فونیکسریمکسبهتام

رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان استان قزوین:

۱۱ هزار راننده و همسرانشان در قزوین بیمه تکمیلی شدند

عصر خودرو- رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان استان قزوین گفت: تاکنون ۱۱ هزار نفر از رانندگان و همسرانشان برای استفاده از بیمه تکمیلی در استان ثبت نام کرده و تحت پوشش قرار گرفته اند.

۱۱ هزار راننده و همسرانشان در قزوین بیمه تکمیلی شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علی اکبر سیار مه از تلاش خبرنگاران در انعکاس مطالبات مردمی تشکر کرد.

    سیارمه در این دیدار گفت: با فعال شدن هفت انجمن تاکستان، البرز، انجمن رانندگان مسافر قزوین، وانت داران قزوین، وانت داران البرز و وانت داران تاکستان بیش از 5 هزار عضو داریم که مشکلات آنها را نیز پیگیری می کنیم.

    وی بیان کرد: مشکلات رانندگان در دو بخش بدون شهری و درون شهری خلاصه می شود که در خرداد ماه بخشی از آنها رسانه ای شد و از مسئولان درخواست کردیم به آنها رسیدگی شود.

    رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان استان قزوین یادآورشد: مهمترین مشکلات ما نبود مدیریت درست در امور حمل و نقل، صدور بخشنامه های متعدد، دریافت وجوه اضافی از رانندگان، فرسودگی ناوگان و گرانی قطعات خودرو بویژه لاستیک و سهیمه بندی سوخت بود که مسئولان برای حل آنها قول همکاری دادند.

    بخشی از مشکلات بیمه رانندگان حل شد

    سیارمه در ادامه گفت: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده 50 درصد هزینه بیمه رانندگان توسط دولت پذیرفته شده و در حال حاضر بیمه تکمیلی توسط شرکت های حمل و نقل صادرکننده بارنامه که نمایندگی کانون را دارند از کمیسیون پرداخت می کنند تا راننده و همسرش بیمه شود.

    وی گفت: با اجرای این طرح 900 هزار راننده در سراسر کشور و حدود 24 هزار راننده و خانواده آنها تحت پوشش قرار می گیرند که ثبت نام آن در استان آغاز شده است.

    ثبت نام 11 هزار نفر در بیمه تکمیلی رانندگان

    سیارمه در ادامه گفت: تاکنون 11 هزار راننده و همسران آنها برای بیمه تکمیلی در استان ثبت نام کرده اند و بقیه نیز در حال انجام است.

    وی در خصوص تامین لاستیک خودرو نیز اظهارداشت: خوشبختانه مقررشده 50 درصد لاستیک مورد نیاز رانندگان خودروهای سنگین با قیمت تعزیراتی تامین شود که سهمیه استان نیز مشخص شده است.

    رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان استان قزوین بیان کرد: مهمترین دغدغه ما این است که شعب بیمه ای رانندگان را به دلایل مختلف از داریره شمول بیمه تکمیلی خارج نکنند و شفاف و روشن مسائل را بیان کنند.

    وی اظهارداشت: هنوز تامین قطعات یدکی خودروهای سنگین برای مصرف کننده واقعی انجام نشده است که انتظار داریم به تعهدات داده شده عمل کنند.

    سیارمه گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مصمم است که جلوی فعالیت شرکت هایی که کمیسیون اضافی دریافت می کنند را بگیرد و تاکنون هم کارهای خوبی انجام داده است که امیدواریم تداوم یابد.

    وی اضافه کرد: از سازمان صنعت انتظار داریم با همکاری بیشتر با انجمن رانندگان در خصوص نوبت دهی، کنترل نوبت باردهی به رانندگان، توزیع عادلانه کالا با سرعت بیشتری صورت گیرد.

    وی در ادامه با تشکر از همکاری در انعکاس مشکلات رانندگان افزود: رسانه شما هم بموقع و هم بدقت مشکلات را مطرح کرد و جای تقدیر دارد اما از همه رسانه ها انتظار داریم در انعکاس مشکلات ابتدا اطلاعات دقیق را بگیرند و سپس در شفاف سازی و انعکاس واقعی مطالبات همت کنند تا گره ای از مشکلات باز شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط