فونیکسریمکسبهتام

۵۰۰ دستگاه برلیانس به ناوگان تاکسیرانی قزوین افزوده می شود

عصر خودرو- سرپرست سازمان تاکسیرانی قزوین گفت: ۵۰۰ دستگاه خودرو برلیانس مدل H۲۳۰ جهت پایان بخشیدن به حضور تاکسی های فرسوده پیکان به ناوگان حمل و نقل عمومی قزوین افزوده خواهد شد.

۵۰۰ دستگاه برلیانس به ناوگان تاکسیرانی قزوین افزوده می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، اسماعیل عرشیان روز سه شنبه  افزود: هم اکنون از سه هزار و 780 دستگاه تاکسی موجود در شهر قزوین، یک هزار و 250 خودرو فرسوده بوده که 469 دستگاه آن را تاکسی های پیکان تشکیل می دهند.
    این مسئول ادامه داد: متاسفانه تاکسی های پیکان علاوه بر ایجاد ناکارآمدی ناوگان حمل و نقل عمومی، باعث آلودگی هوا، نارضایی مسافران، هزینه بالای تعمیر و نگهداری آن برای راننده و مصرف بالای سوخت می شود.
    به گفته وی، شهرداری قزوین برای جایگزینی 500 دستگاه خودرو برلیانس به جای تاکسی های فرسوده، 30 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است.
    عرشیان اضافه کرد: سازمان تاکسیرانی قزوین به منظور جایگزینی خودروهای فرسوده و کمک به رانندگان آنها علاوه بر تسهیلات در نظر گرفته شده، بسته های حمایتی خود را با کمک شهرداری قزوین در اختیار رانندگان تاکسی های فرسوده قرار می دهد.
    وی با اشاره به اینکه 50 درصد خودروهای جدید به حوزه تاکسی های نارنجی آژانس ها اختصاص می یابد، تاکید کرد: برای این دسته از تاکسی ها علاوه بر تسهیلات در نظر گرفته شده، شهرداری قزوین علاوه بر تخصیص وام 50 میلیون ریالی با کارمزد 4 درصد، این دسته از تاکسی ها را به صورت گردشی در می آورد.
    سرپرست سازمان تاکسیرانی قزوین ادامه داد: 50 درصد مابقی خودروهای برلیانس نیز به تاکسی های فرسوده گردشی شهر تخصیص داده شده که شهرداری قزوین 100 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد 4 درصد نیز در اختیار رانندگان این نوع تاکسی ها قرار می دهد.
    عرشیان یادآور شد: با نوسازی 500 دستگاه تاکسی فرسوده، 80 درصد ناوگان تاکسی شهر قزوین نوساز خواهد شد.
    این مسئول در پایان با اشاره به اینکه متقاضیان برای ثبت نام دریافت خودروهای جدید باید به سامانه سازمان مراجعه کنند، اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده، هدف گزاری ما برای جایگزینی تاکسی های فرسوده با خودروهای برلیانس، 10 ماه است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط