فونیکسریمکسبهتام

جزئیات عملیات‌های ایمنی در جاده چالوس

دیوارچینی به‌جای گاردریل

عصر خودرو-جاده چالوس هر فصل شاهد انجام عملیات‌های ایمنی برای حفظ جان مسافران است، متولیان راه به‌تازگی مشغول انجام دیوارچینی در سه کیلومتر از این جاده توریستی هستند.

جزئیات عملیات‌های ایمنی در جاده چالوس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  می‌گویند چهارمین جاده زیبای جهان است، قدیمی‌ترها آن را به‌واسطه گردنه‌های سخت و خطرناکش «هزار چم» می‌نامند، این جاده نه یک مسیر برای رسیدن به مقصد، بلکه جاذبه گردشگری برای همه‌کسانی است که از آن عبور می‌کنند. یکی از مهم‌ترین محورهای ارتباطی کشور است که از کرج آغاز و به شهرستان چالوس در استان مازندران متصل می‌شود.

    در این گزارش قصد نداریم به ابعاد گردشگری جاده چالوس بپردازیم، بلکه قرار است به زیرساخت‌های این جاده توریستی که بسیاری بر این باور هستند پاسخگوی تردد فعلی نیست، بپردازیم.

    متولیان راه در استان البرز همواره در حال انجام عملیات‌های ایمنی در این جاده توریستی پرتردد هستند، پانزدهم مردادماه مهرداد جهانی مدیرکل حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز در کمیسیون ایمنی و سوانح استان البرز به دیوارچینی در جاده چالوس اشاره کرد و گفت: این مهم به‌جای گاردریل مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

    جهانی همچنین بابیان اینکه 9.5 درصد تردد در محورهای استان مربوط به وسایل نقلیه سنگین است، از افزایش 5.3 درصدی ترددها در سال گذشته خبر داد.

    انجام سه کیلومتر دیوارچینی در جاده چالوس

    مدیرکل حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز گفت: همچنین شانه سازی جاده چالوس و خط‌کشی و آشکارسازی محور، لکه‌گیری و بازسازی محورهای استان ازجمله اقدامات در حال انجام این اداره است.

    اما عباس صفری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز در خصوص عملیات دیوارچینی به‌جای نصب گاردریل در محور کرج – چالوس به خبرنگار مهر، گفت: در ارتفاعات محدوده سه‌راهی دیزین تا تونل کندوان دره‌های عمیقی وجود دارد که با احداث دیوارهای حفاظتی به‌جای گاردریل بحث ایمن‌سازی آن نقاط را عملیاتی می‌کنیم.

    وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان شهریورماه سال جاری در سه کیلومتر از این محدوده عملیات دیوارچینی انجام شود.

    معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز با برشمردن اینکه اجرای هرگونه پروژه‌ای در محور کرج - چالوس به دلیل ترافیک پرحجم این محور بسیار سخت و پرهزینه است، عنوان کرد: چون فصل کاری مناسب برای انجام این عملیات و پروژه‌ها فصل تابستان است در کنار جریان ترافیک در این محور اقدامات اجرایی را انجام می‌دهیم.

    صفری از انجام چند پروژه مختلف در محور کرج - چالوس سخن گفت و افزود: عملیات روکش آسفالت، خط‌کشی، نصب علائم، احداث دیوارهای حفاظتی و همچنین ترمیم گالری‌ها در این محور در حال انجام است.

    استفاده از دیوارچینی در محور کرج-چالوس هیچ‌گونه عیبی ندارد
    وی در ادامه توضیح داد: از تونل‌های محور کرج - چالوس به‌طور پیوسته بازدید صورت می‌گیرد و مواردی ازجمله بحث روشنایی و ایمنی سقف‌ها در تونل‌ها کنترل می‌شود.

    معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز بابیان اینکه انجام هرگونه عملیات اجرایی در داخل تونل‌ها به‌طورمعمول با شروع فصل پاییز آغاز خواهد شد، ادامه داد: به دلیل بالا بودن حجم خودروهای عبوری از محور کرج - چالوس در  فصل تابستان، انجام هرگونه کار اجرایی در تونل در این فصل سال مخاطره‌آمیز است.

    صفری در ادامه با اشاره به اینکه استفاده از دیوارچینی در محور کرج - چالوس هیچ‌گونه معایبی ندارد، گفت: این اقدام سراسر ویژگی‌های مثبتی دارد و کمک به زیبایی بیشتر محور، بالا بردن ایمنی کاربران راه، ایجاد همخوانی با طبیعت و پایین بودن هزینه نگهداری از دیوارهای حفاظتی ازجمله این ویژگی‌ها است.

    انجام عملیات خط‌کشی در محور کرج-  کندوان

    وی در بخش دیگری به عملیات خط‌کشی محور کرج-  کندوان اشاره کرد و افزود: این محور پرتردد و پرترافیک است به همین دلیل جهت ارتقای ایمنی در آن عملیات نصب علائم همراه با خط‌کشی آغازشده است.

    معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز افزود: تاکنون حدود 50 درصد از محور کرج - کندوان خط‌کشی شده و باقیمانده این عملیات نیز در حال انجام است تا محوری ایمن برای هم‌وطنان فراهم شود.

    صفری ادامه داد: طول محور کرج - کندوان 72 کیلومتر است که عملیات خط‌کشی در بیش از 35 کیلومتر آن از دهانه جنوبی تونل کندوان به سمت پایین محور انجام‌شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم