فونیکسریمکسبهتام

مدیر سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران:

آلودگی تاکسی‌ها به سن آن مرتبط نیست

عصر خودرو- مدیر سازمان نظارت بر تاکسیرانی تهران با بیان اینکه باید با سیاست‌های نادرست عمر ۱۰ ساله تاکسی‌ها مقابله شود، گفت: ما باید نگاه‌ها را به جای معطوف کردن به سن خودرو، متوجه میزان آلودگی آن کنیم و با معاینات فنی تاکسی‌ها آلودگی هوا را کمتر کنیم.

آلودگی تاکسی‌ها به سن آن مرتبط نیست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، علیرضا قنادان مدیر سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با بیان اینکه در جنگ اقتصادی شرایط ناوگان تاکسیرانی دچار مشکلاتی است، گفت: شرایط سازمان تاکسیرانی باید بازنگری شود. میزان آلایندگی خودروهای این سازمان و آسیب آن به محیط زیست خط قرمز ما است که باید برای سالم ماندن آن تلاش کنیم.

    وی افزود: میزان آلایندگی خودروها به سن آن ارتباط ندارد و ممکن است خودرویی با سه سال عمر از خودرویی که ده سال عمر دارد آلودگی بیشتری داشته باشد.

    قنادان در ادامه بیان داشت: به طور مثال؛ خودروهای تاکسی که در فرودگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند، پس از گذشت ده سال عمر، توسط تست‌های معاینه فنی مشخص شد از خودروهای صفر کیلومتر تولیدشده در کشور آلودگی کمتری دارند.

    مدیر سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران گفت: ما باید نگاه‌ها را به جای معطوف کردن به سن خودرو، به میزان آلودگی آن قرار دهیم و اگر خودرویی دارای هر سنی آلوده‌کننده باشد، باید از ورود آن به خیابان‌ها جلوگیری کنیم. 

    وی ادامه داد: هر چند معاینه فنی بخش‌های مختلف خودروها را از نظر آلایندگی ضریب امنیت و... انجام می‌دهد، ولی برای خودروهای تاکسی دو بار در سال و به صورت سخت‌گیرانه این کار صورت می‌پذیرد.

    قنادان گفت: فرسودگی خودروها تنها در ایران منوط به سن می‌شود و در دیگر کشورها استانداردهای معاینه فنی مورد نظر است که هر چه از سن خودرو می‌گذرد، معاینات فنی سختگیرانه‌تر صورت می‌پذیرد.

    مدیر سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در پایان افزود: ما باید نگرش‌های خود را برای معاینه فنی خودروها اصلاح کنیم و با سیاست‌های مغرضانه و نادرستی که می‌گوید پس از گذشت ده سال خودرو باید اسقاط شود، مقابله کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو