فونیکسریمکسبهتام

شرکت خودروسازی دایملر آلمان ایران را ترک می‌کند

عصر خودرو- شرکت خودروسازی «دایملر آگ» آلمان روز پنج‌شنبه اعلام کرد به دلیل تحریم‌های واشنگتن علیه تهران، فعالیت‌های خود را در ایران متوقف می‌کند.

شرکت خودروسازی دایملر آلمان ایران را ترک می‌کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت خودروسازی «دایملر آگ» آلمان روز پنج‌شنبه اعلام کرد به دلیل تحریم‌های واشنگتن علیه تهران، فعالیت‌های خود را در ایران متوقف می‌کند.

    بر اساس گزارش وب‌سایت آلمانی «هندلزبلات»، گروه خودروسازی «دایملر آگ» (Daimler AG)  با انتشار بیانیه‌ای افزود: با خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها علیه تهران ادامه فعالیت در این کشور سخت شده است، با این حال  تحولات سیاسی به ویژه آینده توافق هسته‌ای با ایران را به‌دقت رصد می‌کنیم.

    بنا به این گزارش، این شرکت خودروساز آلمانی اوایل سال 2016 اعلام کرده بود با همکاری شرکای ایرانی خود قصد تولید و فروش کامیون و خودرو شخصی در بازار ایران را دارد.

    آمریکا 18 اردیبهشت سال جاری به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل است، خارج شد و اعلام کرد با خروج از برجام تمام تحریم‌ها علیه ایران طی ماه‌های آینده بازگردانده می‌شوند. واشنگتن همچنین تهدید کرد هر کشوری که تحریم‌ها علیه ایران را نقض کند، با پیامدهای آن روبرو خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط