فونیکسریمکسبهتام

مجلس درباره عرضه خودرو تذکر داد

عصر خودرو- شماری از نمایندگان در تذکرهای کتبی خود به مسئولین خواستار امهال وام های کشاورزان، پرداخت یارانه نوزادان، تامین ارز مورد نیاز برخی بیماران و عرضه خودرو شدند.

مجلس درباره عرضه خودرو تذکر داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان به مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان درباره سهل انگاری و مدیریت مربی تیراندازی در بازی های جاکارتا تذکر داد و خواستار برخورد با مقصرین این حادثه شد.

    حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر هم در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی خواستار پیگیری مصوبات دولت در ارتباط با امهال وام های کشاورزی شد.
    وی همچنین درباره توقف واریزی سه ماه یارانه نوزادان به دکتر حسن روحانی رییس جمهوری تذکر داد.
    سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر هم در تذکری به رییس جمهوری خواستار بازگرداندن دلار به قیمت سال 96 شد.
    محمود صادقی نماینده مردم تهران درباره اظهارات سیدعباس عراقچی معاون وزارت امورخارجه درباره دعوای حقوقی جمهوری اسلامی ایران علیه آمریکا در دیوان دادگستری لاهه به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه تذکر داد.
    حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر همچنین در تذکری به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره تامین غذای بیماران خاص (PQU) و ارز مورد نیاز برای این موضوع تذکر داد.
    وی در تذکر دیگری به محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، خواستار توضیح وزیر درباره عدم عرضه خودرو توسط شرکت های خودروسازی شد.
    سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان هم در تذکری به محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی خواستار در نظر گرفتن شرایط معیشتی کشاورزان در طرح کاهش ظرفیت پروانه چاه‌های کشاورزی شد.
    نماینده مردم کاشان همچنین به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور درباره تاخیر در پرداخت حقوق پرسنل و کارگران شهرداری‌ها و پرسنل اتوبوسرانی شهرها تذکر داد.
    سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر هم به در تذکری به وزیران کشور و امور خارجه خواستار رایزنی با دولت عراق در خصوص لغو روادید و یا حداقل کاهش هزینه در سفر زوار حسینی در اربعین امسال شد.

    ** رییس مجلس هر روز ساعت 10 صبح کجا می رود
    حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری با استناد به مواد 22، 23 و 24 قانون آیین نامه داخلی مجلس و اصول 53، 52 و 85 قانون اساسی گفت: مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح جلسه داشته و حتما مردم می دانند در این مدت چه مصوباتی به نفع آن ها داشتیم و چه توهین هایی به نظام شده است.
    وی ادامه داد: رییس مجلس در برابر این امور مسئول است، وی چه کاری مهم تر از اینجا دارد که هر روز ساعت 10 صبح می‌رود!؟ بنشیند و اینجا تصمیم بگیرد، ما الان دلار 13 هزار تومان و سکه پنج میلیون تومان داریم. رییس مجلس باید نظارت کند و از مسئولین بخواهد که بیایند و توضیح دهند.
    رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: چه خبر است در این کشور؟ مجلس چه کاره است؟ چرا مجلس تصمیم درستی نمی گیرد؟ این چه چیزی است که از صبح تا حالا ما داریم طرح ها و لوایح بیخود و بی مورد را بررسی می کنیم؟
    حاجی بابایی گفت: کمر مردم خرد شده و در این جا به نظام توهین می شود و هیچ کاری هم با وضعیت ارز و دلار و سکه نداریم.
    وی یادآور شد: در مجلس ششم یک بار به نظام و رهبری توهین شد، رییس وقت مجلس محکم جواب داد اما در این مجلس صدها بار به نظام توهین شده اما رییس مجلس یک بار هم دفاع نکرده است.
    رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: این چه مجلسی است؟ چرا هر کسی از تریبون مجلس هر چیزی از دهنش درمی آید به این نظام می گوید؟ چرا از نظام دفاع نمی کنید؟
    علی مطهری رییس ساعاتی از جلسه علنی امروز مجلس در پاسخ به تذکر حاجی بابایی گفت: نماینده ها در ابراز عقیده و نطق آزادند مگر آنکه شامل توهین و افترا شود، اگر کسی هم اعتراضی دارد باید در تذکر یا نطق بعدی جواب دهد.
    وی در باره گرانی سکه وارز و اقتصادی جامعه هم خاطرنشان کرد: در خصوص تدبیر و راهکار برای معضلات امروز کشور وظیفه دولت است که پاسخگو باشد و گرانی را نباید به گردن مجلس بیندازیم بنابراین دولت باید تدبیر کند و با مردم صحبت کند؛ مجلس هم با دولت همکاری خواهد کرد.

    ** قوه قضاییه وناجا به طور جدی وارد مبارزه با فضای افسارگسیخته مجازی شوند
    علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهارداشت: افسارگسیختگی امروز در فضای مجازی کشور متاسفانه قابل قبول نبوده و نشر اکاذیب و شکستن حرمت افراد و تعرض به حیثیت و آبروی آن ها تبدیل به یک رویه عادی و گسترده شده است.
    وی ادامه داد: در شرایطی که در جرائم مشهود در جامعه ارگان های مسئول ورود پیدا کرده و برخورد می کنند در این مسئله نیز قوه قضائیه، فتا به عنوان مسئول ناجا و شورای عالی فضای مجازی باید ورود جدی کنند.
    این نماینده مردم درمجلس دهم در ادامه به فضای آشفته بازار اقتصادی اشاره کرد و گفت: آشفته بازار اقتصادی امروز جامعه شرایط سختی را به وجود آورده است، مجلس به عنوان نهاد تصمیم گیر که هم بودجه برای دولت تصویب کرده و هم برنامه های توسعه را مصوب می کند باید یک تیم اقتصادی مشترک با دولت تشکیل داده و در این خصوص کار کارشناسی دقیقی صورت گیرد بنابراین ذکر مطالب با دعوت از افراد و مرثیه خوانی کفایت نمی کند.
    بروجردی در تذکری دیگری در خصوص بازار پتروشیمی کشور تصریح کرد: پتروشیمی محصولات خود را در بورس عرضه کرده و دلالان مطلع در کمترین زمان محصولات را خریداری می کنند یعنی تکرار ماجرای خرید 10 هزار سکه و آن ها را با قیمت بالا به کارخانه ها می فروشند برهمین اساس کارخانه ها نیز یا توان مالی نداشته یا جنس را به قیمت بالا می فروشند، در نتیجه تورم افزایش و قدرت خرید مردم کاهش پیدا می کند.
    این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به وزیرنفت یادآور شد: رییس جمهوری باید یک تصمیم عاجل را در خصوص رفع این مشکل گرفته و جلوگیری از اخراج کارگران در پتروشیمی اتخاذ کند.

    ** قیمت ها سرسام آور شده است
    محسن بیگلری نماینده مردم سقز در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی از دکتر روحانی و تیم اقتصادی خواست که در میان مردم حاضر شوند چراکه وضعیت اقتصادی مردم بسیار سخت شده و متأسفانه سیر از گرسنه خبر نداشته و قیمت‌ها سرسام‌آور شده است.
    وی ادامه داد: دولت باید دست از آمارهای غیرواقعی و دلخوش کردن به آنها بردارد، اکنون دیگر وقت مصاحبه و سخنرانی نیست و باید به صورت قانون وارد عمل شویم.
    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: میلیاردها دلار پول بیت‌المال در دست عده‌ای خاص بوده که با سوداگری خون مردم را در شیشه می‌کنند؛ من نمی‌دانم آقای رییس جمهوری شما چگونه شب سر بر بالین می گذارید در حالی که پنج میلیون بیکار تحصیلکرده در کشور وجود دارد.
    بیگلری در ادامه به گرانی ارز در کشور اشاره کرد و یادآور شد: همه قیمت‌ها به ویژه کالاهای اساسی مردم بیش از 70 درصد افزایش قیمت داشته چرا دولت هیچ تدبیری برای آنها ندارد؛ آقای رییس جمهوری از نوسانات نرخ ارز اطلاع دارید، قیمت ارز امروز به 13 هزار تومان رسیده، چرا تدبیری نمی‌کنید.

    ** حل مشکلات اقتصادی نیازمند مدیریت جهادی است
    سیدحمایت میرزاده نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: هیات دولت باید بداند که مشکلات اقتصادی و معیشتی نیازمند مدیریت جهادی است در توزیع امکانات و اعتبارات نبود شاخص علمی مشکلات را دو چندان می کند.
    وی ادامه داد: اگر شاخصی بین مناطق مختلف فرهنگیان است به صورت مکتوب ارائه و در صورت نبود این اقدام تبعیض آمیز آشکار که نقض اصل 3، 28، 29، 31، 43، 48 و 49 قانون اساسی است را از طریق مراجع نظارتی پیگیری می کنیم.

    ** دولت باید در مورد شرایط امروز اقتصادی به مردم اطلاع رسانی کند
    سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی در تذکری به رییس جمهوری خاطرنشان کرد: دستورالعمل ها و آیین نامه ها در دولت در شرایط جنگ اقتصادی باید تغییر کند زیرا بروکراسی خسته کننده و عدم تحقق برنامه ها وضعیت را مشکل کرده و کمر مردم را شکسته است.
    وی تاکید کرد: دولت باید در مورد این شرایط به مردم اطلاع رسانی کند و رفع ابهامات را پیگیر باشد.
    این نماینده مردم درمجلس دهم درتذکر دیگری گفت: رییس مجلس در شرایطی که برخی ناطقان به نظام توهین می کنند یا آدرس غلط می دهند بنابر سوگندی که خورده باید از بیان حرف های ضد انقلاب و نامرتبط جلوگیری کند.

    **مردم زیر فشارتورم افسارگیسخته له شده اند
    صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با اشاره به بند 9 و 12 اصول 3 و 43 قانون اساسی گفت: در توزیع منابع کشور و بیت‌المال عدالت اجرا شود، توزیع متوازن منابع کشور، حل معضل بیکاری و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه و گسترده از نقاط مرزی به نقاط مرکزی را به دنبال دارد.
    وی ادامه داد: این مهاجرت‌ها در کلان شهرها بحران‌های جدی نظیر آلودگی هوا، ترافیک را ایجاد می‌کند که حل آن در گرو عمل به اصل3 و 43 قانون اساسی از سوی دولت است.
    نماینده مردم اردبیل در ادامه خطاب به رییس جمهوری گفت: عملکرد اقتصادی ضعیف شما موجی از سرخوردگی و ناامیدی را نه تنها در میان منتقدان جنابعالی بلکه در میان طرفداران دولت نیز ایجاد کرده است، تورم افسارگسیخته و جهش تصاعدی و کنترل نشده قیمت علاوه بر فشار مضاعفی که بر اقشار ضعیف وارد کرده طبقه متوسط را نیز مستأصل کرده است.
    بدری افزود: آقای روحانی مسئول این بی تدبیری کیست؟ چه کسی مسئول اجرای عدالت است؟ در حالی که 6 سال از عمر دولت شما سپری می‌شود؛ مردم دستاوردی جز پروژه شکست برجام ندیده‌اند، مردم زیر فشار تورم افسارگسیخته له شده‌اند.

    ** مشکلات بازنشستگان فراموش شده است
    علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در تذکری به دولت تصریح کرد: در آشفته بازار ارز و سکه مشکلات بازنشستگان لشگری و کشوری فراموش شده است، حقوق آن ها متناسب با شرایط امروز بازار نیست بنابراین نیاز آن ها را رفع کنید.
    عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین در تذکری به صدا و سیما افزود: شرایط سخت و پیچیده و دشمنان دنبال برهم زدن امنیت و نا امید کردن مردم و جامعه هستند در این میان صدا و سیما پیوسته به دنبال بزرگ کردن کمبودها از جمله کمبود پوشک بچه، شیرخشک نوزاد و غیره و تخریب دولت و پمپاژ ناامیدی در جامعه است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو