فونیکسریمکسبهتام

موجودی انبارهای ایران خودرو به تعزیرات اعلام شد

خود را موظف به تحویل خودروهای ثبت نامی می دانیم

عصر خودرو- مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: یک سوم از نقدینگی موجود در بازار معادل فروش کل سالانه یک خودروساز است.

خود را موظف به تحویل خودروهای ثبت نامی می دانیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو نیز در این برنامه احتکار را کار کثیفی اعلام و اظهار کرد: در بازار هزار و 530 میلیارد تومان نقدینگی وجود دارد که این نقدینگی سود 210 هزار میلیارد تومانی ایجاد می کند. اگر یک سوم از این سود گذران زندگی مردم باشد، احتمال سرمایه گذاری یک سوم دیگر نیز وجود دارد اما یک سوم از این نقدینگی 70 هزار میلیارد تومان خواهد شد که وارد بازار می شود که این عدد برابر با فروش کل خودروساز کشور در یک سال است.

    مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که تولید خودروی ناقص به دلیل تاخیر در قطعه نمی تواند به معنای احتکار باشد، تصریح کرد: مشتری پول خودرو را پرداخته و ما موظف به تحویل خودرو به آنها هستیم‌.
    یکه زارع با بیان این که تمام اطلاعات مربوط به خودروهای ناقص را به سازمان بازرسی کل کشور ارائه داده ایم، تصریح کرد:چرا خودروساز باید احتکار کند درحالیکه خودرو را فروخته و مشتری آن نیز مشخص است و در صورت تاخیر ملزم به پرداخت جریمه هستیم.
    وی ادامه داد: باید به مشتری جریمه دهیم هیچ دلیلی ندارد که احتکار کنیم، تاخیر در تحویل تنها به دلیل تاخیر در قطعه است ما 10 روز قبل از انتشار فیلم موجودی های انبار تمام موجودی را به تعزیرات اعلام کردیم.

    یکه زارع با اشاره به حاشیه سود بالا در بازار تصریح کرد: وقتی قیمتی که مشتری بابت خرید خودرو در بازار می پردازد در بازار 40 میلیون تومان گران تر است ما هم از این روند زجر می کشیم چرا که یک ریال از این رقم به جیب خودروساز نمی رود.
    وی ادامه داد: هم اکنون سیستمی برای پولی که از جیب مردم می رود وجود ندارد تا مشتری این اطمینان را داشته باشد که با قیمت مصوب اقدام به خرید خودزو می کند.

    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو درباره راهکار تنظیم بازار گفت: برای نمونه اگر در شرایطی که پراید با قیمت 40 میلیون تومان در بازار خریداری می شود، به خودروساز اجازه بدهند که 5 درصد زیر قیمت بازار خودرو خود را برای تحویل فوری به فروش برساند، به طور قطع بعد از دو سه روز قیمت به 37 میلیون تومان می رسد که درنهایت به قیمت مصوب خواهد رسید.
    وی ادامه داد: در این شرایط مابه التفاوت قیمت مصوب و قیمت بازار نیز به خودروساز داده نشود و ساز و کار دیگری برای آن اندیشدیده شود. با این اقدام قیمت بازار سیاه افت کرده و به قیمت مصوب فروش برسد.
    یکه زارع درباره تاخیر در تحویل پژو 2008 نیز گفت: این خودرو محصول جدیدی بود و تولید آن با تحریم های ظالمانه همراه شد به همین دلیل تحویل خودروهای فروخته شده به تاخیر افتاد که از مشتریان عذرخواهی می کنم.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو درباره اجرای استانداردهای 85 گانه از دی ماه امسال نیز اظهار کرد: با سازمان ملی استاندارد درحال هماهنگی هستیم زیرا ما وظیفه داریم ابلاغیه سازمان ها از جمله استاندارد و محیط زیست را اجرا کنیم که امیدواریم این استانداردها اجرایی شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو