فونیکسریمکسبهتام

معاینه فنی از آبان ماه در کل تهران ۲۴ ساعته چک می‌شود

عصر خودرو- مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در بدنه وزارت کشور برای توسعه مراکز سیار معاینه فنی به مشکل خوردیم، اظهار کرد: از آبان ماه امسال معاینه فنی در کل شهر تهران به‌صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته چک می‌شود.

معاینه فنی از آبان ماه در کل تهران ۲۴ ساعته چک می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، نواب حسینی‌منش در جلسه امروز کاهش آلودگی هوای استان تهران با اشاره به اینکه یکی از کارهای مهم در شهر تهران اجرای طرح LEZ بود، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک کشور قرار بود از ابتدای مهرماه 95 مرحله اول طرح LEZ را در شهر تهران اجرا می‌کنیم. این کار در آبان ماه سال 95 اتفاق افتاد و تا امروز در شهر تهران در قالب زوج و فرد و طرح ترافیک اجرایی شد.

    وی ادامه داد: مرحله دوم این طرح قرار بود دو ماه پس از اجرای مرحله اول شکل بگیرد ولی متاسفانه مرحله دوم عملیاتی نشد.

    مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران با بیان اینکه LEZ اولین پروژه بین‌دستگاهی بود، تصریح کرد: تاثیر طرح LEZ در تهران قابل توجه است. کل مراجعات خودروها به مراکز معاینه فنی در سال 94، 380 هزار خودروی یونیک بود. در سال 96 این تعداد به یک میلیون و 70 هزار خودرو رسید و این کوچکترین عملکرد طرح LEZ در تهران بود و باعث شد که تعداد خودروهایی که معاینه فنی دارند در شهر تهران سه برابر شود.

    حسینی منش در ادامه با بیان اینکه کل خودروهایی را که در سال گذشته به سبب آلایندگی در تهران شناسایی و اصلاح کردیم بالغ بر 300 هزار خودرو بود، اظهار کرد: با عملیاتی شدن معاینه فنی برتر در تهران در بهمن سال گذشته تا امروز بالغ بر 150 هزار خودرو موفق به دریافت معاینه فنی برتر شده‌اند. این تعداد نشان دهنده این است که این خودروها از خودروهای دیگر آلایندگی کمتری تولید می‌کنند.

    وی ادامه داد: وقتی معاینه فنی برتر اجرا شد 55 درصد از خودروهایی که زیر چهار سال سن داشتند معاینه فنی را پاس کردند و این نشان می‌دهد که خودروهای نوشماره زیر چهار سال حدود 45 درصد موفق به پاس کردن معاینه فنی برتر نشدند.

    مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران با بیان اینکه سال گذشته حدود یک میلیون و 570 هزار معاینه فنی انجام شد، گفت: تعداد مراکز معاینه فنی در شهر تهران هنوز محدود است. ما برنامه‌هایی برای توسعه مراکز معاینه فنی در تهران داریم ولی به علت گرانی زمین امکان اینکه بتوانیم مراکز معاینه فنی را افزایش دهیم بسیار سخت است.

    حسینی منش با بیان اینکه سال گذشته پیشنهاد احداث مراکز معاینه فنی سیار را در تهران دادیم، اظهار کرد: متاسفانه در بدنه وزارت کشور برای توسعه مراکز معاینه فنی سیار به مشکل برخورد کردیم و کد سیمفا به ما تحویل ندادند.

    وی با اشاره به اینکه مرحله دوم طرح LEZ از دی ماه 95 باید آغاز می‌شد، گفت: یکی از دلایلی که این مرحله هنوز آغاز نشده این است که تعداد استعلاماتی که از سیمفا می‌توانیم دریافت کنیم، محدود است.

    مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه از تاریخ اول آبان ماه امسال مرحله دوم طرح LEZ اجرا می‌شود، تاکید کرد: تا اجرا شدن این مرحله چک کردن معاینه فنی در کل شهر تهران توسط دوربین‌ها به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته اجرا می‌شود.

    حسینی منش افزود: از پلیس و وزارت کشور می‌خواهیم که شرایط را طوری فراهم کنند که بتوانیم استعلام خودروهای ترددی در تهران را بگیریم. در حال حاضر حدود دو میلیون خودرو در تهران تردد می‌کنند اما ما می‌توانیم تنها استعلام حدود 500 خودرو را بگیریم.

    وی در پایان با بیان اینکه نیازمند افزایش ظرفیت سامانه استعلامی هستیم، تصریح کرد: طی دو سال گذشته حدود چهار میلیون تخلف معاینه فنی توسط دوربین‌ها ثبت شده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو