چراغ خودروسازی کشور را روشن نگه دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو