فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

چرا پژو فرانسه به ایران قطعه نمی فروشد؟

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی دبیر انجمن خودروسازان ایران تنها دلیل وارد نشدن قطعات خودرو از شرکت پژو فرانسه به ایران را عدم پرداخت به موقع پول اعلام کرد.

چرا پژو فرانسه به ایران قطعه نمی فروشد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، احمد نعمت بخش درپاسخ به این سوال که آیا شرکت پژو فرانسه به کلی فروش قطعه به ایران را قطع کرده است یا نه؟گفت: به علت عدم نقل و انتقال پول این شرکت دیگر به ما قطعه نمی فروشد.وی افزود: این در حالی است که در صورت پرداخت به موقع پول این شرکت باز هم به ایران قطعه خواهد فروخت.دبیرانجمن خودروسازان ایران با تاکید بر این مطلب که 98 درصد قطعات پژو 405 و 90 درصد قطعات پژو 206 ساخت داخل است،اظهار کرد: وارد نشدن قطعات پژو به کشور به دلیل عدم نقل و انتقال به موقع پول برای ثبت سفارشات بوده است.وی افزود: باید به قطعه سازان داخلی فشار وارد کنیم که قطعات را تولید کنند یا اینکه توسط یک واسطه اقدام به خرید قطعات مورد نیاز خودرو از شرکت پژو فرانسه کنیم.
    19922
    رایزنی با چین برای ورود موتورسیکلت برقی
    شش سال پیش در چنین روزی قائم مقام سابق سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به آمادگی کشور چین به منظور انتقال فناوری حمل و نقل الکترونیکی به ایران گفت: اتوبوس وموتورسیکلت برقی در صورت تصویب ستاد سوخت به کشور وارد می شود. علی محمد شاعری با اشاره به آخرین وضعیت ورود اتوبوس و موتورسیکلتهای برقی با بیان اینکه بسته حمل و نقل الکترونیکی تهیه شده است، اظهار کمرد: این بسته شامل اتوبوس، موتورسیکلت و دوچرخه برقی می شود که سیستم جدیدی برای حمل و نقل تعریف می کند .
    وی با بیان این که این سیستم در کشورهایی همچون چین، هند و برخی از کشورهای اروپایی اجرا می شود گفت: سیستم حمل و نقل الکترونیکی دارای 3 مزیت است، این سیستم نه آلودگی هوا دارد، نه آلودگی صوتی ضمن اینکه کاهش آلودگی هوا را به دنبال خواهد داشت.
    وی با اشاره به اجرای طرح حمل و نقل الکترونیک در 8 کلانشهر کشور اظهار کرد: این طرح در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، اراک و کرج که در آنجا منابع سیال آلودگی وجود دارد اجرایی می شود.
    قائم مقام سابق سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با کشور چین در اجرای این طرح خاطرنشان کرد: با کشور چین به توافق رسیدیم و آنها آمادگی خود را برای انتقال فناوری در این حوزه اعلام کرده اند که ما هم بر این اساس بسته سیاستی مناسبی را تهیه کردیم که آماده تصویب در ستاد سوخت است. همچنین از مسئولان وزارت کشور و شهرداری کلانشهرها به ویژه کلانشهر تهران تقاضا داریم که وارد عمل شوند تا در ابتدا به صورت پایلوت در محورهای مرکزی شهر تهران که پرترافیک هستند اجرا شود و سپس تسهیلاتی برای سایر شهرها فراهم شود.
    شاعری افزود: سالانه 10 میلیون موتورسیکلت در کشور تولید می شود که عرضه موتورسیکلت های برقی می تواند جایگزین مناسبی برای سوخت فسیلی باشد.
    وی با اشاره به تعداد عرضه اتوبوس، موتورسیکلت و دوچرخه های برقی نیز گفت: تعداد مشخصی برای این بسته حمل و نقلی تعریف نشده است چرا که هر تعدادی را که بخواهیم می توانیم عرضه کنیم.
    19927

    ارز مرجع به خودروسازان می‌رسد؟
    شش سال پیش در چنین روزهایی موضوع ارائه یا عدم ارائه ارز مرجع به خودروسازان به داستان جدیدی برای این صنعت بدل شد. اوایل تابستان سال 91 وزارت صنعت، معدن و تجارت، صنایع برخوردار از ارز مرجع برای واردات مواد اولیه را در پنج گروه کالایی طبقه بندی کرد که مواد اولیه و قطعات خودرویی نیز جزو این اولویت ها قرار داشت.
    با این حال هشتم مردادماه بانک مرکزی طی بخشنامه ای اختصاص ارز بدون قید به کالاهای اولویت اول و دوم را ابلاغ کرد. به این ترتیب صنعت خودرو از فهرست صنایع دریافت کننده ارز دولتی خارج شد.
    به دنبال اعلام این خبر بود که برخی از تولیدکنندگان خودرو و قطعه در واکنش به حذف رسمی صنعت خودرو از مشمولان دریافت ارز مرجع خواستار آزادسازی قیمت این محصول شدند تا بتوانند افزایش هزینه های ناشی از عدم دریافت ارز مرجع را جبران کنند.
    در این شرایط در جدیدترین رویداد، دوباره اعلام شد که بانک مرکزی پرداخت ارز مرجع به پنج گروه کالایی را پذیرفته است و به این ترتیب صنعت خودرو که در گروه چهارم قرار دارد نیز می تواند از ارز مرجع برای واردات مواد اولیه استفاده کند.
    در این شرایط مشخص نیست که با توجه به اعلام بانک مرکزی مبنی بر برخورداری صنعت خودرو از ارز مرجع ، آیا قطعه سازان و خودروسازان موفق به دریافت این ارز خواهند شد یا نه.
    البته تولیدکنندگان خودرو و قطعه بیشتر از دریافت ارز مرجع خواستار تثبیت نرخ ارز آزاد هستند تا حداقل بتوانند براساس این نرخ برنامه ریزی تولیدی خود را انجام دهند. 
    19917

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط