فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۸۵۸»

تعداد روزهای آلوده تهران با گاز ازون ۱۵ روز رسید

عصر خودرو- معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران گفت:از ابتدای امسال تاکنون تعداد روزهای آلوده با گاز ازون در شهر تهران به ۱۵ روز رسید.

تعداد روزهای آلوده تهران با گاز ازون ۱۵ روز رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ محمد رستگاری معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران در رابطه با افزایش آلاینده ازون و خطرات ناشی از آن اظهار کرد: در دو سال گذشته به دلیل افزایش دما غلظت آلاینده ازون نیز افزایش پیدا کرده است.

    وی افزود: تعداد روزهایی که هوای تهران توسط ازون آلوده بوده امسال نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده، در حالی که سال گذشته هوای پایتخت فقط برای 7 روز آلایندگی ازون  داشت اما از ابتدای امسال تاکنون تعداد روزهای آلوده ازون به 15 روز رسید.

    رستگاری گفت: براساس تفاهم نامه ای که بین سازمان محیط زیست و شرکت نفت منعقد شد  قرار است که تا پایان امسال طرح کهاب به اتمام برسد.

    وی در ادامه تصریح کرد: بخارات بنزین یکی از مشکلات افزایش آلودگی هوا در کلان شهری همچون تهران است که با طرح کهاب امیدواریم این مشکل نیز بر طرف شود.

    معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران تصریح کرد: افزایش آلاینده ها در فصل زمستان در کلان شهرها به علت افزایش تردد خودروها است که ازون و  دیگر آلاینده‌ها شامل آن می‌شود.

    وی در پایان تاکید کرد: غلظت آلاینده ازون برابر با 2.5 میکرون است و هر چه غلظت آلاینده‌های 2.5 میکرون افزایش پیدا کند  ازون نیز افزایش پیدا می کند.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط