فونیکسریمکسبهتام

رقبای ارزان سه مدل تویوتا را بشناسید

پول کمتری بدهید؛ خودرو مشابهی سوار شوید

عصر خودرو- اگرچه در این شکی نیست که خودروهای شرکت تویوتا از کیفیت بالایی برخوردارند اما هم‌زمان با افزایش نرخ دلار قیمت برخی از خودروهای این شرکت در ایران تا یک میلیارد تومان هم افزایش پیدا کرده است.

پول کمتری بدهید؛ خودرو مشابهی سوار شوید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»، بر همین اساس امروز زمان خوبی برای فروش تویوتا و خرید خودروهای با کیفیت دیگر با قیمت ارزان‌تر و مدل جدیدتر است.

    اگر شما سوار یک تویوتا لندکروز می‌شوید می‌توانید آن را بین 800 میلیون تا یک میلیارد و 200 میلیون در دیوار بفروشید. رنو یک خودرو شاسی بلند به نام داستر دارد. رنو داستر صفر در بازار 240 میلیون تومان است و با فروش تویوتا لندکروز حتی می‌توانید بیش از چهار داستر بخرید. موتور 24 سوپاپه لندکروز اولین تفاوت این دو خودرو است. همچنین حجم موتور لندکروز با حدود 4 هزار سی‌سی دو برابر بیشتر از داستر است درنتیجه قدرت بیشتری هم دارد. از نظر شتاب اما لندکروز تنها یک ثانیه زودتر از داستر به سرعت 100 کیلومتر می‌رسد. (9 ثانیه در مقابل 10.7 ثانیه)
    داستر 30 کیلوگرم سبک‌تر است و مصرف بنزین آن (7.5 لیتر ترکیبی در 100 کیلومتر) یک‌دوم لندکروز بوده و به همان میزان نیز حجم باک آن 88 لیتر کمتر از این خودرو تویوتا است.
    البته رقبای دیگری هم هستند که از نظر قیمتی با تویوتا برابری می‌کنند. برای مثال ولوو XC90 یکی از آنهاست که مدل 2017 آن را در بازار با قیمت یک میلیارد و 350 میلیون تومان می‌توانید پیدا کنید.
    یکی دیگر از خودروهایی که در شرکت تویوتا رشد قیمت زیادی را در دو ماه اخیر تجربه کرد هایلوکس بود که کم‌کم از حدود 250 میلیون به 750 میلیون تومان رسید. آسنا یک خودرو مشابه چینی است که از سوی شرکت آمیکو در ایران هم عرضه می‌شود. قیمت این خودرو در بازار چیزی حدود 180 میلیون تومان است. آسنا موتور چهار سیلندر 16 سوپاپه و هایلوکس شش سیلندر 24 سوپاپه دارد. دنده هایلوکس اتوماتیک است اما آسنا دنده دستی دارد. حجم موتور هایلوکس (3956 سی‌سی) دو برابر بیشتر از آسنا است. باید گفت اگرچه محصولات پیشنهادی از خیلی جهات با تویوتا قابل مقایسه نیستند اما برای افرادی که استفاده زیادی از این وانت پیکان گران تویوتا ندارند خرید مدل‌های پایین‌تر صرفه اقتصادی بیشتری دارد.
    پرادو نیز در هجوم گرانی به بازار خودرو در امان نمانده و در مقایسه با تویوتا c-HR به دلیل طراحی قدیمی‌تر رقبای ارزان‌تری دارد. پرادو سال 2013 حدود 700 میلیون تومان در بازار خریدوفروش می‌شود. در حالی که با فروش تویوتا و خرید یک سانگ‌یانگ رکستون 2015 با 200 میلیون تومان سوار خودرو وارداتی می‌شوید که از نظر شکل و ترکیب شبیه به پرادو است. هر دو خودرو موتور مشابهی دارند و قدرت پرادو تویوتا فقط کمی بیشتر از سانگ‌یانگ است. رکستون در 12 ثانیه و این خودرو تویوتا در 8.5 ثانیه به 100 کیلومتر شتاب می‌رسند که با توجه به وزن دو برابر پرادو (دو تن و چهارصد کیلوگرم در برابر یک‌تن و 900 کیلوگرم) ویژگی عجیبی نیست. مصرف سوخت سانگ‌یانگ 15 لیتر در 100 کیلومتر ترکیبی و دو لیتر بیشتر از تویوتا پرادو بوده اما باک این خودرو تنها هفت لیتر کمتر از تویوتا ژاپنی است.
    برای همین با فروش تویوتا خود در سایت دیوار با بهترین قیمت می‌توانید خودرویی در کلاس قیمتی پایین و با تفاوت‌های جزئی در موتور و بدنه بخرید. این کار به خصوص زمانی که تویوتا صرفاً تنها خودرو شما نیست و مانند هایلوکس یک خودرو جانبی برای کار محسوب می‌شود منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو