فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛

۱۵ راهکار بازگشت آرامش به بازار خودرو

استفاده از توان بخش خصوصی در توزیع مناسب خودرو

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت از پیش بینی راهکارهای رفع التهاب بازار خودرو با تکیه بر توان بخش خصوصی در توزیع خبر داد.

۱۵ راهکار بازگشت آرامش به بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸:۰۰

    محمد شریعتمداری در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو»، با اشاره به قیمت گذاری دولتی در خودروهای زیر 40 میلیون تومانی اظهار کرد: این روند امری طبیعی بوده و در حال حاضر نیز قیمت این دسته از خودروها که از سوی  شورای رقابت تعیین شده در صنعت خودرو در حال اعمال است و در مورد خودروهای بالای 40 میلیون تومان نیز دارای نرخ ثابتی در خودروها هستیم.
    وی با اشاره به اتفاق های پیش آمده در اقتصاد ایران و فراهم شدن زمینه بروز و ظهور سوداگری در عرصه اقتصاد تصریح کرد: در این شرایط تحولاتی در زمینه ارز و سکه اتفاق افتاد و از ان جا که خودرو کالای قابل توجهی است، این شرایط در صنعت خودرو نیز دیده شد.
    شریعتمداری با اشاره به جلسات اخیر با هدف بازگشت آرامش به این بازار گفت: با مذاکرات انجام شده راهکارهایی برای حل این مشکل پیدا کردیم که یکی از مهم ترین این راهکارها، همکاری با بخش خصوصی فعال در عرصه توزیع خودرو است.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: طی روزهای اخیر مذاکرات خوبی با خودروسازان و مهم ترین فروشندگان خودرو در سطح کشور برگزار و از آن ها درخواست کردیم در سود حوزه تولید مشارکت کنند و به جای توزیع دولتی، آن ها همکاری گسترده تری با خودروسازان داشته باشند.
    وی ادامه داد: در  بخش فروش نیز پیش بینی شده تا با هرکارت ملی و IP یک خودرو خرید و فروش شود تا خریداران خودروها، خریداران انبوهی نباشند که از خودرو به عنوان راهکاری برای تبدیل منابع خود به سرمایه با هدف حفظ ارزش بیشتر اقدام کنند.
    شریعتمداری فروش نقد و اقساط را از دیگر راهکارهای پیش بینی شده در این زمینه اعلام و تصریح کرد: مقرر شد  نیمی از مبلغ به صورت نقد و باقی اقساط پرداخت و سند خودرو تا زمان پایان اقساط به خریدار منتقل شود تا این خودرو تبدیل به پول رایج نشود و کالایی برای استفاده عموم باشد.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که با استفاده از خودروسازان و کارشناسان 10 تا 15 روش تهیه و آماده شده  است، ادامه داد: این موارد اموری نیست که به یک بنگاه دیکته شود بلکه بنگاه اقتصادی باید با استفاده از نظرات کارشناسان و بررسی بازار باید به آن رسیده و نسبت به عملیاتی کردن آن ها اقدام کند.
    وی افزو: در عین حال از خودروسازان مهم که بخشی از سهام آن ها دولتی است خواسته ایم تا آخرین سطح وارد شوند و راه کارهای مناسبی را برای استفاده مطلوب تر مردم از خودرو به کار بگیرند در عین حال تاکید شده مسئولیت آن ها تنها تا درب کارخانه نیست بلکه سنگین تر بوده و باید تا سطوح پایین تر توزیع حرکت کرده و این راه را با قوت ادامه دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو