فونیکسریمکسبهتام

لکسوس RX۲۰۰T با چه قیمتی در بازار تهران معامله می‌شود؟

عصر خودرو- لکسوس RX۲۰۰T تداعی نسل چهارم این شاسی بلند لوکس ژاپنی برای بیش تر ایرانیان است. نسل چهارم لکسوس RX که به اتاق AL۲۰ معروف است، با موتور ۲ لیتری توربو در اولین نمایشگاه خودروی شهر آفتاب تهران از سوی شرکت ” ایرتویا ” برای مشتریان ایرانی رونمایی شد.

لکسوس RX۲۰۰T با چه قیمتی در بازار تهران معامله می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از مدیران خودرو، این خودرو قرار بود با تیراژ به نسبت بالا در سبد محصولات این شرکت قرار گیرد و به عنوان رقیب سرسخت خودروهای شاسی بلند لوکسی همچون ولوو XC90، آئودی Q5، ب ام و X4 و دیگر خودروهای همکلاس یا هم قیمت شناخته شود. اما با گذشت زمان شاهد بودیم که ایرتویا هیچ گاه شرایط فروش لکسوس RX200T را به صورت رسمی اعلام نکرد و تنها پیش فروش آن را به صورت محدود برای مشتریانش انجام داد. پس از ماه ها تاخیر و بسته شدن ثبت سفارش، سرانجام نخستین سری RX200T سال گذشته با مدل 2017 به دست مشتریان رسید. در این میان برخی دلالان و فعالان بازار خودروهای وارداتی با به دست آوردن مجوزهای خاص، تعدادی از نسخه های مختلف لکسوس RX200T را با مدل 2017 وارد بازار کردند و با دریافت مجوز شماره گذاری آن ها، نسخه های آماده پلاک این شاسی بلند لوکس را با قیمت هایی حدود 560 تا 620 میلیون تومان به فروش گذاشتند. در همان حال و هوای بسته بودن موقت ثبت سفارش بودیم که از نگاه بسیاری قیمت 600 میلیون تومانی برای RX200T غیر منطقی بود و بسیاری معتقد بودند که با باز شدن مجدد ثبت سفارش و عرضه گسترده این خودرو از سوی ایرتویا، بهای RX200T به کم تر از 530 میلیون تومان می رسد، زیرا این شرکت برنامه داشت که لکسوس RX200T را با قیمتی حدود 380 تا 480 میلیون تومان عرضه کند.

    اما گذشت و وزارت صنعت قوانین جدید واردات خودرو را در پایان سال 96 اعلام کرد. واردات خودروهای بالای 40 هزار دلار ممنوع شده بود و از سویی تعرفه ترخیص خودروها هم به شدت افزایش پیدا کرده بود. این یعنی لکسوس RX200T نمی توانست به دلیل قیمت جهانیش دیگر به بازار ایران بیاید و اگر کسی هم این خودروی شاسی بلند لوکس را در گمرک ها داشت، باید بیش از دو برابر گذشته هزینه برای ترخیص آن می پرداخت. همین اتفاق ها باعث شد تا بهای لکسوس RX200T و بسیاری از خودروهای لوکس دیگر افزایش پیدا کند. در آن موقع قیمت این خودرو ناگهان به کانال 700 میلیون تومان وارد شد و پس از چند هفته شاهد بودیم که حتا قیمت نزدیک به 800 میلیون تومان هم برای RX200T اعلام می شد. با آغاز موج افزایش قیمت ارز در شب عید، دلالان، قیمت این خودروی ژاپنی را به مرز 900 میلیون تومان رساندند. با آغاز سال 97 و ادامه موج افزایش قیمت ارز، قیمت لکسوس RX200T فول آپشن مدل 2017 به 970 میلیون تومان هم رسید و معامله شد. اما با اعلام ممنوعیت واردات خودرو و از سویی ضعیف شدن احتمال ترخیص باقی مانده های این خودرو در گمرک، قیمت RX200T در بازار تهران به یک میلیارد و 100 میلیون تومان هم رسید.

    امروز که دلار در بازار آزاد قیمتی در کانال 10 هزار تومان را تجربه می کند، می بینیم که نسخه های کم کارکرد لکسوس RX200T در نمونه های فول آپشن بهایی فراتر از یک میلیارد و 400 میلیون تومان را دارند و برخی فروشندگان قیمت نسخه های صفر آن را تا یک میلیارد و 700 میلیون تومان هم اعلام می کنند. البته به گفته یکی از فعالان بازار خودروهای وارداتی تهران، قیمت معامله ای نمونه فول آپشن لکسوس RX200T با مدل 2017 حدود یک میلیارد و 470 میلیون تومان است. اگر دوباره به ابتدای این گزارش برگردید، به این قسمت متن بر می خورید که همین چند ماه پیش، بهای 600 میلیون تومانی از نگاه بسیاری ارزش خرید لکسوس RX200T را پایین آورده بود و بسیاری منتظر بودند با آغاز عرضه انبوه آن، قیمت این شاسی بلند لوکس ژاپنی، کم تر از 530 میلیون تومان شود.

    لکسوس RX200T در بازار ایران به پیشرانه 2 لیتری توربو مجهز است که توانی حدود 242 اسب بخار را با گشتاور 350 نیوتن متر توسط یک جعبه دنده 8 دنده اتوماتیک به چرخ های جلو و عقب منتقل می کند. نمونه های فول آپشن این خودرو در کنار کیت بدنه اِف اسپرت، به امکاناتی مانند تریم چرم طبیعی، تهویه اتوماتیک صندلی های جلو، گرم کن صندلی های جلو و عقب و فرمان، سیستم تهویه اتوماتیک نقطه ای، دنده پشت فرمان، سقف پانارومیک، رادار خطی، رادار نقطه کور، سیستم پیشگیری از تصادف، رادار عابر پیاده، سیستم جلوگیری از برخورد با موانع هنگام پارک کردن، کروزکنترل تطبیقی، حافظه صندلی جلو، در صندوق برقی، سیستم تعلیق تطبیقی، نور بالای اتوماتیک، هدآپ، استارت دکمه ای، قابلیت روشن کردن خودرو از روی سوییچ، سیستم صوتی و تصویری حرفه ای، دید 360 درجه، سنسور خواب، 12 کیسه هوا، 4 حالت پیش فرض رانندگی، ترمز پارک برقی، اتوهلد و…. مجهز است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو