فونیکسریمکسبهتام

یک حاشیه‌نگاری خودمانی بر ثبت‌نام اینترنتی سایپا

عصر خودرو- ثبت‌نام اینترنتی سایپا، در کنار فرآیندهای فنی و موفقیت‌ها و عدم موفقیت‌ها در ثبت‌نام، حواشی هم داشت که در این یادداشت کوتاه به یکی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

یک حاشیه‌نگاری خودمانی بر ثبت‌نام اینترنتی سایپا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰:۰۰

    1. تب ثبت‌نام اینترنتی محصولات سایپا امروز آن‌قدر داغ بود که تقریباً هیچ خبر دیگری در صنعت خودرو ایران شنیده نشد. اینکه چرا باید وضعیت فروش خودرو، آن‌هم خودروهایی که تا سال پیش حتی در فروش‌های اقساطی هم آن‌قدر مشتری نداشتند باید به این روز بیافتد حکایتی طولانی است اما آنچه در این میان جلب توجه می‌کند، تلاش عمومی برای ثبت‌نام خودرو در این طرح (و طرح‌های فروش مشابه) است.
    2. در زمان چنین فروش‌هایی، به دلیل محدودیت تعداد خودروهای عرضه شده، محدودیت‌های فنی سایت‌های فروش و درگاه‌های پرداخت بانک‌ها و البته حجم بسیار زیادی متقاضیان، عده زیادی موفق به خرید نمی‌شوند و عمدتا هم به صحت و درستی روش‌های فروش تشکیک می‌کنند.
    3. نکته جالب در این میان عزم عمومی مردم برای ثبت‌نام است و این مسئله را می‌توان همه‌جا دید. امروز برای رفتن از منزل به دفتر وبسایت، از سرویس تاکسی‌های اینترنتی استفاده کردم. در مسیر راننده پیوسته با تلفن همراه خود سرگرم بود تا جایی که در چند نوبت خطر تصادف را پشت سر گذاشتیم. ابتدا فکر می‌کردم مشغول بررسی مسیر از نقشه‌های آنلاین است و به همین دلیل با عنوان این مطلب که مسیر را می‌دانم و نیازی به نقشه نیست تلاش کردم جان خود را از تصادف حفظ کنم! اما تلاشم بی‌فایده بود چون دوست عزیزمان پست فرمان و در حال رانندگی مشغول تلاش برای ورود به سایت ثبت‌نام و Refresh کردن صفحه روی تلفن همراه بود و در مقابل اعتراض من گفت:"در این وضعیت اقتصادی چند تومن سود فروش همین ماشین خودش نعمته!".
    4. نمی‌دانم درنهایت این دوست عزیز موفق به ثبت‌نام شد یا هم‌اکنون در جایی مشغول گلایه از وضعیت فروش اینترنتی و شاید حتی اتهام زنی به این و آن برای رانت و پارتی بازی است. من درنهایت سالم به مقصد رسیدم اما نمی‌دانم با چنین تفکری در بازار آیا کشتی صنعت خودرو ایران سالم به مقصد می‌رسد؟

     

    *مهندس بابک وفایی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو