فونیکسریمکسبهتام

فولاد را از بورس کالا می‌خرند و دو برابر قیمت در بازار می‌فروشند

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ورق خوردو چهار محال و بختیاری گفت: ظرفیت ما بالای ۳۰۰ هزار تن است که در حال حاضر عملا بیش از ۲۰۰ هزار تن سالانه تولید می کنیم، یعنی ماهانه بالای ۲۰ هزار تن تولید داریم.

فولاد را از بورس کالا می‌خرند و دو برابر قیمت در بازار می‌فروشند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا ، اسماعیلی  با بیان این که صنعت فولاد در سطح ملی مطرح است اظهار داشت: صنعت فولاد کاملا بر اقتصاد کشور موثر بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

    مدیرعامل شرکت ورق خوردو چهار محال و بختیاری با اشاره به این که صنعت فولاد وابسته به مکان و جغرافیای خاصی نیست ادامه داد: ظرفیت ما بالای 300 هزار تن است که در حال حاضر عملا بیش از 200 هزار تن سالانه تولید می‌کنیم، یعنی ماهانه بالای 20 هزار تن تولید داریم.

    وی بیان کرد: چون محصولات تولیدی ما خودرویی است تمام تمرکز بر این بوده که صنایع خودرو را پوشش دهیم. سال گذشته بیش از 85 درصد نیاز گالوانیزه خودرو در شرکت‌های سایپا و ایران خودرو را تولید کردیم.

    وی از صادرات علاوه بر پوشش نیازهای داخلی خبر داد و گفت: سال گذشته دو محموله خیلی حساس را به اروپا صادر کردیم که از نظر کیفیت عالی بود و منجر به تعامل مثبت شد.

    وی تصریح کرد: دیده می‌شود گروهی که فولاد را از بورس خریداری می‌کنند؛ همین محصولات را در بازار آزاد دو برابر قیمت به فروش می رسانند.

    وی افزود: متاسفانه اتفاقی که مشاهده می‌شود  به هیچ وجه مناسب تولید کننده نیست، از جزئیات وقایعی   که موجب می‌شود قیمت‌ها دو برابر شود اطلاعاتی در دست نیست. اما به خوبی مشخص است که این روند بر کار ما تاثیر مستقیم دارد.

    اسماعیلی عنوان کرد: اگر قرار باشد محصول تولیدی را به قیمت دلار 4200 به بورس تحویل دهیم در حالی که برای تامین مواد اولیه خود و هزینه های جاری باید با دلار آزاد هزینه کنیم اصلا امکان پذیر نیست.

    وی با تاکید بر این که قیمت ارز باید به هر شکلی که شده در بازار تثبیت شود خاطر نشان ساخت: وقتی تولید کننده تامین خود را بر اساس نرخ ثابت تهیه می‌کند و بر اساس همان نرخ به فروش برساند تعادل بین ورودی و خروجی ایجاد می شود.

    وی ادامه داد: ما تولید کننده‌ها در تصمیم گیری های جزء وارد نمی شویم اما ارگان و سازمان تصمیم سازی باید باشد تا بین نیاز تولید کنندگان و تصمیم سازی مسئولان تعادل ایجاد کنند تا مسائل به صورت اصولی و صحیح حل شود.

    مدیرعامل شرکت ورق خوردو چهار محال  و بختیاری در خصوص تعداد افراد شاغل در شرکت خود اظهار داشت: به صورت مستقیم 260 نفر و به صورت غیرمستقیم بیش از شش هزار نفر نیروی کار با ما همکاری می‌کنند.

    اسماعیلی بیان کرد: اروپا جنس های صادراتی ما را به عنوان جنس درجه یک می‌شناسد و اگر راه‌های ارتباطی و سیاست‌گذاری‌ها برقرار شود پتانسیل بلقوه ای برای صادرات بیشتر داریم.

    وی در خصوص تحریم‌های اخیر و روند صادرات اذعان کرد: متاسفانه شرکت‌های اروپایی منتظر تصمیمات سیاسی جدید هستند تا سفارش‌های خودرا به ما بدهند و با توجه به این که ممکن است روند انتقال پول از مشتری خارجی به مشکل برخورد کند ما نیز منتظر تصمیمات هستیم.

    وی با بیان  اینکه طرح توسعه برای تولید محصولات رویه اتومبیل داشتیم و در این باره قراردادی را با شرکت فرانسوی بستیم اضافه کرد: بنا بر این بود که اوایل امسال این قرارداد اجرا شود که به دلیل اتفاقات افتاده معطل مانده است.

    وی یادآور شد: با توجه به این که قصد تاخیر در رسیدن به اهداف خود را نداریم از منابع جدید استفاده می‌کنیم.

    مدیر عامل شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری در پایان تاکید کرد: امیدوارم مشکلات پیش آمده در خصوص تصویب نرخ دستوری هر چه سریع‌تر مرتفع شود تا تولید کنندگان‌ بتوانند با وجود تحریم‌های خارجی به

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو