فونیکسریمکسبهتام

گره های ترافیکی و لزوم تقسیم سفر در راه های البرز

عصر خودرو- استان البرز با قرار گرفتن در مسیر ۱۴ استان کشور و پایتخت دارای پرترافیک ترین و پرحادثه ترین راه های کشور است که تنها با تقسیم سفر می توان گره های کور ترافیکی آن را گشود.

گره های ترافیکی و لزوم تقسیم سفر در راه های البرز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا،  آزاد راه تهران-کرج- قزوین با قدمت حدود 45 سال برای تردد 50 هزار وسیله نقلیه در روز احداث شده که اکنون روزانه حدود 230 هزار خودرو سبک و سنگین در این مسیر تردد می کنند.
    جاده کوهستانی کرج- چالوس در شمال استان البرز یکی از مسیر های پر تردد و پرحادثه کشور است که به سبب کوهستانی بودن و جذابیت های طبیعی گردشگران و مسافران را از سراسر کشور به خود جذب می کند .
    بنابر آمار رسمی که تا کنون مسئولان استانی و کشوری اعلام کرده اند نوروز امسال جاده های مواصلاتی استان البرز با حدود 35 میلیون تردد رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دادند.
    با این حال تابستان جاری هم روزهای پرترافیکی در جاده های استان البرز رقم زده است، ترافیکی که برخی مواقع ساعت ها زمان می برد تا مسافران به مقصد برسند.
    در کنار این ترافیک شمار حوادث رانندگی هم کم نیست و گاهی تعداد مصدومان در یک روز از 25 نفر می گذرد.
    ترافیک سنگین جاده های کوهستانی و گرمسیری البرز صبر مسافران را لبریز می کند وبا حوادث ناگواری همراه است.
    آنچه در این شرایط می تواند مشکل گشای معضل ترافیکی جاده ای باشد تنها مدیریت و تقسیم سفر است که با آگاهی یابی از وضعیت جاده ها و موکول کردن سفرها به روزهای عادی، تابستانی کم درد سر و خوش وخرم پشت سرگذاشت.
    اگر سفرهای تابستانی به خوبی مدیریت شود به طور قطع میزان سوانح کاهش یافته و ترافیک آرام و روانی در جاده های البرز خواهیم داشت.
    گاهی سفرهای تابستانی درست مواقعی انتخاب می شود که ترافیک سنگین در جاده ها حاکم است اما اگر این سفرها در مواقع مناسب انجام شود ، گره های کور ترافیکی گشوده می شود.
    به گفته فرمانده پلیس راه البرز، مدیریت سفر در جاده های این استان بهترین کار برای پیشگیری از ترافیک خسته کننده و حجیم است.
    سرهنگ رضا گودرزی می گوید: جاده های استان البرز حجم زیادی از ترافیک کشور را به خود اختصاص داده و برهمین اساس پلیس راه به طور شبانه روزی باید این مسیرها را پایش ترافیکی کند.
    او افزود: تقسیم سفرها در تابستان مهم ترین اقدام مردمی برای کاهش ترافیک در جاده های البرز است زیرا این مسیرها کشش بارسنگین خودرویی را ندارند و در زمان وقوع حوادث نیز امداد رسانی دشوار می شود.
    همچنین مسئولان امدادی و اورژانس البرز بارها از مردم خواسته تا سفرهای ایمن در جاده های این استان را با تقسیم سفر و رعایت الزامات قانونی محقق کنند.
    ماهانه بین یکصد تا 250 نفر مصدوم سوانح رانندگی در جاده های البرز ثبت می شود و تعدادی نیز جان خود را از دست می دهند.
    عباس صفری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز می گوید: عمق مشکلات ترافیکی در جاده های این استان زمانی بیشتر می شود که رانند گان در حاشیه جاده های کوهستانی یا نزدیک تونل ها توقف می کنند.
    او گفت: گاهی این توقف ها به تصادف های خطرناک و ترافیک سنگین انجامیده و گاهی نیز حادثه ای غم انگیز رقم زده است.
    صفری بیان داشت: توزیع سفر در روزهای پایانی تابستان می تواند آسیب های ترافیکی را به حداقل برساند.
    وی تاکید کرد که توقف در حاشیه جاده ها باید کاهش یابد ضمن آنکه مردم روزهای وسط هفته را برای سفر ها انتخاب کنند.
    18 درصد ترافیک جاده ای ایران مربوط به استان البرز است و این استان با داشتن نیم درصد راه های کشور پرترافیک ترین منطقه ایران شناخته شده است.
    اگر چه اکنون طرح توسعه راه ها با احداث و تکمیل 5 آزاد راه و بزرگراه شامل تهران - شمال ، بزرگراه شهید همت ، بزرگراه شمالی کرج ، بزرگراه جنوبی و آزاد راه آبیک - چرمشهر می رود تا البرز را از بن بست ترافیکی خارج کند اما تا گشایش این جاده ها می بایست سفرها را مدیریت کرد و رعایت نکات ایمنی را به ذهن ها سپرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط