فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

برگزاری جلسه کمیته قیمت‌گذاری خودرو در گرو موافقت رییس سازمان حمایت

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی اعلام شد که اگرچه قرار بود جلسه کمیته قیمت‌گذاری خودرو هفته گذشته برگزار شود، اما طبق جدیدترین اطلاعات به دست‌ آمده، برگزاری این جلسه در گرو موافقت رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است. در چند ماه اخیر چند خودروساز داخلی از جمله ایران خودرو، سایپا و زامیاد درخواست خود برای افزایش قیمت محصولاتشان را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارائه کرده اند.

برگزاری جلسه کمیته قیمت‌گذاری خودرو در گرو موافقت رییس سازمان حمایت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، خودروسازان عنوان می کنند که دلیل اصلی ارائه درخواست افزایش قیمت، رشد قابل توجه نرخ ارز مرجع و آزاد در طول یک سال اخیر بوده است؛ ضمن آنکه در این مدت نرخ مواد اولیه این صنعت از جمله فولاد و محصولات پتروشیمی با افزایش قیمت همراه بوده است.
    در این شرایط اگرچه هفته گذشته مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از احتمال برگزاری جلسه کمیته قیمت گذاری خودرو در طول این هفته خبر داده بود، ولی با این حال طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده، بررسی ها و جمع بندی نهایی در خصوص درخواست های افزایش قیمت خودروسازان صورت گرفته و در انتظار تایید و موافقت رییس سازمان حمایت برای برگزاری جلسه کمیته قیمت گذاری خودرو است؛ به گونه ای که به محض موافقت وی جلسه این کمیته برگزار خواهد شد.
    در این میان با توجه به آنکه کارشناسان پیش بینی می کنند با برگزاری جلسه کمیته قیمت گذاری خودرو احتمالا با افزایش قیمت برخی خودروها موافقت خواهد شد، مشخص نیست که رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تا چه حد موافق برگزاری جلسه کمیته قیمت گذاری خودرو و افزایش قیمت این محصولات در این برهه زمانی خواهد بود؟
    http://www.asrekhodro.com/News/19671
    مصوبه جدید ارزی دولت و تکالیف تازه صادرکنندگان
    شش سال پیش در چنین روزی بر اساس مصوبه وزیران عضو کارگروه صادرات کشور، صادرکنندگان باید برای فروش معادل ارز دریافتی مرجع به بانک‌های عامل در مقابل صادرات کالاهای وارداتی به دولت تعهد دهند. وزرای عضو کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی مصوب کردند که صادرات قطعی عین کالاهای وارداتی که ارزآنها از طریق سیستم بانکی با نرخ مرجع اعم از اعتباراسنادی، برات و حواله تامین شده باشد، منوط به تعهدصادرکننده مبنی بر فروش معادل ارز دریافتی به بانک عامل خواهد بود.
    معاون سابق مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص این مصوبه گفت: با توجه به اینکه برخی از کالاهای وارداتی ارز مرجع دریافت کرده و با توجه به اولویت بندی ها می توانند از ارز 1226 تومانی بهره مند شوند، بیم این وجود داشت که کالاها بدون اینکه ارزش افزوده ای بر روی آنها صورت گیرد، مجدد صادر شده و ارز حاصل از واردات آنها عاید صادرکننده شود.
    ساسان خدایی افزود: برخی از صادر کنندگان با دریافت ارز مرجع برای واردات کالا اقدام به صادرات این کالا کرده و ارز حاصل از صادرات را با قیمت 1900 تا 2000 تومان در بازار آزاد به فروش می رساندند؛ بدون اینکه کالا ارزش افزوده ای پیدا کرده باشند.
    وی تصریح کرد: بر این اساس، کارگروه صادرات مصوب کرد که این وارد کنندگان چنانچه بخواهند همان کالا را صادر کنند باید به بانک عامل دریافت کننده ارز مرجع مراجعه کرده و مابه التفاوت ارز مرجع و غیر مرجع را به آن بانک بپردازند.
    http://www.asrekhodro.com/News/19678
    تیانا، ماکسیما و مگان پارس خودرو در راه نهاد ریاست جمهوری
    شش سال پیش در چنین روزی با دستور مدیر عامل سابق گروه خودروسازی سایپا مقرر شد برای تامین ناوگان حمل و نقل اجلاس سران کشورهای غیر متعهد سه محصول تیانا، ماکسیما و مگان به تعداد و رنگ های مشخص در اختیار نهاد ریاست جمهوری قرار گیرد. امیر حسن امیری دبیر پروژه ترابری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در گروه سایپا با اعلام این خبر گفت: با توجه به حساسیت این اجلاس و نقش آن در عرصه بین المللی، مسئولیت ترابری آن به شرکت پارس خودرو از گروه خودروسازی سایپا واگذار شده است.
    مدیر بازاریابی و پیشبرد فروش برند محصولات شرکای تجاری گروه خودروسازی سایپا، بر اهمیت برگزاری موفقیت آمیز شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در ایران تاکید کرد و اظهار داشت: افتخار می کنیم از اینکه پارس خودرو به عنوان نخستین خودروسازی کشور در این پروژه بزرگ ملی مشارکت دارد و می تواند در مهمترین رویداد ملی کشور نقش آفرینی کند و امیدواریم در پایان خاطره خوشی از کشور عزیزمان برای سران کشورهای میهمان در اجلاس به یادگار بماند.

    به گفته امیری، پس از تصمیم گیری در این خصوص که شرکت پارس خودرو تامین کننده بخش عمده ای از خودروهای مورد نیاز اجلاس خواهد بود، پروژه ای تعریف شد که مدیریت آن به مدیرعامل پارس خودرو واگذار شد و هدف نهایی این پروژه تامین خودروهای مورد نیاز اجلاس و تحویل آن در تاریخ مقرر به نهاد ریاست جمهوری بود که برای رسیدن به این منظور پنج کمیته و یک دبیرخانه با نظارت مدیر پروژه در سطح گروه خودروسازی سایپا تشکیل شد.
    دبیر پروژه ترابری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در گروه خودروسازی سایپا در پایان و در خصوص چگونگی تعیین خودروهای ناوگان حمل و نقل اجلاس خاطرنشان کرد: در جلساتی که با نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، نیازمندی های نهاد و پتانسیل های شرکت پارس خوردو در تامین خودروها بررسی و در نهایت سه خودروی تیانا، ماکسیما و مگان برای تامین ناوگان حمل و نقل اجلاس انتخاب شد.
    http://www.asrekhodro.com/News/19694
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو