فونیکسریمکسبهتام

تامین بخشی از قطعات وانت تندر‌٩ به ساپکو واگذار شد

عصرخودرو: در حالیکه چندی پیش مدیرعامل ایران خودرو از آغاز تولید تجاری وانت تندر۹۰ از شهریور سال آینده خبر داده بود، مباحث مربوط به چگونگی تامین قطعات این خودرو به یکی از موضوعات مطرح در این پروژه تبدیل شده است.

تامین بخشی از قطعات وانت تندر‌٩ به ساپکو واگذار شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، چندی پیش مدیرعامل ایران خودرو از عقد قرارداد با شرکت رنوپارس در زمینه تولید وانت تندر90 خبر داد. به گفته جواد نجم الدین، وانت های موجود در ایران از نظر مصرف سوخت و تکنولوژی قدیمی محسوب می شوند و به همین دلیل این شرکت تولید این وانت جدید با تکنولوژی روز را در دستور کار قرار داده است.


    در این میان اما موضوع قدیمی چگونگی تامین قطعات خودروهای تحت برند رنو در ایران این بار به یکی از موضوعات مطرح در زمینه تولید وانت تندر90 تبدیل شده است.


    اخیرا مدیرعامل رنوپارس اظهار کرده که در پروژه تولید وانت تندر90، وظیفه تامین قطعاتی که بین سواری تندر90 و وانت آن مشترک است، همچنان با رنوپارس خواهد بود.


    پیمان کارگر در این خصوص گفته است: \\\\\\\\" در زمینه پروژه وانت تندر90 ایران خودرو به این نتیجه رسیدیم که برخی قطعات داخلی وانت که با قطعات سواری تندر90 تفاوت دارد، توسط ساپکو و تحت نظارت کیفی و مهندسی رنوپارس تامین شود. البته در خصوص قطعات فعلی که در حال حاضر از سوی رنوپارس تامین می شود، دلیلی برای واگذاری وظیفه تامین آن ها وجود ندارد\\\\\\\\".


    این اظهارات در حالی است که برخی کارشناسان معتقدند قرار داشتن وظیفه تامین قطعات خودروهای تحت برند رنو در دست رنوپارس موجب حفظ کیفیت خودروهای تولیدی در ایران شده است.


    این موضوعی است که مدیرعامل رنوپارس نیز در خصوص تولید تندر90 به آن اذعان دارد:\\\\\\\\" من حساسیتی در خصوص آن که تامین قطعه از سوی رنوپارس یا تامین کنندگان خودروسازان صورت گیرد ندارم، اما نکته مهم حفظ کیفیت قطعات تندر90 از سوی تامین کننده است که پس از دیدن برخی مسائل به این نتیجه رسیدیم که بهتر است وظیفه تامین قطعات تندر 90 در دست رنوپارس باقی بماند\\\\\\\\".


    اما به هر حال فارغ از چگونگی تامین قطعات، وانت تندر90 روی پلت فرم سواری تندر90 و با استفاده از موتور این خودرو تولید شده است. گیربکس های تندر90 در مدل وانت آن نسبت به مدل سواری تقویت شده و گنجایش جابجایی 800 کیلوگرم بار را دارد. این خودرو در دو نوع بنزینی و دوگانه سوز و احتمالا دیزلی تولید خواهد شد.


    پیش از این قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو نیز از عرضه وانت تندر90 به بازار از شهریور سال آینده خبر داده بود.


    به گفته میرجواد سلیمانی، تولید نمونه های آزمایشی وانت تندر90 از خرداد سال آینده آغاز شده و تولید انبوه و عرضه این خودرو از شهریور سال آینده صورت می گیرد.



    کرمان موتوراکستریم