فونیکسریمکسبهتام

مروری بر تولید سواری در شرکت‌های خصوصی

افزایش ۳۰۰ در صدی تولید ام وی ام

عصرخودرو: نگاهی به آمار تولید خودروسازان بخش خصوصی از کاهش چشمگیر تولیدات اکثر فعالان این بخش در اولین ماه زمستان به جز مدیران خودرو تولید کننده «ام وی ام» خبر می دهد.

افزایش ۳۰۰ در صدی تولید ام وی ام
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، نگاهی به آمار تولید خودرو در ماه های اخیر گویای آن است که بسیاری از شرکت های خصوصی فعال در این بخش ترجیح می دهند، رقم تولید خود را اعلام نکنند تا بدین ترتیب در جداول آمار تولید مقابل تولیدات ماهیانه آنها عدد صفر محسوب شود هرچند که گشتی در بازار خودرو ها معلوم می کند که هم چنان تولید محصول در این شرکت ها کم و بیش ادامه دارد.


    در میان خودروسازان خصوصی که آمار تولید خود را منتشر کرده اند، گروه بهمن با تولید 285 دستگاه سواری در دی ماه، درصدر جدول تولید بخش خصوصی قرار گرفته و پس از آن شرکت خودروسازان راین با 255 دستگاه تولید در رده ی دوم جدول قرار دارد البته اگر از ابتدای سال 90 را بررسی کنیم، شرکت مدیران خودرو با تولید 19 هزار و 500 دستگاه انواع ام.وی.ام در میان خودرو های سواری بیشترین تولید سالانه بخش خصوصی را به خود اختصاص داده است.


    البته آمار رسمی تولیدات این شرکت اعلام نشده و اطلاعات این گزارش براساس آمار های شفاهی ارائه شده از سوی مدیران این شرکت منتشر شده است.


    کاهش 46 درصدی تولید خودروسازان راین نسبت به سال گذشته


    اما دی ماه امسال در مجموع 255 دستگاه سواری در شرکت خودروسازان راین مونتاژ شده که تمام این تولیدات مربوط به هیوندا آوانته بوده است. هیوندای ورنا که در دی ماه و ماه های اخیر مونتاژ نشده، دیگر محصول این شرکت است.


    تولیدات دی ماه این شرکت اگرچه نسبت به دی ماه سال قبل رشدی سه و نیم برابری داشته، اما در مقایسه با آذرماه امسال 8.9 درصد کاهش یافته است.


    مجموع تولیدات خودروسازان راین از ابتدای امسال به دو هزار و 152 دستگاه می رسد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 46 درصد کاهش داشته است.


    رشد سه برابری تولید مدیران خودرو نسبت به سال قبل


    اما شرکت مدیران خودرو که آمار رسمی تولید خود را اعلام نکرده، به گفته ی مدیرانش در سال 90 حدود شش هزار و 700 دستگاه ام وی ام 110، حدود پنج هزار و 500 دستگاه ام وی ام 530 و نزدیک به هفت هزار و 300 دستگاه ام وی ام X33 تولید کرده و در مجموع از ابتدای امسال 19 هزار و 500 خودروی ام.وی.ام وارد بازار کرده است.


    بنابر آمارهای رسمی این شرکت در مدت مشابه سال گذشته در مجموع شش هزار و سه دستگاه تولید داشته که اگر این آمار ها درست باشد، شرکت مدیران خودرو امسال با افزایش بالغ بر سیصد درصدی تولیدات مواجه بوده است.


    آمار تفکیکی تولید ماهانه این شرکت هم چنان اعلام نشده است.


    گروه بهمن و کاهش 19.5 درصدی تولید نسبت به سال قبل


    اما براساس آمار های رسمی گروه بهمن،این گروه از ابتدای امسال بیشترین تولید را در میان شرکت های بخش خصوصی داشته و حدود پنج هزار و 854 دستگاه خودروی سواری وارد بازار کرده است.


    البته با این حال، تولید این گروه نسبت به سال قبل کاهشی 19.5 درصدی نشان می دهد. هم چنین این شرکت در دی ماه امسال با تولید 285 دستگاه مزدا 2 و 3 نسبت به دی ماه سال قبل 60.2 درصد و نسبت به آذرماه امسال 22.1 درصد کاهش تولید داشته است.


    کاهش سه برابری تولیدات کرمان موتور نسبت به سال قبل


    بنابر آمارهای رسمی شرکت کرمان موتور هم از ابتدای امسال 441 دستگاه لیفان وارد بازار کرده که این رقم در مقایسه با سال قبل نزدیک به سه برابر کمتر شده است.


    آمار تولید دی ماه این شرکت صفراعلام شده که این رقم مانند آذرماه است، اما با این حال دی ماه سال قبل در این شرکت 44 دستگاه خودرو تولید شده بود.


    شرکت های خودروسازی صنعت پارس _ تاپکو، بنیان توسعه ی صنعت خودرو- بن رو، زاگرس خودرو و سناباد خودرو توس دیگر شرکت های خودروساز بخش خصوصی هستند که آمار تولید سالانه ی آنها صفر اعلام شده است.


    خودرو سازان بم هم بنا بر آمارهای رسمی از ابتدای سال تنها چهار دستگاه خودرو وارد بازار کرده است.



    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        آخرین بروزرسانی ۲۳ ساعت پیش
        آرشیو