فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صنعت خبر داد؛

تخصیص ۱.۴ میلیارد یورو برای جایگزینی خودروهای سنگین تا امروز

عصر خودرو- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تخصیص یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو تاکنون برای ۳۵ هزار دستگاه خودرو مشمول طرح جایگزینی و نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری خبر داد.

تخصیص ۱.۴ میلیارد یورو برای جایگزینی خودروهای سنگین تا امروز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، به نوشته تارنمای صندوق توسعه ملی، «منصور معظمی» امروز (یکشنبه) در نشست مشترکی با رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی و مدیران ارشد بانک های عامل این موضوع را بیان کرد.
    به گزارش ایرنا، طرح جایگزینی و نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری بهمن پارسال با حضور رییس جمهوری کلید خورد.
    قرار است این طرح با تامین مالی صندوق توسعه ملی و مدیریت اجرایی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) عملیاتی می شود و 202 هزار و 500 دستگاه انواع اتوبوس، کامیون، کشنده، کامیونت و مینی بوس فرسوده در سه سال اسقاط و با جایگزینی تولیدات استاندارد داخلی نوسازی شود.
    اجرای این طرح علاوه بر توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، موجب کاهش چشمگیر مصرف سوخت و کمک به رفع بخش مهمی از معضلات زیست محیطی شده و رونق بخش تولید و صنعت کشور و ایجاد اشتغال مولد را در پی دارد.

    ** فرصت جدید خودروسازان برای تامین ضمانت و وثیقه
    رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی در نشست مشترک امروز اعلام کرد: باید ملاحظات نظام بانکی مورد توجه قرار گیرد تا برنامه ها طبق ضوابط و مقررات پیش رود.
    «مرتضی شهیدزاده» افزود: باید از سوی خودروسازها و دولت تضمین های لازم تا مرحله ورود قطعات منفصل «سی.کی.دی»، تبدیل قطعات به کامیون و تحویل آن به مشتری نهایی اخذ شود.
    به گفته وی، کار فراتر و سریع تر از حالت عادی پیش رفته است.
    مدیران بانک های عامل نیز ناتوانی خودروسازان در تامین ضمانت و وثیقه لازم را از مشکلات این طرح عنوان کردند و مقرر شد این امکان به خودروسازها داده شود که وثایق خود را به صورت پارشیال (چندبخشی) تامین کنند.
    آنگونه که اردیبهشت ماه امسال وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد، تا پایان سال برای جایگزینی 60هزار دستگاه خودرو فرسوده ناوگان حمل و نقل سنگین کشور برنامه‌ریزی شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو