فونیکسریمکسبهتام

توزیع لاستیک بخشی از مشکلات رانندگان زنجانی را حل کرد

عصر خودرو- دغدغه رانندگان حمل کالا و مسافر برون شهری در استان زنجان افزایش نرخ لاستیک خودرو و ثابت ماندن قیمت کرایه بود که در حال حاضر با تلاش مسئولان و تحقق خواسته های آنها بخشی از مشکلات این قشر حل شد.

توزیع لاستیک بخشی از مشکلات رانندگان زنجانی را حل کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، افزایش نرخ لاستیک خودروهای حمل کالا و مسافر در بازار آزاد یکی از دغدغه های رانندگان این بخش بود که آنها از خرید این کالا ابراز ناتوانی می کردند.
    مسئولان استان زنجان با برنامه ریزی توانستند لاستیک هایی را با نرخ دولتی برای خودروهای سبک و سنگین حمل کالا و مسافر در استان توزیع و بخشی از مشکلات این قشر را مرتفع کنند.
    هم اکنون رانندگانی که لاستیک با نرخ دولتی گرفته اند، از این اقدام مسئولان راضی هستند چرا که ادعا دارند این کالای اساسی و مورد نیاز 500 هزار تا یک میلیون تومان پایین تر از نرخ بازار آزاد توزیع شد.

    ** 756 حلقه لاستیک بین رانندگان حمل کالا توزیع شد
    مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: با توجه به مطالبات رانندگان حمل مسافر و کالا و پیگیری های سازمان راهداری کشور، تاکنون 756 حلقه لاستیک توسط 9 عامل فروش در اختیار رانندگان قرار گرفته است.
    ایرج دست نشان یادآوری کرد: اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، تشکل‌های صنفی رانندگان و عاملان فروش نسبت به توزیع لاستیک میان رانندگان اقدام کرده است.
    به گفته وی، بر اساس ثبت نام رانندگان حمل کالا و مسافر درخواست لاستیک را مورد بررسی و حواله آن صادر می شود.
    مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان زنجان اضافه کرد: مالکان ناوگان باری استان می‌توانند با دریافت حواله از طریق تشکل های صنفی و نظارت این اداره کل به عاملان فروش لاستیک در سطح استان مراجعه و نیاز ناوگان خود را تامین کنند.
    دست نشان ادامه داد: دریافت حواله بر اساس پیمایش و محل ثبت کارت هوشمند ناوگان است، توزیع کنندگان و یا عاملان فروش حق فروش خارج از معرفی نامه را ندارند و در صورت مشاهده، تخلف آنان مصداق عرضه خارج از شبکه مجاز محسوب و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

    ** توزیع لاستیک خودروهای حمل کالا عادلانه باشد
    رئیس هیات مدیره انجمن های صنفی، شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالای زنجان افزود: قیمت لاستیک های توزیعی به نرخ دولتی با نرخ موجود در بازار آزاد کاهش قابل توجهی دارد.
    مهدی خان احمدی اظهارداشت: سهیمه لاستیک دولتی برای همه خودروها 2 حلقه تعیین شده و این عادلانه نیست چرا که این تعداد برای ماشین های 10 و 18 چرخ جوابگو نیست و باید برای این وسایط نقلیه حداقل چهار حلقه باشد.

    ** توزیع لاستیک با نرخ دولتی تداوم داشته باشد
    دبیر انجمن صنفی رانندگان مسافربری زنجان تاکید کرد: توزیع لاستیک سهمیه ای با نرخ دولتی برای خودروهای حمل کالا و مسافر برون شهری باید تداوم داشته باشد.
    جعفر قربانی ادامه داد: تاکنون 40 جفت لاستیک سهمیه ای با نرخ دولتی برای خودروهای مسافربری جاده ای در استان زنجان توزیع شده است.
    وی با بیان اینکه تقاضا زیاد و لاستیک کم است، افزود: در حال حاضر 87 دستگاه اتوبوس در صف تحویل لاستیک سهمیه ای هستند که باید توزیع این کالا تداوم داشته باشد تا همه رانندگان از آن بهره مند شوند.
    حسن بیات یکی از رانندگان اتوبوس زنجان – تهران اظهار داشت: توزیع 2 حلقه لاستیک برای این خودروها کافی نیست، مسئولان مربوطه برای توزیع دور دوم از این کالا برنامه ریزی کنند.
    این راننده از توزیع لاستیک سهمیه ای به نرخ دولتی رضایت داشت و افزود: این کالا با نرخ بازار آزاد کاهش قیمت قابل توجهی دارد.
    فرخ دویران نیز یکی دیگر از رانندگان اتوبوس مسافربری برون شهری در زنجان اضافه کرد: تقاضا برای دریافت لاستیک زیاد است و نباید به 2 حلقه اکتفا شود.
    به گفته وی، در حال حاضر با برنامه ریزی مسئولان بخشی از مشکلات رانندگان برون شهری در زنجان مرتفع شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو